Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
Återstår gör att GM hade mycket goda kunskaper om kvarteret som är lite speciellt, samt att ingen i kvarteren därikring känner honom!
Idag kan GM bo utomlands, han kan t.o.m. bo på en annan kontinent än Europa.
Att hitta GM i klass- och idrottsfotografier från Linköping är utsiktslöst att lyckas, för GM hade ingen annan koppling till stan än att han hade tillgång till en lägenhet nära mordplatsen.
Ja, det är din teori vilken ska respekteras men jag tycker inte alls man kan göra säkra uttalanden i det här fallet. Ingen har egentligen en aning om vad som hände. Visst kan det vara som du säger och var det en hit-man från exempelvis Baltikum så är det små chanser att lyckas hitta honom och att det inte är värt att gräva i för oss. Däremot byggs samkörningen med DNA-matchning mot andra länder ut och inte ens med det scenariot är det kolsvart.
I alla fall. Vem skickar dit en väldigt ung hit-man som inte ens vet vad DNA är? Som dessutom är psykiskt instabil.
Självklart kan han bo utomlands nu, men kan också gott i skola i Linköping, tillhört ett gäng där och utfört mordet för att klättra i hierarkin. När det gick så illa som det gjorde såg dom till att han försvann från Linköping direkt. Tror inte alls gänget som anstiftade brottet skulle ange honom.
Överskatta aldrig polisen, ett korrekt tips kan mycket väl ha slarvats bort. Hon som ses som det bästa vittnet tog det ett år för polisen att höra trots att hon tipsat omgående.
Det vi kan göra är ju att hålla dörren öppen för olika alternativ, leta klassfoton och lagbilder tycker jag är ett sätt att försöka på. En ensamstående förälder som kanske är den enda som vet om vad sonen gjort skulle kunna skydda honom.
GW har sina fel och brister men det här fallet har han intresserat sig mycket för. Han har nog också lite mer info än vad vi har, och jag tror jag han är ganska rätt ute. Det är planerat, det är en ung GM som bodde i Linköping, motivet är hämnd mot familjen/någon i familjen eftersom inget drabbar hårdare än att skada den lille "prinsen".
Det kan vara på grund av kriminell aktivitet hos Ammouris, och det är därför dom lämnar Linköping ganska direkt efter attentatet trots att man säger att var riktat mot A-L. Innerst inne vet dom varför och budskapet att dom ska dra gick fram.
Som vi diskuterat innan är det i alla fall möjligt att han stött på M på en cykeltur från exempelvis Skäggetorp eller Ryd. En isolerad människa där ute tipsas det kanske inte om.
Så all heder åt Yeahvlen som lägger ner jobb på det här. Allt sånt ska uppmuntras tycker jag.
Det slog mig förresten att det här fallet har vissa likheter med Palmemordet. I alla fall fler likheter än många andra mord.
Mord på öppen gata
GM har troligen stått och väntat på offret som sedan följs efter
Det kan röra sig om en mindre grupp inblandade
GM skyddas av större intressen
Har en lägenhet att gömma sig i nära brottsplatsen
Det har hittills inte klarats upp, trots att andra vet vem som gjorde det
Det har rekats noga innan (männen med walkie-talkies)
Man vill gärna skylla på nattvandraren/alkisen CP, alltså inget riktigt motiv
Kan det då röra sig om att man inte vill att brottet verkligen ska klaras upp, är Staaf som Holmér?
Man berättar inte allt man vet (vittnets iakttagelse i Linköping och hemligstämplandet i MOP)
Konspiratoriskt, men bara en tanke.