2011-05-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kanske så då,men du är bra på mycket.
Ja vi får se,en dag kanske de anhöriga får veta.

Kom igen nu vi får inte ge "hoppet" om att han ska gripas vi alla ska göra allt vi kan för att hjälpa polisen..... någon som har någon ny information om dubbelmordet?
Citera
2011-05-13, 22:04
Medlem
Yatsys avatar
Det tror jag inte att någon gör heller.Polisen jobbar säker som bara den på fallet,kan man hoppas.
Citera
2011-05-14, 15:08
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
På tal om knarkförsäljning ur butikslokaler, jo det händer faktiskt:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2396216/13-arig-pojke-avslojad-som-knarklangare
Öh, va?

Om du läser artikeln så står det att någon stod utanför och sålde.
Citera
2011-05-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Öh, va?

Om du läser artikeln så står det att någon stod utanför och sålde.

Är det någon som har någon ny informatin om utredningen hur det går och sånt?
Citera
2011-05-26, 19:52
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Givetvis finns det en möjlighet, men hur stor den är vet jag inte. Jag vill minnas att mordet på Hörbyflickan Helén Nilsson löstes efter 15 år.
Ja det löstes efter över 15 år.
Citera
2011-05-27, 17:05
Medlem
Yatsys avatar
Egentligen 16 år då han dömdes till livstids fängelse i april 2005.
Citera
2011-06-01, 00:52
Medlem
Vem vet tänk om gärningsmannen har varit någon gång inne på den hä tråden.....vem vet :/
Citera
2011-06-01, 00:54
Medlem
Tänk det aldrig var en svensk gärningsman tänk om det var någon från ut landet då är det så gott som kört att hitta honom med tanke på att han åkt hem till sitt land men men. Hoppas att polisen har kollat upp alla namn som kommit upp i utredningen hittills....det tvekar jag på dom kanske missat mördaren det borde dom ha gjort konstigt nog :/
Citera
2011-06-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Jag fick höra en intressant sak från en klasskamrat för ett tag sen..

Vi snackade om morden och att dom inte var ouppklarade. Hennes kusin(eller vad det var) hade betett sig lustigt innan morden skedde. Jag och en annan klasskamrat sa då till henne att ringa polisen men vet ej om hon gjorde detta. Jag vet inte om man kan ta den här tjejen på allvar eller om hon var ute efter att få uppmärksamhet, konstig sådan dock...

Kan man ge tips till snuten utan att bli indragen?

Du borde ju kontakta polisen om den där personern som betedde sig konstigt....
Citera
2011-06-01, 10:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leverlivet10
Tänk det aldrig var en svensk gärningsman tänk om det var någon från ut landet då är det så gott som kört att hitta honom med tanke på att han åkt hem till sitt land men men. Hoppas att polisen har kollat upp alla namn som kommit upp i utredningen hittills....det tvekar jag på dom kanske missat mördaren det borde dom ha gjort konstigt nog :/

Polisen samarbetar dock med polisen i andra länder, DNA-spåret från dubbelmordet ligger i något internationellt register där poliser från många länder regelbundet jämför olika spår och träffar.

Vad jag förstår håller Linköpingspolisen och rikskrim just nu på med att gå igenom hela utredningen på nytt, för att se om de kan ha missat något tidigare. Detta ska de hålla på med fram till semestern och om de inte har någon lösning på fallet då så ska de fortsätta med det i höst.

Det jag är mest rädd för är att GM kan ha begått något annat mindre skitbrott och blivit tagen av polisen för det, men att den dekadenta polisen sedan varit för lat för att ta DNA på honom och därför har han sluppit undan igen. Det vore tragiskt.
Citera
2011-06-02, 09:39
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Jag hörde för några veckor sedan av en arbetskamrat som ursprungligen kommer från Tranås att de misstänkte vem mördare kunde vara och att ryktet om en specifik kille gått där sedan efter morden

En kille med samma mössa, stämmer in på uppgifterna, psyko-sociala problem samt frekvent åkte till Linköping för att driva runt.

Ungefär 2006 begick han självmord ute i skogen utanför Tranås och det var visst polisinsats och skallgång innan han hittades. Efter 2004 hade hans psykiska ohälsa eskalerat och familjen var förtvivlade och förstod inte varför.

Tidigare ostraffad och men då dessa problem.

Ta det med en nypa salt, vet inget mer än detta. Men tyckte det kunde vara värt att delge.
Citera
2011-06-02, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyMenNeedLove
Jag hörde för några veckor sedan av en arbetskamrat som ursprungligen kommer från Tranås att de misstänkte vem mördare kunde vara och att ryktet om en specifik kille gått där sedan efter morden

En kille med samma mössa, stämmer in på uppgifterna, psyko-sociala problem samt frekvent åkte till Linköping för att driva runt.

Ungefär 2006 begick han självmord ute i skogen utanför Tranås och det var visst polisinsats och skallgång innan han hittades. Efter 2004 hade hans psykiska ohälsa eskalerat och familjen var förtvivlade och förstod inte varför.

Tidigare ostraffad och men då dessa problem.

Ta det med en nypa salt, vet inget mer än detta. Men tyckte det kunde vara värt att delge.
Detta?
Expressen: Jens, 22, har varit försvunnen sedan lucia
Citat:
En lånad moped som Jens körde när han försvann hittades i närheten av ett skogsområde på Dalagatan i Stoeryd i Tranås. - Vi har sökt igenom området med hundar, men utan resultat.
Expressen: Drunknad man i Tranås identifierad
Citat:
Den man som hittades död i Lillån i centrala Tranås den 4 januari är en 22-årig man från Tranås som försvann den 12 december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in