2014-01-03, 02:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scipion
Man skall nog leta efter GM i Finland, i någon stad där PC-Superstore hade butik. Gärningsmannen är enligt polisen nordeurope, mellanblond och snusar. Antingen är det en lejd snubbe från Finland eller är det en finsk kille som blivit rejält blåst av Ammouri.
Hade det varit en GM boende i Sverige skulle han med allra största säkerhet varit funnen – antingen död eller levande!
Jag antar du menar Husse nu?
Han lägger fan inga fingrar emellan i affärer.
En hel del har nog känt sig blåsta.
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om mördaren redan tagits omhand av Ammouri

Jag hade ett tips på en som blivit blåst och även mist jobbet, som jag både ringt in, och även mailat GW om. Men han var i 30-års åldern och antagligen lite gammal.
Så det blev bara ett enkelt telefonförhör med mitt tips. Det var när de hade häcken full i detta ärende.

Han passande bra in på profilen övrigt. Och hade uttalat sig till mig att han skulle hämnas på just brodern i Linköping, och var helt väck, men jag trodde han snackade skit.
Den killen hade stickad mössa på sig, ute som inne.

Sen gav jag den informationen till Husse en tid senare, sedan har jag inte pratat med honom, då jag bytte bransch. Och har heller ingen koll på var killen jag misstänkte tagit vägen.
Citera
2014-01-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuksystern
Jag tycker ju att jag känner igen personen på fantombilden och har alltid tyckt det.
Oavsett hur mycket jag tänker kommer jag inte på vem han är lik. Blir bara svårare och svårare. Om han ska föreställa 13 på bilden så lär han ju ha ändrat ansiktsdragen en hel del. Det är kinderna och blicken (mycket ögonbrynen tror jag) som ger mig kalla kårar.

Vet någon hur man tänker när man gör en fantombild? Alltså tänker man mer "barnsligt knubbiga kinder" bara eller försöker man verkligen återspegla vilken typ av kinder gm har. Förstår ni hur jag menar eller ska jag försöka förklara mig bättre?

Har visat bilden för några kompisar som jag umgicks mycket med 2004 och en av dessa sa också att hon kände igen personen innan jag sa något. Sedan höll ju alla med. Men störande...

Hmm, skumt jag känner samma sak. Jag bor i Linköping och känner också igen personen på fantombilden, men jag kan tyvär inte sätta fingret på vart jag har sett honom och vem det är, tänker så det knakar.
Citera
2014-01-04, 13:52
Medlem
Smakkers avatar
Vad hände med pulver-henke? Är han misstänkt? Han sa ju att han var GM
Citera
2014-01-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Vad hände med pulver-henke? Är han misstänkt? Han sa ju att han var GM

Han sade ju att han var GM, och skulle ta sitt liv. Senast han var inloggad var dagen efter han skrev detta inlägg. Vet inte om polisen nåtts av detta, och hur de i så fall hanterar det.
Citera
2014-01-08, 02:08
Medlem
barnets avatar
LKpg-polisen rör inte en fena under jule- och nyårstid. Möjligen kommer några unga konstaplar tillbaka runt den 20e för att "ta tag" i lite fortkörningar och annat.
Citera
2014-01-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han sade ju att han var GM, och skulle ta sitt liv. Senast han var inloggad var dagen efter han skrev detta inlägg. Vet inte om polisen nåtts av detta, och hur de i så fall hanterar det.

Du kan väl knappast tro att han menar allvar? Finns alltid massa dårar som hävdar sin skuld i uppmärksammade mord.
Citera
2014-01-11, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har missat det kan någon citera hans inlägg?
Citera
2014-01-11, 13:00
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatansomdog1
Har missat det kan någon citera hans inlägg?

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2014-01-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TazziMazzi
Du kan väl knappast tro att han menar allvar? Finns alltid massa dårar som hävdar sin skuld i uppmärksammade mord.

Visst är det så, samtidigt får man säga att han dragit det väldigt långt, har inte loggat in på två månader efter att ha skrivit detta, från att tidigare varit en aktiv FB-skribent. Troligen är det ändå en bluff, men det är fortfarande någonting som jag hoppas att polisen kollar.
Citera
2014-01-13, 14:28
Medlem
massepojkens avatar
Fick ett tips i helgen via mejl från en för mig okänd avsändare. Men det känns tillräckligt intressant att börja grotta i.

