2013-09-09, 19:08
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
År 2001 påbörjade Fredricsson utbildning i form av kunskapslyftet, i Linköping.
Denna utbildning fick han dock avbryta då han under några månader satt
häktad, för brott han senare friades från.
(citat Linköpings tingsrätt Mål nr B 2494-05, Rotel 08)

Var Anna-Lena lärare på kunskapslyftet, någon som vet?

min ide där är om Anna-Lena funnits med i eller hade varit i innehavet av en beslutande
position. Dvs kunde hon varit med om ett beslut som uteslöt Fredriksson från vidare
studier trots en friande dom, ang mordbranden?
Senast redigerad av substitute 2013-09-09 kl. 19:20.
Citera
2013-09-09, 19:22
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
min ide där är om Anna-Lena funnits med i eller hade varit i innehavet av en beslutande
position. Dvs kunde hon varit med om ett beslut som uteslöt Fredriksson från vidare
studier trots en friande dom, ang mordbranden?

Om det stämmer att han flyttade från Linköping 2003 är det ju fullt möjligt att polisen missat honom.

Berätta gärna precis allt du vet om F.

Välkänd i Lkp?

Hur hade F det med droger?
Senast redigerad av massepojken 2013-09-09 kl. 19:26.
Citera
2013-09-09, 19:26
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Om det stämmer att han flyttade från Linköping 2003 är det ju fullt möjligt att polisen missat honom.

Berätta gärna precis allt du vet om F.

Välkänd i Lkp?

Det tror jag någon annan får svara på, enligt vissa inlägg här ska han varit välkänd i Lkp dessutom hotat flera med kniv.

http://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/

det är vad jag har om M just nu

2001 Linköpings Tingsrätt
Olaga innehav av farligt föremål på allmänn plats

2001 Linköpings Tingsrätt
Mordbrand, misstänkt efter hemlig telefonavlyssning av polisen:
Frediksson innehade domänen www.hata-staten.pp.se
Polsen hitta på Fredikssons krypterade hårddisk brev från medlemmar i AFA rörelsen och instruktionerhur man tillverkar brandbomber, sk molotov-cocktails på bästa sätt.
B1961-00_lkpg_stamningsansokan_fredriksson_kumlien_bjurs tromer_mordbrand
(citat)

http://expomakt.files.wordpress.com/2011/12/b2494-05_lkpg_dom_martinfredriksson_misshandel.pdf
Senast redigerad av substitute 2013-09-09 kl. 19:42.
Citera
2013-09-09, 19:29
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Det tror jag någon annan får svara på, enligt vissa inlägga här ska han varit välkänd i Lkp dessutom hotat flera med kniv.

http://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/

det är vad jag har om M just nu

Ok. Detta är iallafall ett konkret spår som vi måste dragga vidare i.

Om det skulle visa sig att F är otopsad kan det vara dynamit.

Är F topsad?

Jobbade Anna Lena på kunskapslyftet?

Blev F blåst av Ammouris?
Citera
2013-09-09, 19:32
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ok. Detta är iallafall ett konkret spår som vi måste dragga vidare i.

Om det skulle visa sig att F är otopsad kan det vara dynamit.

Är F topsad?

Jobbade Anna Lena på kunskapslyftet?

Blev F blåst av Ammouris?

bra massepojken, det här vi får utgå ifrån.
Citera
2013-09-09, 20:11
Medlem
substitutes avatar
Snälla anslut er till den grupp som skapats för att lösa dubbelmordet i Linköping.
Vi tänker spåna och spana som alltid i denna tråd, gemensamt kanske vi
kan bli en kraft att räkna med. Påtryckningar mot polisen, påtryckningar
mot massmedia vilket vore omöjligt som enskild person.

Jag spånar hit och dit, dag ut och dag in, vem som är kapabel
att mörda två till synes helt oskyldiga människor varav ett barn.

Ordet varför är något som åtminstone vi föräldrar ältat om och om
igen, varför gör man detta mot ett barn och varför gör man detta
mot en till synes jätte omtyckt lärare.

Tillsammans kan vi kanske få åtkomst till material och information
som ingen annan än polisen haft tillgång till tidigare.

