2012-04-24, 23:21
Medlem
Ferry31s avatar
Kvällens match måste ha varit helt i Fula Gubbens smak
Citera
2012-04-24, 23:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Var väl ungefär lika många farliga lägen för bägge lag? Bollinnehav vinner ingen match.

Nej naturligtvis inte, och antalet chanser gör det inte heller. Det är antalet mål som räknas.

Barcelona hade mycket fler chanser än vad Chelsea hade. Att Barcelona missar sina chanser är ingenting Chelsea ska be om ursäkt för eller Barcelona kan "skylla" på, men det är ett faktum. Chelseas matchplan kan möjligtvis ha varit bättre än Barcelonas, men tycker man det tycker man också att Barcelona är så extremt mycket bättre än Chelsea att Chelsea gärna hoppas på en match där det krävs att Barcelona ska missa fem solklara målchanser medan de själva ska sätta varenda chans de får.

Det var jävligt frustrerande som Barcelona-sympatisör att se slutet av matchen, men ändå måste jag säga att det på något sätt kändes rätt att Torres fick sätta det där läget, och att Chelsea fick gå vidare.
Citera
2012-04-24, 23:24
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Borta:
Terry
Ramires
Ivanovic
Meireles

Ni som håller på Chelsea; hur kommer Di Matteo att rangera sina trupper i finalen?
Asså mycket tunga förluster, särskilt de 3 första! Kommer vara en mardröm för oss Chelsea supportrar. Hur jag tror Di Matteo kommer ställa upp i finalen.

Cech
Bosse/Ferreira - Cahill - Luiz (om han är tillbaka)/Bosse - Cole
Lampard - Mikel - Essien
Torres/Mata - Drogba - Mata/Kalou
Citera
2012-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Så härligt! Messi fick inte slå rekordet på 14 mål heller utan får nöja sig med att tangera det.

Chelsea kan vi räkna ut i finalen, i bästa fall blir det som idag att man kan kriga till sig ett X men att vinna mot Real eller Bayern kommer inte gå.

Messi slog rekordet med 14 denna säsongen. Det tidigare, 12 st, hade han själv tillsammans med Nistelrooy
Citera
2012-04-24, 23:25
Medlem
El.Bundys avatar
haha skön Gary Neville orgasm över torres mål ahahah
http://www.youtube.com/watch?v=ZPO_jd2WwgU
Citera
2012-04-24, 23:26
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Borta:
Terry
Ramires
Ivanovic
Meireles

Ni som håller på Chelsea; hur kommer Di Matteo att rangera sina trupper i finalen?

---------------Cech
Bosingwa---Cahill---Luiz---Cole
---------------Mikel
----------Essien---Lampard
-----Mata----Drogba---Kalou

Är en tänkbar om skadeläget lättnar i backlinjen
Citera
2012-04-24, 23:28
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej naturligtvis inte, och antalet chanser gör det inte heller. Det är antalet mål som räknas.

Barcelona hade mycket fler chanser än vad Chelsea hade. Att Barcelona missar sina chanser är ingenting Chelsea ska be om ursäkt för eller Barcelona kan "skylla" på, men det är ett faktum. Chelseas matchplan kan möjligtvis ha varit bättre än Barcelonas, men tycker man det tycker man också att Barcelona är så extremt mycket bättre än Chelsea att Chelsea gärna hoppas på en match där det krävs att Barcelona ska missa fem solklara målchanser medan de själva ska sätta varenda chans de får.

Det var jävligt frustrerande som Barcelona-sympatisör att se slutet av matchen, men ändå måste jag säga att det på något sätt kändes rätt att Torres fick sätta det där läget, och att Chelsea fick gå vidare.

Förstår dig. Hade faktiskt inte varit lika glad (sett till matchbilderna) om nu det varit så att Chelsea faktiskt är relativt dåliga, men på något konstigt sett presterar gamlingarna när det väl gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Asså mycket tunga förluster, särskilt de 3 första! Kommer vara en mardröm för oss Chelsea supportrar. Hur jag tror Di Matteo kommer ställa upp i finalen.

Cech
Lampard - Mikel - Essien

Något sådant lär det bli.
Citera
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Cech
Lampard - Mikel - Essien
Ska vi ta ett worst case scenario också? Om Cahill och Luiz inte tillfrisknar (dock känns det osannolikt i just Cahills fall), vilka spelas då?
Citera
Medlem
Fan, jag brukade ju alltid ta underdogsen perspektiv i sådana här matcher. Vad har det blivit med mig? Jag ska inte behöva bli ilsken för att nån superduperklubb i Katalonien (som jag aldrig ens varit i) förlorar en sån här match. Man känner ju sig smått patetisk.

