2018-10-12, 22:14
Medlem
En person blev knivhuggen i låret av en okänd gärningsman när han försökte ta en bil. Hittar ingen källa på det nu men det finns på p4 östergötland. Var nära inpå morden.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=481806

En man som upptäckte ett försök till bilinbrott på Gustafsviksvägen i Motala strax innnan klockan tre inatt blev hotad och stucken med kniv av de två gärningsmännen.

samma datum som i inlägget 12783.
Senast redigerad av Link04 2018-10-12 kl. 22:50.
Citera
2018-10-12, 22:54
Medlem
Inte samma datum men ligger nära i tid.

Stickskada vid första angreppet före morden. 7-8 personer. Ev har dom bytt vapen vid det senare angreppet.

En beställning på specifika fordon kan vara möjlig. 19 oktober så kan det ha varit så att dom ska nypa ett fordon och väntar in när M kommer upp i ryggen vid vändplanen Åsgatan på GM. En labil person spårar ur. Han kan haft sin kniv till att skruva regskyltar. Han var väl inte som sagt klassens kung.

Förklarar att man inte hittar motiv och gärningsman.
Senast redigerad av Link04 2018-10-12 kl. 23:10.
Citera
2018-10-12, 23:25
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Nej visst, men det är ingen större skillnad. Några träd mer var det då. Platsen där attacken på M skedde hävdar jag ändå att man kan anse vara öppen i den meningen att det inte är ett ställe man väljer för att det är undanskymt. Att ingen(?) såg attacken på M tror jag är tillfälligheter samt att det går fort, 20-30 sekunder.

Snarare stora buskar längs med större delen av gatan år 2004. Faktiskt stor skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vad tror du om att M kom upp vid vändplanen och en eller flera personer rekade bilar? Troligt eller inte?

Jag tror på en person. Ja det är väl möjligt men kanske inte det mest sannolika. Konstig tid för sådana personer att syssla med sådan verksamhet.
Citera
2018-10-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Snarare stora buskar längs med större delen av gatan år 2004. Faktiskt stor skillnad.

Jag tror på en person. Ja det är väl möjligt men kanske inte det mest sannolika. Konstig tid för sådana personer att syssla med sådan verksamhet.

Är vanligt att stölder sker vid den här tidpunkten. När personer dragit iväg till jobb. Både inbrott i bil och bostad händer vid den här tiden.

Så då har vi bilstöld Motala med stickvapen 5 oktober. Två gärningspersoner. 19 oktober morden på M och AL i anslutning till parkerade bilar, enligt två vittnen. 5 november bilstöld Norrköping gärningspersoner smiter minus en anhållen 18 åring (som ej är pratglad troligen). Stickvapen 5 oktober och 19 oktober, sen annat vapen 5 november. 7-8 personer troligen från öst. Bilstölder är deras försörjning.
Senast redigerad av Link04 2018-10-13 kl. 00:12.
Citera
2018-10-13, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Nej visst, men det är ingen större skillnad. Några träd mer var det då. Platsen där attacken på M skedde hävdar jag ändå att man kan anse vara öppen i den meningen att det inte är ett ställe man väljer för att det är undanskymt. Att ingen(?) såg attacken på M tror jag är tillfälligheter samt att det går fort, 20-30 sekunder.

I någon mening är väl platsen "öppen" eftersom det sker på en vanlig gata full med bostäder omkring. Men förstår inte hur du kan anse att det "inte är ett ställe man väljer för det är undanskymt"? Ponera att GM ska konfrontera M någonstans på hans väg till skolan, platsen är i det fallet klockrent under omständigheterna. Om den som vittnet har sett är GM står till höger om trappan och väntar så kan han enkelt komma ikapp M som viker av åt andra hållet när han kommit upp för trappan.

Nu fanns det fortfarande gott om löv kvar på träden också vilket syns tydligt på bilden uppe i högra hörnet. Förhållandevis väldig kuperat och en riktigt bra plats om M nu skulle konfronteras någonstans på vägen. http://2.bp.blogspot.com/-3g6J0i_fLz0/UXVteveu2YI/AAAAAAAADQ0/8ZxpLNvS1Ko/s1600/1Mordplatsen+polisen+google.png

Sen är det givetvis tillfälligheter som du säger som gör att ingen ser överfallet på honom. Men faktum är även att platsen är relativt lugn. https://youtu.be/GNFxVX-0GO0?t=1065 (Vid hans test passerar alltså 6 personer under ett tidsspann på 10 minuter vid samma tidpunkt).
Citera
2018-10-13, 06:02
Medlem
Några tankar om människor, ursäkta det blev lite långt precis som ditt liv...
Jag har bott utanför Sverige i ca 40 år och har en gedigen svensk utbildning i vetenskap, fysik och psykologi med beteende forskning. Utomlands har jag träffat de intressantaste personerna inom religion och beteende kunskap. När jag hälsat på i Sverige pratar jag gärna med folk från olika kulturer då jag kan lite av språken och pratar du inte deras språk är de som musslor och du är en utlänning och inte dom fast de är i S. Otacksamma säger svensken som inte förstår dom.