Bara vi agerar som en grupp, en tillförlitlig grupp vars enda mål är att få fram sanningen.
Citera
2013-09-09, 20:23
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Under tiden jag var avstängd så har jag funderat på rekonstruktionerna framöver. Något som är intressant är hur mörkt det var vid tidpunkten + att det var disigt och regnade lite, sämre sikt!
Jag har lagt upp en bild på http://imageshack.us/a/img580/5547/a9v7.png

Polisen är inte helt säkra på händelseförloppet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321132.ab
”Vi tror på vår rekonstruktion, men vi utesluter inte att mördaren först gav sig på Anna-Lena Svenson, säger kriminalkommissarie Jan Staaf”.

Enligt polisen tog hela händelseförloppet 38 sekunder
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article241921.ab

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleId=4232098
”-*Det är mycket märkligt. De två morden har tagit åtminstone en minut att genomföra. Under den tiden ska det alltså inte ha kommit en enda människa på Åsgatan, medan det före och efter har passerat flera hundra i en strid ström, säger Benniet Henricson, biträdande spaningsledare vid polisen i Östergötland.”

Tiderna går isär hos polisen, från 38 sekunder till minuten har allt hänt, någon riktig rekonstruktion av händelsen är troligtvis inte utförd av polisen.
Fördelen med en riktig rekonstruktion är att något BO går bort, brottsoffret som attackerades sist var bara fel i tid & rum. Man behöver inte ödsla tid på att gräva i båda BO-historia.
Om A-L attackerades först och helt oprovocerat då är det med största sannolikhet ett helt random-överfall utan motiv.

Från porten på Åsgatan 1 till BP tar det ca 35 sekunder för A-L att promenera, då måste hon hört Mohammed skrika och funderat på ”vad är det som händer därborta”, när hon sedan ser GM komma emot henne med en kniv måste hon blivit rädd, det får inte jag ihop till att det var ”oprovocerat”. Rimligen borde hon ha frågat dom vittnena som kom fram till henne efter attacken; "hur är det med han han som skrek"!

Det här är vad jag tror om händelseförloppet nu, ej 100% säker!
Helt oprovocerat attackerar GM Anna-Lena först, när Mohammed närmar sig A-L & GM ser GM det och rusar mot Mohammed, då upptäcker Mohammed GM och Mohammed vänder sig om och börjar springa tillbaks hemåt på samma gång som han skriker 3 ggr, sen är GM ikapp Mohammed, därav skiljer det ca 15 meter mellan brottsoffren!

Det fanns en sopbil i närheten, är det någon som vet var den stod?

Jag har inte mejlat någon än utan avvaktar lite till!
Tidigare i tråden så frågade jag hur man kunde veta att M attackerades först och då var det någon som skrev att man funnit M:s DNA på A-L men ej vice versa. Jag frågade antagligen efter källa men minns ej om den som påstod att DNA-bevisen fanns kunde visa på en sådan.

Ja, hur ligger till egentligen? Vissa säger att det är ställt utom rimligt tvivel att M attackerades först eftersom man funnit hans blod på A-L men icke A-L:nas blod på M.

Somliga säger att polisen överhuvudtaget inte använder sig av sökhundar under de omständigheter som rådde vid mordet (tätbebyggt område och mycket folk i rörelse) medans andra kan visa på tidningsartiklar som skildrar just detta att polisen använde sig utav sökhundar den där oktoberdagen 2004.

Vart vill jag komma med detta? Jo: Många påstår saker. Backa gärna därför upp med källor som kan styrka det ni säger, det blir liksom så mycket seriösare och matnyttigare då.

Finns det någon typ av mailgrupp? I så fall: pulverhenke@gmail.com
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-09-09 kl. 20:26.
Citera
2013-09-09, 20:28
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tidigare i tråden så frågade jag hur man kunde veta att M attackerades först och då var det någon som skrev att man funnit M:s DNA på A-L men ej vice versa. Jag frågade antagligen efter källa men minns ej om den som påstod att DNA-bevisen fanns kunde visa på en sådan.

Ja, hur ligger till egentligen? Vissa säger att det är ställt utom rimligt tvivel att M attackerades först eftersom man funnit hans blod på A-L men icke A-L:nas blod på M medans andra inte verkar ta det för givet.

