• 1
  • 2
2011-06-01, 11:24
Medlem
Tjenare.
Tänkte bara höra om det finns några Växjöbor här eller någon som vet lite om Växjö angående gym?
Finns det många bra gym? billiga? mycket fria vikter? vilka är dem mest populära och vilka är dem misslyckade man inte bör välja?

Tacksam för svar!
Citera
2011-06-01, 11:28
Medlem
hansolo86s avatar
Studenterna tränar på gamla komplett (IS Fitness numera) som ligger bredvid Willys. Hardcore-snubbarna tränar på BK-Biceps. Sen tror jag det finns 1-2 stycken i centrum men de verkar va mer inriktade på yogapass och sånt.
Citera
2011-06-01, 11:36
Medlem
BK biceps som ligger under Teleborg Centrum skolan har en del fria vikter, har själv tränat där men tröttnade p.g.a risiga och för små lokaler. Nere vid Willys finns ett bra gym, finns även Idrottskliniken där jag själv tränar. Hälsostudion i centrum ska vara bra också har jag hört.
Citera
2011-06-01, 11:43
Medlem
Jag tränade tidigare på Idrottskliniken, men tycker det har blivit för mycket folk och så måste man ju vara så försiktig att inte göra ljud ifrån sig för då kommer personalen springandes. Jag bytte till Hälsostudion, mycket bättre miljö, tyngre vikter och maskiner. Inte billigt, men prisvärt!
Citera
2011-06-01, 12:02
Medlem
Okej, shyssta svar! Priserna då? vad pendlar det mellan ungefär? så folk är lite trötta på bk-biceps egentligen pga små lokaler men att det inte direkt finns alternativ?
Citera
2011-06-01, 12:40
Medlem
Bk biceps är väldigt billigt, och funkar absolut om man nöjer sig med ett litet gym. Ofta rätt tomt, 99% män, ingen reception så bra öppettider, gemensamt omklädningsrum, gamla maskiner och slitet. Hardcore. Man får testa gratis och kan typ bara köpa kort en viss dag en viss tid...eller nåt sånt.

Gillade complett(?) mer, större, mindre slitet, mer folk, typ omklädningsrum och toaletter (!) Har det mesta, kan vara för mycket folk ibland (=kö), hyfsade priser.
Citera
2011-06-01, 15:58
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansolo86
Studenterna tränar på gamla komplett (IS Fitness numera) som ligger bredvid Willys. Hardcore-snubbarna tränar på BK-Biceps. Sen tror jag det finns 1-2 stycken i centrum men de verkar va mer inriktade på yogapass och sånt.

IS fitness gick väl i konkurs för ett halvår sen?
Citera
2011-06-01, 16:41
Medlem
dkas avatar
Jag kör på Idrottsklinken. När jag är där är de inte så mycket folk, då jag jobbar skift och slutar/börjar ganska så vettigt.
Betalar 260 kr/mån för ett årskort.
Citera
2011-06-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
IS fitness gick väl i konkurs för ett halvår sen?

Stängde i början på mars om jag inte minns helt fel. Stängt är det iaf.

Beror på vart du ska bo också. BK Biceps har jag kört på i 2 år och tyckt det fungerat hur bra som helst. Visst, det är gammalt och slitna grejer (maskinerna). Öppet mellan 06.00-23-tiden (ej larmat), kostar 600:- / helår (!!!). Sen finns det nyöppnade gymmet vid J-huset på Campus, Olympen. http://www.olympentraningscenter.se riktigt fräscht och fint är det. Inte så farliga priser heller. Kört där ett par månader och trivts så bra att jag inte velat gå tillbaka till BK's mörka källarlokal
Citera
2011-06-01, 18:30
Medlem
pulverhonungs avatar
Tycker BK biceps är riktigt kasst, finns ju inte ens stångar till stångcurls för över 35kg.
Idrottskliniken är helt klart det bästa i växjö, mycket trevligt folk där och väldigt mycket fria vikter på övre våningen, enda negativa är ganska mycket folk där, fast det beror ju vilken tid du kör.
Olympen är också väldigt bra, dock inte så mycket fria vikter där, men inte så mycket folk.

Rekommenderar IK! Priser kan du titta på www.idrottskliniken.com
Citera
2011-06-01, 20:59
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Lite kul att det är så många från kliniken som hänger här
Citera
2011-06-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tycker BK biceps är riktigt kasst, finns ju inte ens stångar till stångcurls för över 35kg.
Idrottskliniken är helt klart det bästa i växjö, mycket trevligt folk där och väldigt mycket fria vikter på övre våningen, enda negativa är ganska mycket folk där, fast det beror ju vilken tid du kör.
Olympen är också väldigt bra, dock inte så mycket fria vikter där, men inte så mycket folk.

Rekommenderar IK! Priser kan du titta på www.idrottskliniken.com

Vad är det för fel att använda en vanlig stång á la 20 kg som du adderar vikter på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in