Pengakälla för mej är börsen, internet och skall du överleva på det måste du vara uppdaterad.

Vad jag märkt är att svensken är väldigt dum i huvet, enkelt sagt sorry no offence. Die dumme schweden som tyskarna säger. Ungefär som en fisk som inte tror det finns ett annat liv utanför havet. Och jag var likt en inavlad svensk tills jag flyttade ut och många år senare öppnades mina tankar för ett annat seende om varför folk gör vad de gör.

Troligtvis är GM från en kultur utanför S och då förstår svensken inte den personen. Ni skriver om att han var labil den som högg med kniven och det vet ni inget om. Han gjorde ett jobb! Han hämnades sin kära dator där bilder från hans kära mor fanns eller blev han störd när han jobba för familjen med att stjäla, låna bilar i S. Idioter hade lämnat bilen utan tillsyn på gatan så bara att ta den. Ja så är det i primitiva kulturer. Som att handla på ICA och vaktar du inte varorna är de dina. Du har väl märkt alla speglar och kameror som är uppsatta idag. GM var nog en hjälte i klanens ögon.

Kanske han var en religiös fanatiker typ IS och snodde bilar för att tjäna den sanna guden och om någon dör i jihad jobbet är det inget brott utan han hjälper den som dog då han befriar honom från en falsk gud! och innan IS föddes av USA så fanns andra celler i S.

Svenne tror att bara folk passerar gränsen så blir de svenskar. Så är det inte! De kommer alltid vara lojala mot sin klan och bara se S som ett jobb till att serva klanen. Och undantag finns på några %. Detta kallas i S för feminism och godhetsknarkande av de som ser motiven.

Svenne utnyttjar invällarna och inte tvärtom!! Svenne får sin fix av att hjälpa stackars Mohamed.

Sug på den här: Sämsta dagen i ditt liv är när du föddes och bästa är när du dör!

Svensken har inte en jävla aning om vem han är utan traskar bara på i prästernas kristendom och du är lurad att tjäna dom, kyrkan. Nu skall feminismen tjänas och svensken ta hand om alla som passerar gränsen.

Ja Jösses, svensken är helt inavlad med tunnelseende och skall lösa ett invandrar brott. Det funkar inte i huvet på Kling&Klang från svensk polisskola.

I båda casen, bil och dator, kommer klanerna att skydda sin son och han finns inte längre i S är min tro då han lämnade slarvigt sitt blod nära mordplatsen. Kanske han kom och hälsa på sin familj i S som hade blivit bestulen av BO pappan och krigsskadad tog han lagen i egen hand till familjens glädje och så tvingades han tillbaks igen till hemlandet boet som en geting. No big deal alls medan vi svenskar måste lösa fallet som kostar oss miljoner varje år medan pensionärer svälter och servicen förtvinar.

Att tänka utanför boxen går inte ens för ett PK inavel som GW. Så tror jag det ligger till!

2004 var svensken helt blind, 2008 hade förövaren en mörk jacka, 2012 hade han svart hår med pixlat ansikte, 2016 kunde händerna visas och idag visas hela ansiktet med en uppmaning att ringa om du känner igen personen.

I min värld finns inget agg mot invällarna och jag skulle oxå gjort vad de gör om jag blivit inbjuden. S stjäl de duktigaste från US krigs länder ute i världen och de som behöver hjälp i US krigens länder blundas det för. FY FAAN vad svenskar är falska!

Däremot Rheinfuck, Sahlin, MP mm borde buras in och bli matade av jihadist Annie i slöja.
De har stulit allmänna medel skatten för de som behöver stöd och tack för att ha byggt S som blivit en rövarhåla där svensken är värst på att försnilla pengar och inte invällarna. Ett äckligare folk än de partier som gnider planer nu ny regering om hur de skall lura svensken ändå mer finns inte i min värld.

Tack för att ni bidragit till att, som jag ser det, CASE CLOSED!

Livet, det du är, går alltid vidare utan att klaga medan personligheter som pojken eller tanten löses upp som snöflingor i solen varje dag på planeten och blir sedan byggstenar för andra varelser, gräs, träd, maskar, baciller, djur, människor....

Att du har en egen själ är ett jävla påhitt av prästerna för att kontrollera dej. Du är själva Livet och inget annat och utan skuld så ha en fin dag och gör vad du vill enligt ditt samvete eller tänj även på det. Du är fri men styrs av ditt samvete! Inget nytt eller hur. Dax för kaffe!
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-13 kl. 06:14.
Citera
2018-10-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Några tankar om människor...!

Oj...

Det var lite off topic där, men nu har du grinat färdigt om Sverige kanske?

