Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-08, 23:01
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur som helst, mannen är AD.

Och med honom har den misshandlade pojken fått bo sen mamma försvann?
Citera
2011-06-08, 23:02
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Hur som helst, mannen är AD.
Känner några som bor där. Skall kolla om dessa vet lite mera. Borde ju vara en känd figur i området om han delar tidningar !
Citera
2011-06-08, 23:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Och med honom har den misshandlade pojken fått bo sen mamma försvann?

Är hon mamma till pojken? Det kanske hon är, jag har ingen aning.

Men det verkar ju inte som att AD förlorat vårdnaden av sin son, så förmodligen bor han väl där. Eller hos sin mamma, om det är någon annan än MD.
Citera
2011-06-08, 23:12
Medlem
Citat:
Hennes man: Ad*m* (* = a, * = i) D*arr* (* = i, * = a), AD: http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....7CgmSBT3kn5Sw4

Ger ett gäng Googleträffar. Han är bland annat sångare i ett inte helt okänt ska/reggaeband. Intressant Googleträff: http://www.realisten.se/2010/04/26/p...nmisshandlare/

Gemensam ansökan om äktenskapsskillnad inlämnades vid Göteborgs tingsrätt 2010-07-23, betalades 2010-07-26.

Någon aning om hur länge de var gifta?
Citera
2011-06-08, 23:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Någon aning om hur länge de var gifta?

Jag har ingen aning, nej.
Citera
2011-06-08, 23:14
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:
Hennes man: Ad*m* (* = a, * = i) D*arr* (* = i, * = a), AD: http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....7CgmSBT3kn5Sw4

Nu hänger jag inte riktigt med här?

Bodde de tillsammans på den här adressen? Den ligger ju ett bra stycke från fyndplatsen? Eller bodde de på vart sitt håll? Jag hittar inte hennes namn på ngn adress? Någon skrev Långströmsgatan 50 C, men det är ju på "fel" sida av gatan?

Kan någon reda ut begreppen?
Citera
2011-06-08, 23:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Nu hänger jag inte riktigt med här?

Bodde de tillsammans på den här adressen? Den ligger ju ett bra stycke från fyndplatsen? Eller bodde de på vart sitt håll? Jag hittar inte hennes namn på ngn adress? Någon skrev Långströmsgatan 50 C, men det är ju på "fel" sida av gatan?

Kan någon reda ut begreppen?

MD är skriven på Långströmsgatan 50 C. Sannolikt så var hon väl skriven där också när hon försvann. AD är skriven på Blidvädersgatan. Eftersom de låg i skilsmässa så känns det troligt att han flyttat.

Sedan kan man ju vara skriven på en annan adress än där man bor, men oftast bor man väl där man är skriven.

Vet inte riktigt vad det är du inte är med på, men allt jag "vet" angående bostadsadresser finns tillgängligt via ratsit.se.
Citera
2011-06-08, 23:28
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
MD är skriven på Långströmsgatan 50 C. Sannolikt så var hon väl skriven där också när hon försvann. AD är skriven på Blidvädersgatan. Eftersom de låg i skilsmässa så känns det troligt att han flyttat.

Sedan kan man ju vara skriven på en annan adress än där man bor, men oftast bor man väl där man är skriven.

Vet inte riktigt vad det är du inte är med på, men allt jag "vet" angående bostadsadresser finns tillgängligt via ratsit.se.

Är ju inte så ovanligt att man skriver sej på olika adresser trots att man är gifta, uppger att man inte är sambo till förmån för bostads-och socialbidrag.
Ja, jag är luttrad..
Citera
2011-06-08, 23:30
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:

Jag var inne på att det var fastställt att hon bodde i de närliggande röda hyreshus som tillhör kommunens bostäder alldeles bredvid fyndplatsen. Därav min "förvirring!" Men 50 C ligger på andra sidan Långströmsgatan, ca 200 meter bort från skogsdungen och ägs av ett dotterbolag inom Centerplan, som för övrigt gått i konkurs. Jag bor i så fall nästan granne med kvinnan och har aldrig sett henne någon gång här?
Citera
2011-06-08, 23:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Är ju inte så ovanligt att man skriver sej på olika adresser trots att man är gifta, uppger att man inte är sambo till förmån för bostads-och socialbidrag.
Ja, jag är luttrad..

Jaja. Men att man är skriven där man är bosatt är någon form av standard. Sedan kan man som du säger ha någon form av bidrags- eller skatteskäl eller av annan orsak vara skriven på annan adress än där man bor, men det finns som jag ser det ingen anledning att tro att det ska vara så i det här fallet. Jag kan egentligen inte ens se att det finns någon större anledning att diskutera det. Tror inte att eventuellt bidragsfusk, eller vilken adress AD är eller varit skriven respektive bott på, har så mycket att göra med själva dödsfallet.
Senast redigerad av Troian 2011-06-08 kl. 23:35.
Citera
2011-06-08, 23:43
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:

Inte långt emellan dessa 2 adresser ! Promenadavstånd bara.
Citera
2011-06-08, 23:55
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Jaja. Men att man är skriven där man är bosatt är någon form av standard. Sedan kan man som du säger ha någon form av bidrags- eller skatteskäl eller av annan orsak vara skriven på annan adress än där man bor, men det finns som jag ser det ingen anledning att tro att det ska vara så i det här fallet. Jag kan egentligen inte ens se att det finns någon större anledning att diskutera det. Tror inte att eventuellt bidragsfusk, eller vilken adress AD är eller varit skriven respektive bott på, har så mycket att göra med själva dödsfallet.

Det är tyvärr standard i vissa bostadsområden och grupper.
Så pass vanligt förekommande att vissa kommuner har etablerat samarbete med bostadsföretagen för att komma tillrätta med dessa dubbelbosättningar.
Jag tog upp det för att det kom en fundering om att de var skrivna på olika adresser.
Nog om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in