2012-03-15, 00:20
Medlem
Hur sjutton kan folk prata om domarskandal på stamford bridge i matchtråden? Han gav ett par 3-4 billiga frisparkar i förlängningen till blå fördel. Alla mål i matchen var korrekta och båda lagen spelade fotboll.

Kunde ha slutat hur som helst, även om Chelsea på det hela var det bättre laget med sin tyngd och rutin.

Tråkigt att Chelseas framgång skulle behöva bli på Napolis bekostnad. Kul med ett nytt lag som spelar rak och ärlig fotboll. Även kul att se ett lag som spelar med trebackslinje!
Citera
2012-03-15, 00:22
Medlem
Scamps avatar
Med facit i hand. Ska bli ruggigt intressant att se vad det blir för lag som möts i kvarten. Can`t wait
Citera
2012-03-15, 00:25
Medlem
Värsta matchen på mycket länge..... Så jävla stolt man är idag! Kämparseger! kTBFFH!
Citera
2012-03-15, 00:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Som andra har nämnt är Benfica ett mycket bra lag. Kan störa de flesta, och skulle inte räkna in de i samma grupp som Apoel och Marseille. Fransmännen skulle också kunna gneta sig vidare vid en bra dag. Apoel kommer åka ut (om de inte möter Marseille, då har de väl en 20%-chans)

Jag håller med om det här. Jag tycker att Benfica ligger på Chelseas nivå. De senare har dock ett viktigt sparkapital i Torres. Om man nu kan kalla det för sparkapital, för jag vet inte när han blir en målfarlig spelare igen.

Benfica har goda chanser mot Milan också. Jag tror inte ens Milan hade spelat kvartsfinal om inte Wenger ställt upp med en feg elva i deras (Arsenal) första möte mot Milan.
Citera
2012-03-15, 00:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Ingen större överraskning att Real Madrid gick vidare, hoppades på CSKA men Real Madrid var hästlängder bättre och bjöd på drömfotboll större delen av matchen men CSKA gjorde ingen dålig match ändå om man räknar bort Tjeptjugov som hade kunnat göra sin match bättre för att 2-0 målet borde aldrig ha skett! och sedan så måste man ju poängtera att avslutet från Tosic som ledde till 3-1 och Khediras passning till Kaka som ledde till 1-0 var riktigt världsklass snygga, även skönt att se Wernbloom få 90 minuter i en sån här match!

Matchen mellan Chelsea-Napoli var verkligen en av dom roligare matcherna att kolla på denna säsong! Väldigt spännande match där Chelsea var bättre och det ska dom ju bara vara om man kollar på resurserna i dom bägge lagen. Oförtjänt seger eller inte så blir det intressantare att se Chelsea i kvartsfinal än vad det hade varit att se Napoli!

Real Madrid-Barcelona
Milan-Bayern München
Benfica-Apoel
Chelsea-Marseille

Detta är drömlottningen nu på fredag enligt mej där alla möten är hur intressanta och jämna som helst! Visst att många skulle vilja se Barcelona-Real Madrid i finalen men jag vill helst se ett dubbelmöte mellan lagen och helst så fort som möjligt! Milan-Bayern München vore också ett lika intressant möte där chanserna nog är 50/50 på vilka som går vidare.
Senast redigerad av ZlatanMania 2012-03-15 kl. 00:37.
Citera
2012-03-15, 00:42
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ingen större överraskning att Real Madrid gick vidare, hoppades på CSKA men Real Madrid var hästlängder bättre och bjöd på drömfotboll större delen av matchen men CSKA gjorde ingen dålig match ändå om man räknar bort Tjeptjugov som hade kunnat göra sin match bättre för att 2-0 målet borde aldrig ha skett! och sedan så måste man ju poängtera att avslutet från Tosic som ledde till 3-1 och Khediras passning till Kaka som ledde till 1-0 var riktigt världsklass snygga, även skönt att se Wernbloom få 90 minuter i en sån här match!

Matchen mellan Chelsea-Napoli var verkligen en av dom roligare matcherna att kolla på denna säsong! Väldigt spännande match där Chelsea var bättre och det ska dom ju bara vara om man kollar på resurserna i dom bägge lagen. Oförtjänt seger eller inte så blir det intressantare att se Chelsea i kvartsfinal än vad det hade varit att se Napoli!

