2011-11-10, 21:23
Medlem
yes klart några vet ...
Citera
2011-11-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
yes klart några vet ...

Väldigt dåligt polisarbete, borde varit löst för längesedan. Nu tror jag faktiskt det är snart kört tyvär.Ju längre tid som går desto svårare blir det. Tragiskt att komma undan med ett dubbelmord.
Citera
2011-11-11, 18:40
Medlem
Jag blev uppringd av nån stolle från polisen förra veckan och dom vill att jag ska komma in och bli förhörd, han sa "det är frivilligt" och "frivillig topsning" och "om du är lojal med samhället".

Jag blev så himla förbannad, snuten vet säkert vem mördaren är och skiter i det och använder detta som ett svepskäl för att få bygga ett dna-register. "Frivilligt", haha just det, jag sa ju att jag inte hade tid och då var det inte så frivilligt längre. Med andra ord är det bara rättsövergrepp. De säger frivilligt så att man inte ska ha rätt till nån advokat.

Så, jag överväger att vägra. Tyvärr har jag egentligen inte alls tid att krångla med detta. Men jag är förbaskat lojal med människorna i samhället, jag vill inte hjälpa till det minsta med att bygga polisstaten.

Vad kan man förvänta sig för repressalier från polisen?

Jag är aldrig straffad, har jobb, osv. Vad jag kan se har dom ingen anledning som helst att misstänka mej.
Senast redigerad av Pantaloni 2011-11-11 kl. 19:27. Anledning: fel
Citera
2011-11-11, 19:00
Medlem
Var tvungen att googla lite om mordet, och herregud, fantombilden...

Fantombilden

Polisens utredare

Det är ju han ju! Han var till och med blond tidigare: Blond
Citera
2011-11-12, 11:51
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag tror faktiskt det. Ett dubbelmord mitt på öppen gata så borde det vara fler vittnen som har sett händelsen. Plus att GM säkert har någon anhörig som vet hur det ligger till..
Tycker inte att det verkar troligt om vittnen som såg händelsen och kände igen gm skulle hålla tyst.
Det måste krävas blodsband i sådana fall.
Citera
2011-11-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantaloni
Polisens utredare

vilken gigantisk svettfläck! :O snubben till höger alltså. han döljer något, svettig och nervig som fan. han är klart en mördare.
Citera
2011-11-13, 00:30
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Fantombilden

Polisens utredare

Haha ja det var faktiskt väldigt likt.
Citera
2011-11-13, 14:43
Medlem
Citat:

Fantombilden

Polisens utredare

Haha där har vi han ju.
Citera
2011-11-16, 23:37
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Jag blev uppringd av nån stolle från polisen förra veckan och dom vill att jag ska komma in och bli förhörd, han sa "det är frivilligt" och "frivillig topsning" och "om du är lojal med samhället".

Jag blev så himla förbannad, snuten vet säkert vem mördaren är och skiter i det och använder detta som ett svepskäl för att få bygga ett dna-register. "Frivilligt", haha just det, jag sa ju att jag inte hade tid och då var det inte så frivilligt längre. Med andra ord är det bara rättsövergrepp. De säger frivilligt så att man inte ska ha rätt till nån advokat.

Så, jag överväger att vägra. Tyvärr har jag egentligen inte alls tid att krångla med detta. Men jag är förbaskat lojal med människorna i samhället, jag vill inte hjälpa till det minsta med att bygga polisstaten.

Vad kan man förvänta sig för repressalier från polisen?

Jag är aldrig straffad, har jobb, osv. Vad jag kan se har dom ingen anledning som helst att misstänka mej.

Repressalierna är nog tvångstopsning. Och om du är skyldig: tvångsintagning samt livstids fängelse.
Om du mot förmodan skulle vara död eller flytt landet eller om du på annat sätt skulle vara otillgänglig så skulle de topsa din mor.

Summering: du kommer inte undan.
Senast redigerad av Completorium 2011-11-16 kl. 23:42.
Citera
2011-11-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium
Repressalierna är nog tvångstopsning. Och om du är skyldig: tvångsintagning samt livstids fängelse.
Om du mot förmodan skulle vara död eller flytt landet eller om du på annat sätt skulle vara otillgänglig så skulle de topsa din mor.

min vän vägra och ddet gick ju vägen
Citera
2011-11-20, 15:10
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
min vän vägra och ddet gick ju vägen

Är du en pajas? Berätta annars mer.
Citera
2011-11-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium

Jag fick en kallelse i fredags, blev rätt ställd och sen lite förbannad. Polisen har inte ens skrivit rätt adress, kladdat med bläck över deras telenummer och rättat till. Står att dem vill träffas & visa några bilder. Står att jag inte är misstänkt för något brott och inget om att TOPSAS.

Ser rätt illa ut när man får ett brev från polisen, märkt VÅLD på framsidan! Finns läskunniga barn i familjen.

Inte misstänkt, varför skall jag då åka upp. Om jag visste något om morden hade jag sagt det för 7år sedan.

Tänker inte ta ledigt från arbetet och därav förlora inkomst,resepengar osv.
Senast redigerad av BattiKokko 2011-11-21 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in