Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Jag tänker så enkelt som möjligt förklara vår nuvarande existens och hur den fungerar. Jag utesluter heller inte att det ni kommer läsa nedanför blir början till vår undergång.
..text...
Mvh/ 2. 2
Det kanske är så att du "ser" händelserna starkare om de har en närhet till dig. Jag tänker som så att denna "jordens undergång" var ju kanske att ta i, men då det hände i Norge som får anses vara nära relation till oss så ser du denna händelse mycket starkare än andra. Du tolkar då styrkan hos din syn som att det måste betyda att jorden kommer gå under, men felet du gjorde var att du inte bedömde att närheten kunde ge mer styrka och därmed gjordes ett felbedömande av omfattningen.
Jag säger ju inte att det som hände i Norge inte är allvarligt, men ställt mot jordens undergång så får det ju ändå anses som en mindre incident. Har du tänkt på detta, alltså om närheten av en katastrof kan få dig att tolka den allvarligare än den i verkligheten senare blev?
Tack för svar och mina tankar idag går till de drabbade i vårt vackra grannland samt deras anhöriga.
/F