Om detta tips skulle stämma så skulle GM enligt UL varit 11 år vid morden.. Enligt UL så var denna 11 åring väldigt stor för sin ålder och UL kallar honom en "jättebebis" utseendemässigt.

Enligt UL skall Gm tagit livet av sig 2008, dvs 4 år efter mordet. GM skall isåfall varit 15 då.

UL påstår sig ha varit kompis med GM och påstår även att han erkänt morden för honom ca 1 månad innan dennes självmord..

Enligt UL kommer GM från Göteborg men skall ha haft en mkt tydlig koppling till Linköping, oklart vad.

Jag har mailat tillbaka en del frågor till UL men ännu ej fått svar. UL påstår sig bo i Göteborg men spårning säger något helt annat. Nu vore det ioffs inget konstigt att UL förvränger en del fakta precis som jag gör, här och nu.

Vad tror ni? Är det rimligt att tro att en elvaåring utfört dessa mord. Intressant vid barnamord är ju att det i nästan alla fall är antingen en nära släkting eller ett annat barn som utför dådet.

ULs mejl innehåller väldigt mkt stavfel vilket gör mig lite konfunderad. Känslan är att det kan vara en utlänning eller att felen gjorts medvetet.

Men mest troligt är kanske att det är någon som läst tråden och hittar på detta och mejlar mig. Oavsett så skulle det vara intressant att se vilka som dött mellan 2007-2009 i ålderna 13-17.

Om innehållet i mailet är någorlunda korrekt är min känsla att GM ev flyttar åldern, men troligtvis med max 1 år åt något av hållen. GM var då isåfall antingen 10,11,eller 12 när morden begicks. Således 14,15, eller 16 vid självmordet.
Senast redigerad av massepojken 2014-01-13 kl. 14:49.
Citera
2014-01-13, 17:06
Medlem
rapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fick ett tips i helgen via mejl från en för mig okänd avsändare. Men det känns tillräckligt intressant att börja grotta i.

Om detta tips skulle stämma så skulle GM enligt UL varit 11 år vid morden.. Enligt UL så var denna 11 åring väldigt stor för sin ålder och UL kallar honom en "jättebebis" utseendemässigt.

Enligt UL skall Gm tagit livet av sig 2008, dvs 4 år efter mordet. GM skall isåfall varit 15 då.

UL påstår sig ha varit kompis med GM och påstår även att han erkänt morden för honom ca 1 månad innan dennes självmord..

Enligt UL kommer GM från Göteborg men skall ha haft en mkt tydlig koppling till Linköping, oklart vad.

Jag har mailat tillbaka en del frågor till UL men ännu ej fått svar. UL påstår sig bo i Göteborg men spårning säger något helt annat. Nu vore det ioffs inget konstigt att UL förvränger en del fakta precis som jag gör, här och nu.

Vad tror ni? Är det rimligt att tro att en elvaåring utfört dessa mord. Intressant vid barnamord är ju att det i nästan alla fall är antingen en nära släkting eller ett annat barn som utför dådet.

ULs mejl innehåller väldigt mkt stavfel vilket gör mig lite konfunderad. Känslan är att det kan vara en utlänning eller att felen gjorts medvetet.

Men mest troligt är kanske att det är någon som läst tråden och hittar på detta och mejlar mig. Oavsett så skulle det vara intressant att se vilka som dött mellan 2007-2009 i ålderna 13-17.

Om innehållet i mailet är någorlunda korrekt är min känsla att GM ev flyttar åldern, men troligtvis med max 1 år åt något av hållen. GM var då isåfall antingen 10,11,eller 12 när morden begicks. Således 14,15, eller 16 vid självmordet.

Synnerligen intressant. Klart möjligt scenario. Att gm tagit sitt liv ses, kan jag tycka som väldigt rimligt. Skulle vara intressant om du fick svar och kunde spåna vidare i det hela.
Citera
2014-01-16, 19:44
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Synnerligen intressant. Klart möjligt scenario. Att gm tagit sitt liv ses, kan jag tycka som väldigt rimligt. Skulle vara intressant om du fick svar och kunde spåna vidare i det hela.

Polisen dna-kollar samtliga självmord i åldersspannet 12-40 och jämför med GM. Så din UL ljuger eller har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in