2012-03-08, 21:35
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Maradona är och kommer alltid vara större än Messi, så är det bara. Messi var dock grym igår, inte ens enögda madridfans kan förringa hans insats.
Messi är 24 år, mycket möjligt att han kommer anses som större än Maradona när hans karriär är över.

Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Inte konstigt med 70 % av Spaniens landslag bakom sig. Det han gjorde förväntar jag mig av en spelare på hans position och med hela historiken runt laget och honom.
Förväntar du dig det? Du förväntar dig något som aldrig tidigare har hänt? Det är inga dåliga förväntningar du ligger inne med. Du ser hur världsspelare runt om i Europa reagerade på Messis prestation, de kallar honom för den bästa genom tiderna och att han gjorde något som inte ens går att göra på tv-spel men du säger att du förväntade dig detta? Jag har sagt det innan jag säger det igen, din okunskap om fotboll är pinsam.
Citera
2012-03-08, 21:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vem är "ni"? Kan vi ha en diskussion där du läser vad jag skriver istället? Messi har haft en del framgångar med Argentina med Ronaldos dito är större. Du fokuserar endast på guld och försöker på det sättet förminska betydelsen av en EM-final och VM-semifinal. Patetiskt!

Utöver det kom Portugal till EM-kvartsfinal i Österrike/Schweiz... men ursäkta, det var ju inte guld. Så det räknas väl inte...

Tack för rättningen, hade glömt bort det.

Du fokuserar endast på EM och VM De har kommit lika långt när man jämför EM & Copa America, och Ronaldo har kommit längre i VM, det är det enda. Messi har fortfarande 2 guld med landslaget för att kompensera

Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
*Vm semifinal 2006, Något som Missi inte ens kan drömma om.

Mhmmm, mycket att hänga i granen och att drömma om! Vilken titel vann han för att han kom så långt?
Citera
2012-03-08, 21:37
Medlem
Cambijaos avatar
Det är ju tamefan omöjligt att ni fortfarande diskuterar Messi vs. Ronaldo, i en CL-tråd. Ta och ge er, diskutera något relevant med tråden. Inte den som spelar i det bästa landslaget.
Citera
2012-03-08, 21:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Du fokuserar endast på EM och VM De har kommit lika långt när man jämför EM & Copa America, och Ronaldo har kommit längre i VM, det är det enda. Messi har fortfarande 2 guld med landslaget för att kompensera

Mhmmm, mycket att hänga i granen och att drömma om! Vilken titel vann han för att han kom så långt?

Jag tror inte vi kommer så mycket längre när du mer eller mindre bortser från att Ronaldo kommit till EM-final, EM-kvartsfinal och VM-semifinal. Nu ska jag fortsätta kolla på United-Bilbao.
Citera
2012-03-08, 21:41
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tror inte vi kommer så mycket längre när du mer eller mindre bortser från att Ronaldo kommit till EM-final, EM-kvartsfinal och VM-semifinal. Nu ska jag fortsätta kolla på United-Bilbao.

Heheh, we'll just have to agree to disagree then

Ja just det fan, glömde den matchen totalt! Blir raka vägen till soffan och tvn!
Citera
2012-03-08, 21:48
Medlem
Citat:
Gör nu om listan men använd Argentinas elva i VM.
Du menar när Argentina lirade med 5 anfallare/yttrar i en 4-1-3-2 formation?

Argentinas startelva när dom åkta ut mot Tyskland:

Romero
Otamendi - Demichelis - Burdisso - Heinze
Mascherano
Rodriguez - Messi - di Maria
Tevez - Higuain

Portugals startelva mot Spanien:

Eduardo
Costa - B.Alves - Carvalho - Coentrao
Pepe
Tiago - Meireles
Simao - Almeida - C.Ronaldo

Är ju ungefär likadant, Portugal hade en bättre backlinje och Argentina bättre anfallare.
Känns föresten som om vi är helt OT just nu.
Citera
2012-03-08, 21:59
Medlem
Citat:
100 %, skulle nog säga att han inte ens har nått 30 %.

