• 1
  • 2
2011-06-02, 18:28
Bannlyst
Nu när folk vaxar sig så mycket där nere, kommer människan inom en herrans massa år utvecklas så att man har mindre och till slut inget hår i skrevet?
Citera
2011-06-02, 18:31
Medlem
stilltons avatar
va? hur tänkte du nu?
det borde väl snarare bli så att vi får mer hår om vi under en lång tid dras till kvinnor med lite hår, men blir lurade till att knulla brudar som rakat sig?
Citera
2011-06-02, 18:42
Bannlyst
Nej, kan hände att det växer mindre hår för att det inte behövs lika mycket som folk är hygieniska och bär mycket kläder.

Tror du att håret på huvudet slutar växa om man har kort hår också?
Citera
2011-06-02, 21:41
Medlem
wreckinggirls avatar
Ehhhrmmm ...

Så: om människor som blivit av med ett finger i en olycka parar sig i tillräckligt många generationer så börjar de föda ungar utan fingrar? Pappskalle!!!
Citera
2011-06-02, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
va? hur tänkte du nu?
det borde väl snarare bli så att vi får mer hår om vi under en lång tid dras till kvinnor med lite hår, men blir lurade till att knulla brudar som rakat sig?
Va? Jag fattar inte vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Tror du att håret på huvudet slutar växa om man har kort hår också?
Nej, men håret blir grövre och mörkare om man rakar det.

Jag har hört att håret blir mindre när man vaxar hela tiden.
Är det inte så evolutionen fungerar? De bästa människorna förökar sig och på så sätt utvecklas människan? Jag kanske har fel.
Men svarta har ju mörkare hud för att dom "kommer från" soliga länder osv.
Senast redigerad av Manhattan 2011-06-02 kl. 23:13.
Citera
2011-06-02, 23:27
Medlem
Att folk rakar sig motverkar någon hypotetisk selektion av ohåriga individer då håriga personer bara kan raka sig och bli lika attraktiva som ohåriga.
Citera
2011-06-02, 23:28
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Va? Jag fattar inte vad du menar.

Nej, men håret blir grövre och mörkare om man rakar det.

Är det inte så evolutionen fungerar? De bästa människorna förökar sig och på så sätt utvecklas människan? Jag kanske har fel.
Men svarta har ju mörkare hud för att dom "kommer från" soliga länder osv.
Det är den genetiska informationen som förs vidare från generation till generation. Vilken frisyr du väljer att ha är inte en del av den informationen. Du kan raka dig hur mycket du vill över hela kroppen - dina barn kommer ändå ha hår.

(och det är inte de "bästa" människorna som förökar sig).
Citera
2011-06-02, 23:46
Medlem
stilltons avatar
Citat:
du tänker bakvänt.. om män enbart knullade kvinnor med naturligt låg hårväxt så skulle det med tiden göra att kvinnor hade mindre hår.
om vi förökar oss med kvinnor som rakar sitt kön så kommer kvinnor med lite hår inte att favoriseras alls. snarare tvärt om, eftersom dom antagligen inte är lika benägna att raka sig.
Citera
2011-06-02, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Det är den genetiska informationen som förs vidare från generation till generation. Vilken frisyr du väljer att ha är inte en del av den informationen. Du kan raka dig hur mycket du vill över hela kroppen - dina barn kommer ändå ha hår.

(och det är inte de "bästa" människorna som förökar sig).
Hur kom det sig att vi gick från att vara apor till att bli människor då?
Citera
2011-06-02, 23:48
Medlem
stilltons avatar
Citat:
tror du på allvar att det var för att apor fick för sig att raka av sitt hår?
Citera
2011-06-02, 23:55
Medlem
kmers avatar
Citat:
Människan är en sorts apa... Vi slutade alltså inte vara apor när vi blev människor - precis som schimpanser inte slutade vara apor.

Allt du skriver tyder på att du tror att den evolutionära förändringen sker därför att organismen vill förändras och strävar efter en viss specifik förändring. Detta är alltså helt felaktigt och du behöver nog läsa lite om hur evolutionen fungerar. Vi "gick inte från apor till att bli människor" genom att raka av oss håret...

Jag hoppas för din egen skull att du skämtar för det måste vara plågsamt att vara så okunnig.
Citera
2011-06-03, 00:05
Medlem
Nej snarare tvärtom.
Evolution sker ju för att människan gradvis får större och större fördelar av att genetiskt förändras i en viss riktning. Men på grund av dagens teknologiska samhälle finns det inget behov av genetisk förändring.
I en värld där det inte hade existerat rakhyvlar, fast idealet ändå var som vi har det idag... DÄR hade evolutionen förr eller senare tweakat till genpoolen så att vi blivit mer och mer hårlösa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in