2011-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är sista tiden? Senaste året? Har ni setts något alls sedan skilsmässoansökan?

Gemensam ansökan om skilsmässa skedde 10-07-23, och skulle ha fullföljts med en ny ansökan efter obligatorisk sex månaders betänketid. Så har inte skett, även om A kunde ha fullföljt ensam. Vet du varför han inte gjorde det? Visste han att M hade avlidit?

A dömdes 09-12-17 till samhällstjänst för misshandel av sonen, efter att han och M ljugit om att skadorna kom från en cykelolycka. Har du någon förklaring till varför M ljög, och varför det inte blev någon vårdnadstvist? Tror du att M var kuvad av A?

Polisen kan inte misstänka någon för mord förrän den har bevis att ett mord är begånget. Just nu undersöks kroppen, men det kan vara svårt att fastställa dödsorsaken på kroppar i det här skicket. Men varför tror du att polisen tycker att A är en jättebra pappa?

Det var längre sedan än ett år vi hade kontakt, men jag har kontakt med hennes anhöriga nu.
Det verkar ju jättemärkligt att han inte fullföljt skiljsmässan då.

Jag tror att M var kuvad, därav lögnen om cykelolyckan.
Det är ändå konstigt att polisen inte reagerar. A har varit våldsam tidigare mot både barnet och M.
Jag förstår inte varför polisen tycker att han är en bra pappa.
Citera
2011-06-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue11
Jag är bekant med MD.
Blir glad att så många här bryr sig!
Vill berätta att släktingarna har varit väldigt oroliga och ringt varje vecka till polisen. Men polisen har inte tagit dem på allvar och sagt att man får lov att försvinna.. De fick inte göra en efterlysning efter henne.
Trots att mannen blivit dömd för misshandel så finns det ingen brottsmisstanke mot honom?
Det hela är så märkligt.

Precis vad jag har sagt, förutom det med AD, har inte nån direkt information. Är bekant med ena dottern.Fyfan vad tragiskt.
Citera
2011-06-14, 01:14
Medlem
mercys avatar
Det är inte acceptabelt att man ser mellan fingrarna för att den avlidne inte tillhör Wallenberg eller dito.
Den avlidne har all rätt att få sanningen bekräftad!
Citera
2011-06-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är inte acceptabelt att man ser mellan fingrarna för att den avlidne inte tillhör Wallenberg eller dito.
Den avlidne har all rätt att få sanningen bekräftad!

Det är i sanning precis åt helvete - och om inte skilsmässan gått igenom kan svinet neka hennes anhöriga att komma på begravningen
Citera
2011-06-14, 03:48
Medlem
MThrees avatar
Jag förstår inte riktigt varför alla fokuserar så jävla hårt på sopsäckar.

Om hon nu låg helt inlindad i sopsäckar som hon antagligen borde ha gjort om hon blivit dumpad i sopsäckar så skulle väl polisen ha fokuserat på mord rakt upp och ner?

Nu när de inte gör det så borde det rimligtvis vara så att hon Antagligen inte låg inuti en sopsäck utan kanske det låg en sopsäck över benen på henne som råkat blåsa dit eller som hon dragit över sig själv till skydd för snö eller vad fan som helst.

Eller så är det så att polisen inte vill gå ut med att de misstänker mord för att ingen skall förstöra bevis? Polisen är inte efterbliven.
Citera
2011-06-14, 07:57
Medlem
I dagens Gotlands Allehanda uttalar sig "nära anhöriga" om försvinnandet. Det verkar inte ännu ha lagts ut på web-tidningen men det kommer förhoppningsvis.
Citera
2011-06-14, 09:29
Medlem
Nu kom jag försent för att göra edit men här är länken till artikeln som nu finns på nätet. Observera att på sidan finns ytterligare en artikel med polisens kommentarer länkad.

