Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-13, 04:39
  #4369
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Rastapopulos inlägg

Mycket bra skrivet!
Citera
2012-06-13, 10:56
  #4370
Medlem
Hej!

Tänkte kolla om det är någon som gett sig på att ha ett lag med enbart spelare från england i?

Har precis börjat med Tottenham och det går ganska så bra.

Mitt lag än så länge:

gomes - Ska bytas ut under januarifönstret

walker king dawson baines

livermore huddlestone
lennon mark davies johnson
Defoe

Har kvar bale och modric till nästa sommar då jag ska sälja dom och köpa in ytterbackar och mittfältare! Efter jag har den biten klar börjar jobbet med att scouta för att bygga upp ungdomssektionen och reservlaget.
__________________
Senast redigerad av coasters 2012-06-13 kl. 10:59.
Citera
2012-06-13, 15:02
  #4371
Medlem
Tjernkraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coasters
Hej!

Tänkte kolla om det är någon som gett sig på att ha ett lag med enbart spelare från england i?

Har precis börjat med Tottenham och det går ganska så bra.

Mitt lag än så länge:

gomes - Ska bytas ut under januarifönstret

walker king dawson baines

livermore huddlestone
lennon mark davies johnson
Defoe

Har kvar bale och modric till nästa sommar då jag ska sälja dom och köpa in ytterbackar och mittfältare! Efter jag har den biten klar börjar jobbet med att scouta för att bygga upp ungdomssektionen och reservlaget.
Asså det är ju typ drömmen att lyckas med en sådan save men det är oerhört svårt! Önskar dig all lycka till!
Citera
2012-06-13, 16:15
  #4372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag ville bygga upp en engelsk klubb från grunden och ta den mot toppen, och valet föll då på AFC Wimbledon då de som bottentippade nykomlingar i League 2, utan några pengar att tala om och med en mycket liten arena föll inom ramen för vad jag sökte för typ av utmaning.

Jag fick genast en bra start i klubben då vi första säsongen enkelt tog hem serien och avancerade till League 1. Den rutinerade spanjoren Pablo Couñago, ett av få nyförvärv, hade en stor del i framgångar med både mycket mål och assist. Andra säsongen slutade vi på en godkänd åttonde plats, som följdes upp av en fjärdeplacering vilket innebar kval. Efter att ha först slagit ut Doncaster och sedan Rotherham var vi klara för Championship.

Den första säsongen blev den dittills klart tyngsta då vi slutade ända nere på sjuttonde plats, något som förvisso inte var helt oväntat. Året därpå gick dock betydligt bättre och efter en stark avslutning lyckades vi sluta på kvalplats. Där följdes en seger mot Derby i semifinalen upp av en riktig rysare mot Leeds United i finalen som stod 2-2 efter ordinarie matchtid, 4-4 efter förlängning innan vi slutligen kunde avgöra på straffar och ta oss till Premier League.

Med en arenakapacitet på cirka 6000 hade vår ekonomiska situation inte varit den bästa framgångarna till trots, utan vi hade istället fått ta de ingen annan ville ha. Framför allt så värvades unga talanger som de större klubbarna inte längre ville satsa på och under en period hade vi fem spelare i startelvan som fostrats i Manchester Uniteds akademi.

Efter att ha slutat i mitten de två första åren i Premier League ville jag inför det tredje satsa rejält då jag slutligen hade en del pengar att röra mig med och dessutom skulle den nya AFC Wimbledon Arena med kapacitet för 19 000 åskådare invigas. Något gick dock fel, kanske agerade jag för mycket och för girigt på transfermarknaden, men istället för ett stort steg uppåt slutade det hela i fiasko och en femtonde plats.

Istället för att värva ännu mer valde jag dock inför den senaste säsongen, den nionde totalt, att ha is i magen och spela vidare med samma spelare som floppat året innan. Det var trots allt ett mycket ungt lag, och kanske var det bara lite kontinuitet som behövdes. Mycket riktigt gick det nu mycket bättre och den första titeln bärgades då vi tog hem Ligacupen efter att ha besegrat Chelsea in finalen. Vad som var än mer anmärkningsvärt dock var att vi inför den sista omgången faktiskt hade chans på en Champions League-placering. Detta krävde dock att vi gick om Liverpool i tabellen. Vilka skulle vi möta då? Just de, Liverpool på Anfield.

När Liverpool i den 25:e minuten satte 2-0 tänkte jag att det var över. Champions League skulle dröja. Men efter ett mål strax innan paus och en kvittering i den 69:e minuten väcktes mitt hopp återigen. Matchklockan nådde minut 90 och domaren meddelade att tre extra minuter lagts till. Matchklockan nådde minut 93, men ännu inget mål. Men så plötsligt slår en av mina mittfältare en öppnade passning till min ena anfallare som blir fri. Iskallt rundade han målvakten och i matchens sista minut, i säsongens absoluta slutsekunder, rullade han in 3-2-målet som innebar en plats i Champions League.