Real Madrid-Barcelona
Milan-Bayern München
Benfica-Apoel
Chelsea-Marseille

Detta är drömlottningen nu på fredag enligt mej där alla möten är hur intressanta och jämna som helst! Visst att många skulle vilja se Barcelona-Real Madrid i finalen men jag vill helst se ett dubbelmöte mellan lagen och helst så fort som möjligt! Milan-Bayern München vore också ett lika intressant möte där chanserna nog är 50/50 på vilka som går vidare.
Bm, Marseille, Apoel och Chelski har inget att göra längst fram i en sådan här turnering. Gissar på att Barca och Real spelar finalen.
Citera
2012-03-15, 01:05
Medlem
Steff83s avatar
Just Chelsea tror jag är väldigt intressant när man tänker på och jämför kvalité och spelstilar bland lagen..

Chelsea känns verkligen fortfarande det enda lag som skulle kunna mala ner Barca elva man där bak och kontraslå..samtidigt som dom skulle likaväl åka på stryk mot typ Benfica eller Marseille där dom tvingas föra matcherna.
Citera
2012-03-15, 01:28
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Just Chelsea tror jag är väldigt intressant när man tänker på och jämför kvalité och spelstilar bland lagen..

Chelsea känns verkligen fortfarande det enda lag som skulle kunna mala ner Barca elva man där bak och kontraslå..samtidigt som dom skulle likaväl åka på stryk mot typ Benfica eller Marseille där dom tvingas föra matcherna.

Tvek på den. Mittfältet är inte lika stabilt som det var -09. Vet inte hur Cole& gänget hade klarat sig mot Messi. Minns när självaste Bosingwa ägde allt på sin kant den matchen, hur den slutade vet vi alla.

Jag tror att Napoli hade haft bäst chans mot Barcelona.

Hoppas på allt utom; Barca, Madrid eller Bayern (i rangordning)
Citera
2012-03-15, 01:41
Medlem
jaochss avatar
Hurra! Hoppas Chelsea slipper Barcelona (då de mötts ganska nyligen) och även Marseille. Annars spelar det ingen roll.
Citera
2012-03-15, 01:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Tvek på den. Mittfältet är inte lika stabilt som det var -09. Vet inte hur Cole& gänget hade klarat sig mot Messi. Minns när självaste Bosingwa ägde allt på sin kant den matchen, hur den slutade vet vi alla.

Jag tror att Napoli hade haft bäst chans mot Barcelona.

Hoppas på allt utom; Barca, Madrid eller Bayern (i rangordning)

Det tror inte jag. Trebackslinje och böljande spel, då utnyttjar Barcelona att de är överlägsna på alla positioner. Jag tror som riquelme och Steff83 att Chelsea vore ett av de tuffaste lagen för Barca, även om jag inte ser varför Real skulle ha mindre chans än Chelsea.

Det brukar handla om att ha ett stabilt sjumanna-block och tre offensiva spelare som kan hota på egen hand. Det är den taktiken som funkat bäst, naturligtvis går det att vinna på andra sätt, och det krävs oavsett att man har tur, men Chelsea har alla förutsättningar för att satsa på en sådan "bottenlagstaktik".
Citera
2012-03-15, 01:52
Medlem
Om vi utesluter Barca så skulle Reals svåraste motståndare vara Bayern, Ramos och Pepe har visat tendenser på att ha svårt mot bjässar som Gomez. Har man dessutom Ribery och Robben i högform hade nog dom kommit förbi Arbeloa och Marcelo 7 gånger av 10.
Citera
2012-03-15, 02:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det tror inte jag. Trebackslinje och böljande spel, då utnyttjar Barcelona att de är överlägsna på alla positioner. Jag tror som riquelme och Steff83 att Chelsea vore ett av de tuffaste lagen för Barca, även om jag inte ser varför Real skulle ha mindre chans än Chelsea.

Det brukar handla om att ha ett stabilt sjumanna-block och tre offensiva spelare som kan hota på egen hand. Det är den taktiken som funkat bäst, naturligtvis går det att vinna på andra sätt, och det krävs oavsett att man har tur, men Chelsea har alla förutsättningar för att satsa på en sådan "bottenlagstaktik".

Men Barca har ju ändå haft ganska svårt för Arsenal som mest har satsat på kontringar mot katalanerna. Napoli är ett bättre kontringslag så... Men visst, en trebackslinje är dömd att dö emot Barcelona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in