Citat:
Ursprungligen postat av leverlivet10
Tänk det aldrig var en svensk gärningsman tänk om det var någon från ut landet då är det så gott som kört att hitta honom med tanke på att han åkt hem till sitt land men men. Hoppas att polisen har kollat upp alla namn som kommit upp i utredningen hittills....det tvekar jag på dom kanske missat mördaren det borde dom ha gjort konstigt nog :/
Polisen samarbetar dock med polisen i andra länder, DNA-spåret från dubbelmordet ligger i något internationellt register där poliser från många länder regelbundet jämför olika spår och träffar.
Vad jag förstår håller Linköpingspolisen och rikskrim just nu på med att gå igenom hela utredningen på nytt, för att se om de kan ha missat något tidigare. Detta ska de hålla på med fram till semestern och om de inte har någon lösning på fallet då så ska de fortsätta med det i höst.
Det jag är mest rädd för är att GM kan ha begått något annat mindre skitbrott och blivit tagen av polisen för det, men att den dekadenta polisen sedan varit för lat för att ta DNA på honom och därför har han sluppit undan igen. Det vore tragiskt.