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=6890399

Journalisten Charlotte Skyllberg är GA´s slask och sensationsreporter och hon läser förmodligen flashback flitigt. He he... det vore ju alldeles lustigt om hon hämtat stoffet och innehållet för intevjun här på flashback. :-) Inte skulle det förvåna mig inte.
Citera
2011-06-14, 13:36
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Nu kom jag försent för att göra edit men här är länken till artikeln som nu finns på nätet. Observera att på sidan finns ytterligare en artikel med polisens kommentarer länkad.

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=6890399

Journalisten Charlotte Skyllberg är GA´s slask och sensationsreporter och hon läser förmodligen flashback flitigt. He he... det vore ju alldeles lustigt om hon hämtat stoffet och innehållet för intevjun här på flashback. :-) Inte skulle det förvåna mig inte.

Tack!
Två sidor av samma mynt säjer polisen.
Ja, det kan jag hålla med om.
I tråden här har flera utan belägg velat framställa kvinnan som kuvad.
Det motsäjs i artikeln av anhöriga som kallar henne stark.
Uppgifter om att man inte fått anmäla henne saknad motsäjs av att polisen
som berättar att mannen anmält henne saknad.
Uppgifter om att man inte velat kolla hennes bankkonto motsäjs också av polisen som gjort det.
Dessutom har polisen undersökt bakgrund och omständigheterna kring försvinnandet vilket väl lett fram till deras slutsats som inte motsagts av teknisk undersökning och obduktion.
Vid eftersök av, barn, åldringar och sjuka prioriteras självklart dessa.'
Då påbörjas eftersök med bostaden (eller där de sist sågs) som utgångspunkt.
Vid eftersök av försvunnen vuxen som kan tänkas ha begått självmord blir det genast svårare.
Var ska man börja? Dykning under alla broar i området? Skogsområden? Närheten till järnvägsspår?
Vindar och källare?
En andra obduktion skall göras.
Göteborgspolisen är väl inte kända för att spara på resurser när det gäller en mordutredning.
En förutsättning är ju att det finns nån misstanke om mord.
Hoppas det snart kommer uppgifter som kan ge anhöriga svar på sina frågor .
Citera
2011-06-14, 15:10
Medlem
Mommis avatar
Ingen som vill dela med sig av namn ? Flera tycks känna familjen och självklart oroas man att det någon man känner sen tiden på Gotland. PM:a om det känns bättre
Citera
2011-06-14, 19:22
Medlem
allegragellers avatar
Fy fan vad sorgligt säger jag bara, en mamma som slutar sina dagar i ett buskage på Hisingen. Jag hoppas för ungarnas skull att sanningen kommer fram.
Citera
2011-06-14, 19:44
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Ingen som vill dela med sig av namn ? Flera tycks känna familjen och självklart oroas man att det någon man känner sen tiden på Gotland. PM:a om det känns bättre

Namnet finns i tråden: https://www.flashback.org/sp31073552
Citera
2011-06-14, 19:59
Medlem
[quote=MissSoFo]Tack!
Två sidor av samma mynt säjer polisen.
Ja, det kan jag hålla med om.
I tråden här har flera utan belägg velat framställa kvinnan som kuvad.
Det motsäjs i artikeln av anhöriga som kallar henne stark.
Uppgifter om att man inte fått anmäla henne saknad motsäjs av att polisen
som berättar att mannen anmält henne saknad.
Uppgifter om att man inte velat kolla hennes bankkonto motsäjs också av polisen som gjort det.
Dessutom har polisen undersökt bakgrund och omständigheterna kring försvinnandet vilket väl lett fram till deras slutsats som inte motsagts av teknisk undersökning och obduktion.

Jag håller inte alls med om detta. Polisen har inte undersökt MDs bakgrund.
Kan inte även en stark kvinna bli kuvad?
Det är skillnad på att vara anmäld försvunnen - Mot att bli anmäld som efterlyst. Det verkade som att polisen redan hade bestämt sig i november att det handlade om ett självmord.
En annan sak som är märklig är att en av hennes anhöriga ringde till GP och bad att de skulle skriva en artikell om försvinnandet. Men GP fick inte lov att skriva om det av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in