2008-12-03, 11:52
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Pojkens pappa har anklagats för diverse skumraskaffärer och oegentligheter. Det skulle inte förvåna mig om det på något vis finns en koppling dit.

Men hur i hela världen skulle denna koppling kunna döljas i fyra år? Samt att det är fel att det är pojkens pappa som anklagats för skumraskaffärer - det är pojkens farbror som gör affärerna.

Nä, den där teorin håller helt enkelt inte.
Citera
2008-12-03, 12:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Men hur i hela världen skulle denna koppling kunna döljas i fyra år? Samt att det är fel att det är pojkens pappa som anklagats för skumraskaffärer - det är pojkens farbror som gör affärerna.

Teorin skulle kunna hålla om gm skulle komma från en kultur där det är normalt att man hämnas på varandras släkt, inte bara på kärnfamiljen. Men nu finns det ju inget som tyder på att så skulle vara fallet.
Citera
2008-12-03, 12:43
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Vad händer om mordet klaras upp och det visar sig att gärningsmannen var just 13 år gammal när mordet begicks?
Det kan väl knappast bli tal om att gärningsmannen överlämnas till sociala myndigheter om han har klarat sig i nästan fem år utan att begå brott?

Det görs troligtvis en utredning av socialtjänsten isåfall. Det finns en tråd här i brott om ett mord på en pensionär i Skåne där gm visat sig vara 14 år.
Citera
2008-12-03, 13:10
Medlem
Lokalizers avatar
Vore lite kul om det visade sig att dubbelmördaren inte var mer än 15 år. Det kan ju inte direkt vara en självförtroende-boost för den svenska polisen

Ska sitta bänkad framför tv:n ikväll. Ska bli intressant att se vilken ledtråd det var som ledde till denna teori...
Citera
2008-12-03, 14:06
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalizer
Vore lite kul om det visade sig att dubbelmördaren inte var mer än 15 år. Det kan ju inte direkt vara en självförtroende-boost för den svenska polisen

Ska sitta bänkad framför tv:n ikväll. Ska bli intressant att se vilken ledtråd det var som ledde till denna teori...

Ledtråden heter GW - det är hans teori som polisen nu valt att gå till botten med. Polisledningen i Linköping har t o m varit på möte med GW!

Desperata eller?
Citera
2008-12-03, 14:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det görs troligtvis en utredning av socialtjänsten isåfall. Det finns en tråd här i brott om ett mord på en pensionär i Skåne där gm visat sig vara 14 år.

Men säg att dubbelmördaren var 14 år 2004, då är han 18 år idag! Blir det socialtjänsten ändå trots att han är myndig idag?
Citera
2008-12-03, 14:19
Medlem
infidels avatar
Citat:

1) Är det frågan om den sortens affärer som bör bedrivas utom synhåll för lag och skatteverk så är det inte sannolikt att farbrodern anger sig själv.
2) De heter allesammans Ammouri och har liknande utseende. Hur duktig är ni själv på att särskilja utlänningar som lever i klanfamilj?
Citera
2008-12-03, 14:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Men säg att dubbelmördaren var 14 år 2004, då är han 18 år idag! Blir det socialtjänsten ändå trots att han är myndig idag?

De tar beslut om att inleda en utredning eller ej skulle jag tippa. LVU t ex gäller upp till 21 år.
Citera
2008-12-03, 15:10
Medlem
MidgetHumpers avatar
Spekulerar lite bara, Men en butterfly? är det vad man skulle välja om man skulle mörda? njae..

Tror GW har rätt. butterfly känns mer som att det är en ungperson
Citera
2008-12-03, 15:40
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
Spekulerar lite bara, Men en butterfly? är det vad man skulle välja om man skulle mörda? njae..

Tror GW har rätt. butterfly känns mer som att det är en ungperson

Är det en vuxen GM så tyder butterflyen på att mordet ej var planerat.
Är det ett barn som är GM så är det väl större risk att mordet var planerat på något sätt.

Så egentligen säger inte mordvapnet någonting i det här fallet.
Citera
2008-12-03, 19:31
Medlem
Joe Blows avatar
Jag tycker att alla om börjar tro på en lösning bör hejda er och begrunda vem det är som levererar sina funderingar. GW har ju mindre träffsäkerhet i sina spekulationer än Ray Charles i skidskytte-VM. Men självklart skall jag se Efterlyst. Jag ser fram emot ett stort gott skratt när GW lägger fram sina tankar och vad han grundar dom på.
Citera
2008-12-03, 19:43
Medlem
Jag tror att GW P mycket väl kan vara rätt ute i det här fallet, om att det är en ung GM och att han kanske anföll kvinnan först och tog sen pojken eftersom han bevittnat första mordet. Då skulle motivbilden kunna klarna (något som stört mig hela tiden är just avsaknaden av uppenbart motiv) och vara ett agg mot en gammal lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in