Året är nu 2020 och truppen består mestadels av regens. En av mina ordinarie spelare som dock varit med enda sedan League 2 och sedan länge fått kaptensbindeln är den nordirländske innermittfältaren Oliver Norwood. En passningsskicklig spelare med fint tillslag som jag kan rekommendera till alla som spelar med lag en bit under Premier League. Nu väntar den tionde säsongen där jag för första gången ska få testa laget ute i Europa och förhoppningsvis ta ytterligare ett steg mot ligatiteln.

11/12: 1:a i League 2
12/13: 8:a i League 1
13/14: 4:a i League 1 (avancemang via kval)
14/15: 17:e i Championship
15/16: 6:a i Championship (avancemang via kval)
16/17: 13:e i Premier League
17/18: 10:a i Premier League
18/19: 15:e i Premier League. AFC Wimbledon Arena (19 000) invigs.
19/20: 4:a i Premier League. Seger i Ligacupen.

Fan vilken fin historia! mycket väl skrivet lycka till i Europa!
Citera
2012-06-13, 23:50
  #4373
Medlem
Puckotts avatar
Hyffsad regen? http://img577.imageshack.us/img577/7...20613kl234.png
Förhoppningsvis blir han min för 14,5 miljoner euro (spelar med PSV, 4e året).

Hur ändrar man inkast-taktiken? Just nu försöker alla kasta långa jäkla inkast som inte kommer någonstans så motståndarna kan kontra... Hittar inget man kan ändra
Citera
2012-06-14, 10:10
  #4374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernkraften
Asså det är ju typ drömmen att lyckas med en sådan save men det är oerhört svårt! Önskar dig all lycka till!

Nu har jag spelat klart första säsongen, köpte för 139 miljoner pund, sålde för 123 miljoner pund.
Ungefär 39 av dessa miljoner var pengar som spenderades på att få in fler reservspelare och ungdomar.
Kom på förstaplats, vann ligacupen.

Under sommaren har jag bara fått in Johnson från man city och Robinson från liverpool.

LAget jag har än så länge är:

Målvakt: Green/butland
Back vänster: Baines/Robinson
Back höger: Johnson/walker
back mitt: dawson/shawcross/king/caulker

Def mitt: huddlestone/livermore/Rodwell
off mitt: Davies/Delph/
Yttrar: johnson/Lennon/Redmond

anfall: Defoe/welbeck/zaha

Bästa elvan:

Green
johnson king dawson baines
......huddlestone livermore..
Johnson Davies Lennon
.............Defoe


Defoe gjorde 28 strutar över hela säsongen.
Så nu ska jag börja scouta på allvar och hitta 15-17 åringar som kan bli riktigt bra.
Förlorade bara en match under säsongen, plus den sista matchen men då var det redan klart att jag vunnit så jag ställde upp med unga spelare.
Citera
2012-06-14, 17:46
  #4375
Medlem
folkparks avatar
Hej!

Sitter fortfarande och lirar FM 2010 och funderar på att köpa in FM12 nu under sommaren för att fördriva tiden lite, har nämligen tröttnat på 10an. En viktig fråga är dock, kan man spela med Tyska landslaget i 12an? Det går nämligen inte i 10an och det är lite frustrerande...

Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av folkpark 2012-06-14 kl. 17:48.
Citera
2012-06-14, 18:23
  #4376
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Hej!

Sitter fortfarande och lirar FM 2010 och funderar på att köpa in FM12 nu under sommaren för att fördriva tiden lite, har nämligen tröttnat på 10an. En viktig fråga är dock, kan man spela med Tyska landslaget i 12an? Det går nämligen inte i 10an och det är lite frustrerande...

Tacksam för svar!
Ja, det går. Går även på tian.

http://sortitoutsi.net/forum/topic/4...national-team/
Citera
2012-06-14, 18:34
  #4377
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Ja, det går. Går även på tian.

http://sortitoutsi.net/forum/topic/4...national-team/

3 år av tristess är nu över, du är från och med nu min FB-favorit (har aldrig har någon tidigare så känn dig hedrad).

Citera
2012-06-14, 20:18
  #4378
Medlem
Hej, jag funderar på att införskaffa FM12 men har lite frågor:

funkar det bra ihop med en macbook air 11 tum (med stor databas)?
jag undrar även om det går att spela utan skivan efter man har installerat det? jag tänker köpa det på till dvd, men vill kunna spela det utan att koppla in den externa dvd-spelaren hela tiden.

Tacksam för svar!
Citera
2012-06-14, 21:20
  #4379
Medlem
Rommelsteins avatar
Har inte spelat FM12 på ett tag, och är sugen på Sydafrika. Lär bli Ajax Cape Town nu.
Citera
2012-06-15, 13:33
  #4380
Medlem
Smirmats avatar
Ska nog bli något stort utav denna grabben. http://www.ladda-upp.com/bilder-a/regen-660.png
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback