2011-06-05, 23:24
Medlem
brevmannens avatar
Funderar på att börja på nordic club, nån som vet om de är bra? Medley/simhallen är ett alternativ också eftersom de har bad, nytt gym dessutom väl?
Citera
2011-06-06, 11:09
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Funderar på att börja på nordic club, nån som vet om de är bra? Medley/simhallen är ett alternativ också eftersom de har bad, nytt gym dessutom väl?

Har tränat på Nordic Club på annan ort ett bra tag nu och är väldigt nöjd.
Citera
2011-06-06, 12:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Vilket gym är nordicclub? vart ligger de+
Citera
2011-06-06, 16:44
Medlem
Wahlberg999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vilket gym är nordicclub? vart ligger de+

Bor inte ens i växjö men tar ju två sekunder att kolla upp.

Nordic Club Växjö

Bäckgatan 13

mvh
Citera
2011-06-08, 16:13
Medlem
Citat:

Usch och fy för Medleys gym. Det är riktigt dåligt (enligt mig) även om det är nytt. Mycket äldre och 15+-åringar som tränar där. Väldigt litet gym också. Se till att provträna eller få spana in gymmet innan du bestämmer dig.
Citera
2011-06-08, 16:26
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktmanschett
Usch och fy för Medleys gym. Det är riktigt dåligt (enligt mig) även om det är nytt. Mycket äldre och 15+-åringar som tränar där. Väldigt litet gym också. Se till att provträna eller få spana in gymmet innan du bestämmer dig.

Har inte varit inne på det nya gymet men min polare valde det, (han är noob). Och det ska som du säger vara väldigt litet, dock är det nog 100 ggr bättre än det dom hade innan. En liten källarlokal utan fönster och ventilation med så mkt folk att det fanns kanske max 1-2 maskiner lediga på en gång. Var det värsta jag sett.

Jag fattar inte varför de inte satsade på ett rejält storslaget gym när de ändå byggt om hela bad anläggningen som är fin nu. Läget är ju bra. De kanske blev skraja över det som öppnade på campus. Dock har de ju fördelen med simningen vilket är perfekt för en slank muskulös kropp hehe. hade gärna simmat om det inte var så sjukt dyrt med kort.
Citera
2011-06-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Har inte varit inne på det nya gymet men min polare valde det, (han är noob). Och det ska som du säger vara väldigt litet, dock är det nog 100 ggr bättre än det dom hade innan. En liten källarlokal utan fönster och ventilation med så mkt folk att det fanns kanske max 1-2 maskiner lediga på en gång. Var det värsta jag sett.

Jag fattar inte varför de inte satsade på ett rejält storslaget gym när de ändå byggt om hela bad anläggningen som är fin nu. Läget är ju bra. De kanske blev skraja över det som öppnade på campus. Dock har de ju fördelen med simningen vilket är perfekt för en slank muskulös kropp hehe. hade gärna simmat om det inte var så sjukt dyrt med kort.

Jo, helt klart trevligare än när de var i källaren. De kanske inte hade mycket mer plats eller så sket de i vilket. Det funkar med de maskinerna som de har, men inte för mig bara. Att simma efter ett pass är inte helt fel, eller att basta för den delen. Men för det priset de tar så är gymmet väldigt begränsat för mig. Om ni inte har speciellt mycket längre till Campus så testa Olympen, det är det värt.
Citera
2011-06-09, 13:35
Medlem
ipads avatar
Har tränat på samtliga gym i Växjö, och enligt mig är Hälsostudion bäst! bra utbud av fria vikter och maskiner, och stor yta. Det enda negativa är att löpbanden suger .. Trevlig personal och tränande, inte massa skrikande ungar.
Citera
2011-06-10, 11:28
Medlem
Har hört både gott och ont om Idrottskliniken.. Kanske är det där man ska satsa på att bli medlem? Finns det några fler åsikter, positiva och negativa? Finns det tunga vikter? När är det mest folk?

Ska flytta till Växjö snart så vill veta vilket gym jag ska gå till direkt!

Tacksam för massa svar
Citera
2011-06-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archfleury
Har hört både gott och ont om Idrottskliniken.. Kanske är det där man ska satsa på att bli medlem? Finns det några fler åsikter, positiva och negativa? Finns det tunga vikter? När är det mest folk?

Tacksam för massa svar
Idrottskliniken har bara hantlar upp till 36kg. Det kan vara väldigt mycket folk senare på dagarna vill jag minnas, men tränade oftast runt 13.00 när jag tränade på det gymmet och då var det ganska lugnt.
Citera
2011-06-10, 16:38
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archfleury

Tacksam för massa svar

Bra gym men på kvällarna (höst till vår) är det sjukt mkt folk. Nu sen några veckor tillbaka så är de lugnt där. Finns okej med snygga brudar, dock mer och mer invandrare så vänj dig vid albanska, jugoslaviska och serbiska språk i omklädningsrummet.
Jag skojar inte när jag säger att ca 65 % av gångerna jag tränat detta året så har det pratats högljutt utländska språk i om rummet när jag bytt om. Lösning: Så fort ej svenska hörs i med hörlurarna direkt, sen byter man om i lugn och ro.

hoppas inte du är invandrare för isåfall får du gärna välja ett annat gym.
Citera
2012-01-29, 21:48
Medlem
raimon100s avatar
Vad heter gymmet vid willys som ni snackar om? Har flyttat till campus hade varit nice att ha ett gym på promenad avstånd. BK Biceps låter helt OK, men hade varit gött att ha något man kan jämföra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in