2012-03-16, 20:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Morgonribba verkar ha koll på det här.

Hur som helst så är jag väl nöjd med lottningen som Real Madrid fick. Apoel (som jag fö sa att barca skulle få fick Real) vilket är bra då Xabi är avstängd första matchen. Bayern i Semin blir nog rätt svettigt med jag är rätt säker på att Real Madrid går vidare ändå.

Barcelona fick en rätt lätt lottning.trots att det är "stora" lag så är ju faktiskt inte milan så himla bra just nu plus att hela deras trupp ligger på intensiven. Chelsea har ju haft lite problem på senare tid. och förutom matchen senast så känner man inte precis att det är något lag som kommer att vinna CL.

Jag visste att Barcelona skulle få en bra lottning

Tror Barca kommer ha lättare för Milan än vad de hade i gruppspelet.
Citera
2012-03-16, 20:53
Medlem
Tänkte köpa biljetter till Barcelona - Milan men hittar ingenstans att köpa biljetter. Har dom inte släpts ännu eller?
Citera
2012-03-16, 21:16
Medlem
Ferry31s avatar
En sak jag kom på:

Man kan väl inte säga att något lag fick någon riktig drömlottning? (Om vi ser till allt som lottades idag).

Okej, Bayern och Real klagar knappast på motståndet de fick, men när de fixat det skall man alltså möta varandra. Bägge ser nog andre som den största utmanaren till titeln, bortsett från Barcelona. Barcelona för sin del kan möta Bayern/Real i final, men då måste man kanske slå ut både Milan och Chelsea, vilket även det är långt ifrån någon lätt lottning.

Men det känns bra. Inget lag får någon räkmacka till final, och samtliga titelkandidater har åtminstone något tufft hinder att ta sig förbi innan man är där.
Citera
2012-03-16, 22:52
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
En sak jag kom på:

Man kan väl inte säga att något lag fick någon riktig drömlottning? (Om vi ser till allt som lottades idag).

Okej, Bayern och Real klagar knappast på motståndet de fick, men när de fixat det skall man alltså möta varandra. Bägge ser nog andre som den största utmanaren till titeln, bortsett från Barcelona. Barcelona för sin del kan möta Bayern/Real i final, men då måste man kanske slå ut både Milan och Chelsea, vilket även det är långt ifrån någon lätt lottning.

Men det känns bra. Inget lag får någon räkmacka till final, och samtliga titelkandidater har åtminstone något tufft hinder att ta sig förbi innan man är där.

Såhär långt in i turneringen är mardrömmen att hamna på Barcelonas "sida".

Hursomhaver är jag ganska nöjd med lottningen. Lyckas Chelsea ta sig till semifinal är (var) det långt över mina förväntningar.
Citera
2012-03-16, 23:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
En sak jag kom på:

Tycker också det är skönt att inget lag får en "promenadseger" till finalen utan måste ta ut sin maxkapacitet. Men nog tror jag att både Bayern och Real var glada att de slapp Barca redan nu, och i semin för den delen också. Så håller med dig om att alla titelkandidaterna måste kämpa för att nå finalen.
Citera
2012-03-16, 23:53
Medlem
Smerchs avatar
Jag tror att Benfica har ännu större chans än 20% att ta sig vidare mot Chelsea. Jag kommer att kolla upp oddsen för den matchen. Sen kan nog Chelsea - om de tar sig vidare dit - undervärderas mot Milan/Barcelona. Jag har tidigare skrivit att jag tror Chelsea är en av Barcelonas svåraste motståndare, kanske är bara Real svårare för dem. Jag tror att Chelsea skulle ha bra chans mot Milan också.

Gällande mötet Milan - Barcelona har jag en lite olustig känsla. Barcelona var så överlägsna i gruppen, precis som jag har för mig att de var mot Inter det året de senare åkte ut mot dem i semin. Kanske är det bara av den anledningen min känsla säger mig att Milan går vidare, men de är ju också ett av de lagen som har flest matchvinnare; Zlatan, Robinho, Pato, Boateng kan alla avgöra en match oavsett motstånd. Det är sådana spelare som kan fälla ett Barcelona, som jag trots allt håller som överlägsna alla andra lag i världen just nu.
Citera
2012-03-17, 00:15
Medlem
Det är onekligen kittlande att drömmen om en final mellan Barcelona och Real Madrid åtminstone hålls vid liv ett tag till, det vore verkligen det ultimata att finalen bestod utav världens två i särklass bästa fotbollslag för tillfället.

Men det är en lång och snårig resa dit, för bägge lagen...
Citera
2012-03-17, 00:31
Medlem
fredricoss avatar
Var är alla stjärnor som var så säkra på att Barca skulle få fördel pga fusk i lottningen?

Nej men det ser ut att bli riktigt många bra matcher. Hade ju varit riktigt kul om Real och Barca hade mötts i finalen. Vilket El Clasico...
Citera
2012-03-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Var är alla stjärnor som var så säkra på att Barca skulle få fördel pga fusk i lottningen?
Folk som har påstått det måste ha väldigt dålig koll.
Barca har mött minst ett europeiskt topplag innan semifinalerna(åttondelsfinal eller kvartsfinal) dom senaste säsongerna. Inget nytt att hatare har dålig koll dock.
Citera
2012-03-17, 01:19
Medlem
Quorthons avatar
Är det bara jag som tycker det är roligare när lag från olika länder gör upp om finalen. Barcelona - Real har ju redan mött varandra vid ett flertal tillfällen under säsongen när finalen spelas. Jag tror dock Bayern är det enda lag som kan stoppa detta från att ske.
Citera
2012-03-17, 01:25
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
Folk som har påstått det måste ha väldigt dålig koll.
Barca har mött minst ett europeiskt topplag innan semifinalerna(åttondelsfinal eller kvartsfinal) dom senaste säsongerna. Inget nytt att hatare har dålig koll dock.
Jo jag vet, jag var lite ironisk. Det är bara så kul att folk på allvar tror att det fuskas med lottningarna och att UEFA gör allt för att Barca ska ta hem turneringen. Kan ju bara tänka mig hur det hade haglat inlägg här inne om det varit Barca som fick Apoel men nu när det var Madrid så blev det helt tyst.
Citera
2012-03-17, 01:55
Medlem
helt tyst blev det nog inte. snarare så att flera barcafans har suttit och sagt precis samma sak som du gör nu. det roliga är ju dock att barcelona inte ens fick en märkvärdigt svår lottning utan ungefär en standardutdelning sett till svårighetsgrad. ni verkar få det att låta som att barcelona precis fick världens mardrömslottning när dom i princip bara fått en helt medelsvår lottning dom hamnar på samma sida i slutspelsträdet som 4e, 5e och 7e rankade lagen (inbördes rankade, sett till deras odds att vinna turneringen före lottningen) och vissa här sitter och skålar med champagne över vilket ultimat bevis det skulle vara att barcelona inte gynnas av UEFA...(inte för att jag själv tror, eller sett någon hävda att just lottningen skulle vara riggad i barcelonas favör, men vi säger väl att vissa haters sagt det )
Senast redigerad av M.S 2012-03-17 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in