Case closed? Nej, inte ett dugg. Du har bestämt dig för att en utlänning gjort detta (trots att DNA visar att så inte är fallet). Du saknar fortfarande gärningsman och motiv... Rätt långt ifrån case closed...
Edit: Om det ens var det du menade. Det var inte helt lätt att följa.
Senast redigerad av N01BA02 2018-10-13 kl. 07:06.
Citera
2018-10-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om det är så att motivet är att stjäla bilar kommer ju alltihop i en helt annan dager. Snopet på något sätt efter alla dessa år. Vet man om det förekom bilstölder vid den här tiden i Linköping som skiljer sig från "ordinarie" sådana?

Vad jag minns fanns inga signifikanta skillnader mot standardbilstölder 😀
Det fanns ju runt den här tiden, och åren innan, ett par mer eller mindre kända personer som stal rätt många bilar.
En jag tänker på dömdes väl för närmare 100 bilstölder vid ett tillfälle?!

Jag saknar alkohol och/eller droger i blodet för att detta skall passa in.

Nykter och försöka göra en bilstöld/inbrott vid den här tiden är inte jättetroligt tycker jag....
Citera
2018-10-13, 07:46
Medlem
Gärningsmannen är från Nordeuropa sug på den du 😄😄😄 inga klaner inblandade om det inte är kkk du tänker på? Men alla deras medlemmar bor ju i skitlandet USA.
Citera
2018-10-13, 07:49
Medlem
Finns många som är kriminella som gör sina jobb nyktra o utan att vara påverkade dvs dom smarta, dom mindre klartänkta dricker o petar i sig vad som helst och torskar därefter betydligt fler gånger.
Citera
2018-10-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Oj...

Det var lite off topic där, men nu har du grinat färdigt om Sverige kanske?

Case closed? Nej, inte ett dugg. Du har bestämt dig för att en utlänning gjort detta (trots att DNA visar att så inte är fallet). Du saknar fortfarande gärningsman och motiv... Rätt långt ifrån case closed...
Edit: Om det ens var det du menade. Det var inte helt lätt att följa.

Om du har grinat färdigt om mitt inlägg har du möjlighet att fråga om det du inte förstår. Såna som du brukar inte göra det har jag märkt. Du ville bara visa att du vet mer om mej och bestämma vad som skall skrivas i en sajt av och om människor. Ett patetiskt självgott PK troll som vill hålla på att gnaga i denna tråd tills du dör kanske och jag kan ha mycket fel i det men troligtvis inte. Vad jag vet om dagens svenskar i en global miljö är från att läsa MSM i S typ AB, ringa till släkt och gamla kompisar men hellre läsa vad utländsk media anser om S idag. Du har inte ens träffat mej så därför vet jag att du är en liten PK skit som bara vill ha rätt.

Vad myndigheter serverat oss från blodanalyser 2004 behöver inte alls vara fakta. Att skydda etablissemaget och importen är deras övergripande mission. Kanske du följt Palmetråden men hellre Assange tråden där det är svart på vitt hur myndigheter ljuger i ditt oskyldiga Sverige. Men du fattar nog inte det med din PK hjärna till hands att tänka med. En visselblåsare som jag blir aldrig populär så tack för bekräftelsen!

Om du inte förstår motivet kan jag inte hjälpa dej. Och GM behöver inte vara osvensk men att döda någon till frukost tyder faktiskt på det och om han varit en galen, sjuk svensk hade han varit fast idag. Kamma bort PK dammet och kom in i matchen så kanske du ser hur S ser ut och hur det byggts fram av PK stollar till att bli en farlig plats att vistas i eller bor du tryggt bland andra från etablissemanget och vistas inte bland vanligt folk?

Det här caset kräver tänkande utanför en PK box annars hade det haft en lösning nu. Så även Palme mordet där Lisbeth även såg mördaren en vanlig fredagskväll. Palme var på bion Amadeus kl 21 och jag samma kväll kl 19 och mordet hände utanför min stängda butik. Ja, världen är liten ibland och kontrolleras även av en liten klick både i S och globalt men det är inget för denna tråden så ha en skön helg i din lugna vrå med lagom spänning från 2004 där livet fick en böj som det alltid har var du än befinner dej. Förändring är det som gäller om du zoomar ut och jorden är inte platt längre eller hur?
Citera
2018-10-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Finns många som är kriminella som gör sina jobb nyktra o utan att vara påverkade dvs dom smarta, dom mindre klartänkta dricker o petar i sig vad som helst och torskar därefter betydligt fler gånger.
Men tiden på dygnet talar väl för att det handlar om något annat än bilinbrott. Folk åker till jobbet, kör ungar till dagis och skola osv. Stor risk för upptäckt. Tidigare har diskuterats att GM är både rationell (rekar) och impulsstyrd (overkill) när han överfaller M. Vilket motiv kan ligga bakom en sån handling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in