Ronaldo vann CL med United och avgjorde CdR med en väldigt fin nick i förlängningen mot just Barca. Visst, emellan dem två har Messi ett bättre facit men tycker att Ronaldos landslagsspel tar igen det.
Inte på långa vägar, CR har på intet sätt varit fantastisk i landslaget han heller.
Citera
2012-03-08, 22:22
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Messi är 24 år, mycket möjligt att han kommer anses som större än Maradona när hans karriär är över.

Han bör anses större, men för de äldre(än mig) så kommer Maradona alltid vara en gud och alltid nummer 1.

Om trettio år när dessa människor är senila eller döda, då kan jag och du hylla Messi som den bästa genom tiderna Dock så kommer det kommit någon ny dvärg då som är skitbra som alla småttingar tycker är bäst.
Citera
2012-03-08, 23:50
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Han bör anses större, men för de äldre(än mig) så kommer Maradona alltid vara en gud och alltid nummer 1.

Om trettio år när dessa människor är senila eller döda, då kan jag och du hylla Messi som den bästa genom tiderna Dock så kommer det kommit någon ny dvärg då som är skitbra som alla småttingar tycker är bäst.
Haha, ja det ligger nog en hel del i det du säger. Det var ju bättre förr som man brukar säga :P
Citera
2012-03-08, 23:55
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Och detta har inte Messi gjort? Spelat 2 CL-finaler, gjort mål och bäst på plan i båda (nåja Iniesta var utomjordisk 09), öst in mål och avgörande insatser i el clasicos, är den spelare i historien som gjort flest slutspelsmål i CL etc etc etc. Hur fan tänker folk
Inte på samma sätt som de spelare jag nämnde. Och det intressanta är att du BARA nämner Messi i klubblagssammanhang då han verkligen gjort 0 i landslaget. Zidane, vid 33~ års ålder bar fram sitt Frankrike 2006 fram till final, en match som dom borde vunnit också. Ronaldo bar fram sitt Brasilien 1998 (nåja såg inte det mästerskapet då jag var för ung) till final och tog guld med dem 2002 efter att ha dominerat turneringen och själv avgjort finalen mot ett Tyskland som inte släppt in ett enda mål tills dom stötte på Ronaldo.

Finns även många klubblagsprestationer att nämna från dessa herrar men min mening är att de är mycket mer avgörande i större matcher och levererar lika bra som mot de mindre lagen. Jag säger inte att Messi är dålig osv han är helt klart en av de bästa detta decenniet om inte den bästa men han är långt ifrån lika avgörande som jag tycker Ronaldo och Zidane var. Man såg nästan aldrig en match där dessa spelare var anonyma men det gör man med Messi.
Citera
2012-03-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Inte på samma sätt som de spelare jag nämnde. Och det intressanta är att du BARA nämner Messi i klubblagssammanhang då han verkligen gjort 0 i landslaget. Zidane, vid 33~ års ålder bar fram sitt Frankrike 2006 fram till final, en match som dom borde vunnit också. Ronaldo bar fram sitt Brasilien 1998 (nåja såg inte det mästerskapet då jag var för ung) till final och tog guld med dem 2002 efter att ha dominerat turneringen och själv avgjort finalen mot ett Tyskland som inte släppt in ett enda mål tills dom stötte på Ronaldo.

Finns även många klubblagsprestationer att nämna från dessa herrar men min mening är att de är mycket mer avgörande i större matcher och levererar lika bra som mot de mindre lagen. Jag säger inte att Messi är dålig osv han är helt klart en av de bästa detta decenniet om inte den bästa men han är långt ifrån lika avgörande som jag tycker Ronaldo och Zidane var. Man såg nästan aldrig en match där dessa spelare var anonyma men det gör man med Messi.
Det framgår tydligt i dina påståenden att du inte såg VM-finalen -98...
Citera
2012-03-09, 00:19
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det framgår tydligt i dina påståenden att du inte såg VM-finalen -98...
Ja den såg jag inte och vet att Ronaldo inte funkade i den matchen. Å andra sidan så fanns det en annan herre på planen som visade upp sig rejält. Men jag baserar ju mina åsikter på det jag sett/upplevt. Men nu orkar jag ärligt talat inte snacka mer om det är fan jävligt trött.. Kanske har ork immorn men detta har tagit för lång tid/snack och är väldigt OT egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in