Funderar på att ta ett annat perspektiv på saker i framtiden. Det är spelarna jag älskar, Iniesta, Messi, Xavi. Inte klubben Barcelona. Och dessa spelare har redan vunnit allt som går att vinna och blivit så erkända man kan. Det var roligare när de var underdogs, på väg upp mot ära och berömmelse.

Den gamla "riquelme" hade älskat att se ett totalt nederlagstippat Chelsea, som dessutom hade en man, felaktigt i mina ögon, utvisad hela matchen och 0-2 i baken, kriga sig tillbaka mot alla odds. Det är ju en fantastisk historia. Ändå sitter man och svär ramsor över Busquets skotteknik, Tellos uselhet och Xavis numera ofattbart förutsägbara spel. Fan, man borde nog släppa på känslorna en smula, ta ett steg tillbaka och betrakta fotbollen ur ett större perspektiv. Som jag gjorde en gång i tiden.

Å andra sidan är det lätt att sitta här och vara filosofisk efter en förlust. Jag hade garanterat inte skrivit samma sak om Barca vunnit idag. Det får jag ha självinsikt nog att medge.

Men här kommer det. Chelsea fantastiska krigarvinst var en seger för fotbollen. En tårdrypande, svettstinkande hjältesaga som folk kommer att berätta om för sina barnbarn. En utdömd, utskrattad generation som gör en sista kraftansträngning tillsammans och gör det omöjliga möjligt. Ser man nyktert på det är det oerhört vackert alltihopa. Oerhört vackert.

Edit: Fyfan vad man låter som Marcus Birro då. Jag avgår
Senast redigerad av riquelme 2012-04-24 kl. 23:31.
Citera
2012-04-24, 23:29
Medlem
Smerchs avatar
Tycker att domaren var snudd på kass. Han lät Chelseaspelarna maska för mycket, och gjorde många småfel i frisparkssituationerna. Sen var han petig i fel lägen och lät överlag inte spelet flyta. Några stora fel gjorde han kanske inte, men jag tycker det är viktigare att han håller rätt bedömningsnivå överlag.

Förresten såg straffen mycket tveksam ut, nuddade Drogba honom? Vad jag såg såg det ut som en ren filmning, men bristen på protester kanske tyder på att jag är fel ute där....
Citera
2012-04-24, 23:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Förresten såg straffen mycket tveksam ut, nuddade Drogba honom? Vad jag såg såg det ut som en ren filmning, men bristen på protester kanske tyder på att jag är fel ute där....
Ja, det är oerhört konstigt att denna inte vevades i någon annan vinkel. Skulle vara kul att se.
Citera
2012-04-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fan, jag brukade ju alltid ta underdogsen perspektiv i sådana här matcher. Vad har det blivit med mig? Jag ska inte behöva bli ilsken för att nån superduperklubb i Katalonien (som jag aldrig ens varit i) förlorar en sån här match. Man känner ju sig smått patetisk.

Funderar på att ta ett annat perspektiv på saker i framtiden. Det är spelarna jag älskar, Iniesta, Messi, Xavi. Inte klubben Barcelona. Och dessa spelare har redan vunnit allt som går att vinna och blivit så erkända man kan. Det var roligare när de var underdogs, på väg upp mot ära och berömmelse.

Den gamla "riquelme" hade älskat att se ett totalt nederlagstippat Chelsea, som dessutom hade en man, felaktigt i mina ögon, utvisad hela matchen och 0-2 i baken, kriga sig tillbaka mot alla odds. Det är ju en fantastisk historia. Ändå sitter man och svär ramsor över Busquets skotteknik, Tellos uselhet och Xavis numera ofattbart förutsägbara spel. Fan, man borde nog släppa på känslorna en smula, ta ett steg tillbaka och betrakta fotbollen ur ett större perspektiv. Som jag gjorde en gång i tiden.

Å andra sidan är det lätt att sitta här och vara filosofisk efter en förlust. Jag hade garanterat inte skrivit samma sak om Barca vunnit idag. Det får jag ha självinsikt nog att medge.

Men här kommer det. Chelsea fantastiska krigarvinst var en seger för fotbollen. En tårdrypande, svettstinkande hjältesaga som folk kommer att berätta om för sina barnbarn. En utdömd, utskrattad generation som gör en sista kraftansträngning tillsammans och gör det omöjliga möjligt. Ser man nyktert på det är det oerhört vackert alltihopa. Oerhört vackert.

Var detta ett av dina bättre inlägg jag sett dig skriva? I think so.

Är jag ensam om att känna fruktansvärt medlidande för Ivanovic i detta klipp? Det är en av väldigt få spelare i Chelsea jag sannerligen respekterar. Herregud vad jag lider med honom.

http://www.youtube.com/watch?v=D2X_5wMhIQc&feature=player_embedded
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in