Somliga säger att polisen överhuvudtaget inte använder sig av sökhundar under de omständigheter som rådde vid mordet (tätbebyggt område och mycket folk i rörelse) medans andra kan visa på tidningsartiklar som skildrar just detta att polisen använde sig utav sökhundar den där oktoberdagen 2004.

Vart vill jag komma med detta? Jo: Många påstår saker. Backa gärna därför upp med källor som kan styrka det ni säger, det blir liksom så mycket seriösare och matnyttigare då.

välkommen pulverhenke!
Citera
2013-09-10, 03:13
Medlem
Citat:

Ja, hur ligger till egentligen? Vissa säger att det är ställt utom rimligt tvivel att M attackerades först eftersom man funnit hans blod på A-L men icke A-L:nas blod på M.

Vad jag har kommit fram till är att polisen inte är 100% säker på vem som har attackerats först, A-L eller Mohammed, något som jag ser är extremt viktigt.
Om det går att bevisa att Mohammed attackerades sist så är det oerhört viktigt för hans familj då det finns misstankar att familjens pappa hade diverse affärer som skulle vara motivet, dom affärerna skulle i så fall sakna betydelse och Mohammed var i så fall bara fel i tid & rum.
Jag är själv inte 100% säker, men någonstans måste svaret finns om man letar.

Du är hjärtligt välkommen i gruppen, P-H.
Senast redigerad av sovvandring 2013-09-10 kl. 03:17.
Citera
2013-09-10, 03:27
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om man hittar Mohammeds DNA på Anna-Lena så kan man så gott som säkert veta att Mohammed attackerades först.

Citat:
Vad jag har kommit fram till är att polisen inte är 100% säker på vem som har attackerats först, A-L eller Mohammed, något som jag ser är extremt viktigt.
Om det går att bevisa att Mohammed attackerades sist så är det oerhört viktigt för hans familj då det finns misstankar att familjens pappa hade diverse affärer som skulle vara motivet, dom affärerna skulle i så fall sakna betydelse och Mohammed var i så fall bara fel i tid & rum.
Jag är själv inte 100% säker, men någonstans måste svaret finns om man letar.

Du är hjärtligt välkommen i gruppen, P-H.
Det känns som att här finns frågetecken.

Att M attackerades först är ju det som jämt sägs i media, hur kommer det sig?

Du sovvandring har ju funderat lite kring skriken från de båda BO. En grej som jag kommer att tänka på i det sammanhanget är att ett utav ögonvittnena till händelsen (hon såg endast skymtar då ett träd skymde) sa att en sopbil väsnades kraftigt under tiden det hela pågick. Detta kan ju ha hindrat även en del andra från att höra eventuella skrik.

Tack för välkomnandet! Ser fram emot dina mailutskick.
Citera
2013-09-10, 03:32
Medlem
Citat:
Det känns som att här finns frågetecken.

Att M attackerades först är ju det som jämt sägs i media, hur kommer det sig?

Du sovvandring har ju funderat lite kring skriken från de båda BO. En grej som jag kommer att tänka på i det sammanhanget är att ett utav ögonvittnena till händelsen (hon såg endast skymtar då ett träd skymde) sa att en sopbil väsnades kraftigt under tiden det hela pågick. Detta kan ju ha hindrat även en del andra från att höra eventuella skrik.

Tack för välkomnandet! Ser fram emot dina mailutskick.
Ja, var sopbilen stod vore intressant att veta. Det man skulle kunna göra är att ringa sophämtningsföretaget och lyssna med dom.
Citera
2013-09-10, 03:39
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ja, var sopbilen stod vore intressant att veta. Det man skulle kunna göra är att ringa sophämtningsföretaget och lyssna med dom.
Har bestämt för mig att det berättades om detta vittne i Efterlyst när dom hade sin Linköpingspecial. Det är kvinnan som såg det hela från sitt fönster. Har ett minne av att dom visade just i vilken vinkel hon såg det hela i från. På så vis kan man ju få en viss aning om sopbilens position.

Jag ska se om jag kan hitta någonting på nätet om detta, kanske på youtube om Efterlystavsnittet finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in