2014-01-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Polisen dna-kollar samtliga självmord i åldersspannet 12-40 och jämför med GM. Så din UL ljuger eller har fel.

Kollar dom seriöst alla självmord i hela Sverige?
Citera
2014-01-17, 15:59
Medlem
massepojkens avatar
Problemen uppstår när liken skall DNA testas. Inte alldeles enkelt att få tillstånd av anhöriga att göra det.

Skulle du som förälder tillåta detta?

Mkt möjligt att Linköpingspolisen har koll på alla som tagit livet av sig i det ålderspannet, men att samtliga skulle vara DNA testade är helt uteslutet.
Senast redigerad av massepojken 2014-01-17 kl. 16:16.
Citera
2014-01-20, 21:52
Medlem
Frassefrass avatar
Har lite vagt för mig att man tidigare i tråden varit inne på en person som begick självmord. Tror dock att denne var lite äldre, men att det var frågan om vägrad topsning där. Men jag minns kanske fel, orkar inte kolla genom den här mastodonttråden.

Hursomhelst tror jag att det är mycket svårt för polisen att få tillstånd för topsning i fall av självmord. Klart att föräldrarna inte vill få veta att deras nyss döde son är en dubelmördare, då nekar de nog hellre även om det så skulle finnas misstankar, och resonerar att det är bättre att inte veta. Kroppen begravs och möjligheterna att topsa går förlorade. Är gm död kommer vi aldrig att få veta vem det var.
Citera
2014-02-04, 12:11
Medlem
Har folk gett upp? ingen som skriver något längre. Det är verkligen ett konstigt fall. Men tids nog kan man nog lösa detta oxo. Vad är det vi alla missar?
Citera
2014-02-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Har folk gett upp? ingen som skriver något längre. Det är verkligen ett konstigt fall. Men tids nog kan man nog lösa detta oxo. Vad är det vi alla missar?

Mm jag vet inte. Vad tror du själv? Ny användare första inlägget och det är om dubbelmordet i lkpg.
Citera
2014-02-04, 18:25
Medlem
massepojkens avatar
Klart att tråden dör när ett flertal skribenter förespråkar att eventuella tips skall lämnas till Linköpingspolisen.

En sak är kan vi iallafall vara helt säkra på. Linköpingspolisen har gått tillbaka till att jaga småsnattare och detta fall är i princip nedlagt. Polisen orkar inte ens längre topsa.

Dags för polisen att släppa loss på all info dom har. Finns absolut inget att förlora på detta.

Ut med hela jävla fuppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2014-02-04, 18:29
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint

Dags att ge sig till känna kanske? Vi splittar på GWs mille samt eventuella bokintäkter!
Citera
2014-02-04, 18:45
Medlem
massepojkens avatar
Bara konstatera att vi i tråden, precis som polisen misslyckats. Vi kan åtminstone ursäkta oss med att i princip inte haft tillgång till någon som helst information.

Jag konstaterar stillsamt att vi alla är odugliga lallare. För egen del skall jag avnjuta rostade mackor med smarrig aprikosmarmelad nu.

Kvällen blir inte roligare än så.

Tragiken är total.
Senast redigerad av massepojken 2014-02-04 kl. 18:47.
Citera
2014-02-04, 23:26
Medlem
rapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Bara konstatera att vi i tråden, precis som polisen misslyckats. Vi kan åtminstone ursäkta oss med att i princip inte haft tillgång till någon som helst information.

Jag konstaterar stillsamt att vi alla är odugliga lallare. För egen del skall jag avnjuta rostade mackor med smarrig aprikosmarmelad nu.

Kvällen blir inte roligare än så.

Tragiken är total.

Vänta nu här; du pratar som om vi i tråden misslyckats med någon form av privatspaning för att lösa dessa mord, någonting sådant har aldrig skett och inte direkt varit tal om. Vi har diskuterat morden, som ju innehåller så många frågetecken. Mer än så kan man inte begära, ingen av oss har befogenhet att göra mer. Tycker också det är rent för jävligt att dessa mord inte klarats upp, och att loppet verkar kört.
Knapra du på dina rostmackor med marmelad, men lallare får du stå för. Ingen har utgett sig för att vara någonting utöver skribenter i en tråd på flashback.
Citera
2014-02-05, 14:46
Medlem
Jag har inte varit medlem här innan, bara läst denna tråden som en besatt och verkligen gått ner mig i detta ärende. För övrigt så är polisen jättetacksam för uppgifter från oss. Det är ju motivet som ställer till det hela, och det är därför polisen inte lyckats heller.
Citera
2014-02-05, 17:52
Medlem
Nej nej loppet är absolut inte kört rapan. Det gäller bara att fokusera på rätt saker och jobba hårt så kommer pusselbitarna falla på plats. Vi som är glada amatörer och privatspanare kan göra mkt för att lösa detta hemska fall.
Citera
2014-02-05, 19:25
Medlem
Vi tittar med fel ögon....vi har allting framför oss och gör upp en massa teorier om hur det ligger till. Genom att fingranska alla fakta vi har så tycker iaf jag vissa saker är ganska självklara...det gäller bara att nå ända fram och det är inte helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in