2010-10-14, 09:33
  #793
Medlem
bajsbuskes avatar
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5387224&date=&menuids=

Citat:
Polisen befinner sig fortfarande mitt uppe i arbetet
med att gå igenom de cirka 350 tips som kom in sedan
fantombilden på dubbelmördaren offentliggjordes i somras.

Dem måste jag ha missat.
Någon som har länk till bilden?
Citera
2010-10-14, 09:46
  #794
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
http://www.corren.se/ostergotland/li...date=&menuids=



Dem måste jag ha missat.
Någon som har länk till bilden?


Titta bak ett par sidor i tråden.
Citera
2010-10-14, 10:23
  #795
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Anhållne kontrolleras för dubbelmord




http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1266208/Anhallne-kontrolleras-for-dubbelmord-.html

Självklart gör man en koll, men det finns nog ingen som tror det är han. Örebroaren är väl riktigt kort?
Citera
2010-10-14, 13:18
  #796
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Titta bak ett par sidor i tråden.
Yes, det gjorde jag och hittade den 15 sidor bak.
http://www.corren.se/inc/ImageHandler.ashx?id=5270563&width=468&quality=75

Otroligt egentligen att någon kan mörda två människor på en öppen plats och fortfarande inte vara gripen.
Ok om man visste vem det var men inte lyckats gripa honom men här har man ju inte en aning om vem det är.
Citera
2010-10-14, 22:45
  #797
Medlem
urbain.de-cotts avatar
Slogs av likheten i utseende!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fantombild-ska-losa-dubbelmord-1.1130997

http://hd.se/noje/2009/09/23/henrik-torehammar-faar-en-kick-att/
Citera
2010-10-16, 12:35
  #798
Medlem
Soterns avatar
Jag har inte följt med i fallet, så vem/vilka har sett honom så de kan skapa en fantombild.
Orkar inte läsa igenom hela tråden.
Citera
2010-10-16, 13:16
  #799
Medlem
Yatsys avatar
Nu har inte jag läst allt heller,men vet man med bestämdhet att gärningsmannen är man?
Citera
2010-10-16, 14:05
  #800
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Nu har inte jag läst allt heller,men vet man med bestämdhet att gärningsmannen är man?
GM:s DNA är iaf manligt.
Citera
2010-10-16, 15:50
  #801
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM:s DNA är iaf manligt.

Och flera vittnen har väl sett mannen.
Citera
2010-10-16, 18:33
  #802
Medlem
Signalement.

I 20-årsåldern.
Något över 180cm lång och normalt byggd.
Är ljushyad och hade vid mordtillfället kort, mellanblont hår.
Han rörde sig spänstigt och rökte eller snusade vid tiden för brottet.
Vidare tror man att han skadade sig vid morden och att han kan ha ett ärr på ena handen (den typ av kniv som användes saknar parerstång).

Om några dagar är det exakt 6 år sedan morden inträffade.

Tipstelefonnummer: 013-241012.
Citera
2010-10-16, 19:09
  #803
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Signalement.

I 20-årsåldern.
Något över 180cm lång och normalt byggd.
Är ljushyad och hade vid mordtillfället kort, mellanblont hår.
Han rörde sig spänstigt och rökte eller snusade vid tiden för brottet.
Vidare tror man att han skadade sig vid morden och att han kan ha ett ärr på ena handen (den typ av kniv som användes saknar parerstång).

Om några dagar är det exakt 6 år sedan morden inträffade.

Tipstelefonnummer: 013-241012.

Ja, och på tisdag (tror det är årsdagen), så tar Leif GW upp fallet i sitt nya program "Veckans brott", SVT1 kl. 21.
Citera
2010-10-16, 20:05
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, och på tisdag (tror det är årsdagen), så tar Leif GW upp fallet i sitt nya program "Veckans brott", SVT1 kl. 21.

Ja, det passade ju bra - undrade när de skulle komma igång med det där nya programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in