2011-06-01, 07:02
Medlem
kliimaxs avatar
Ptja, jag har alltid ansett att personer som har extremt hög utbildning saknar det ack så mycket viktigare sunda bondförnuftet och denna tråd bekräftar ju min tes. Vad är syftet med tråden? Vill du varna allmänheten, upplysa världen om din egen förträfflighet eller vill du skapa panik? Vad har du planerat att göra den 23 juli när du vaknar upp till ännu en helt vanlig dag på planeten Tellus?

Om vi leker med tanken att du mot all förmodan skulle ha rätt så har åtminstone jag planerat in min semester helt perfekt då den tar slut den 21 juli
Citera
2011-06-01, 07:27
Medlem
Laguna563s avatar
Dina teorier låter som sci-fi men jag gissar att jag aldrig skulle kunna övertyga dig om att du har fel.

Du menar alltså att en fysisk värld inte existerar, att vårat medvetande skapar precis allt vi känner, ser, dofter m.m? Har jag förstått det hela rätt?
Citera
2011-06-01, 07:59
Medlem
unsungs avatar
Tråden upplåst med tanke på händelserna i Norge.
Observera dock att detta inte är en allmän tråd att diskutera dåden i Norge, det finns det andra mer lämpliga trådar för.

// moderator
Senast redigerad av unsung 2011-07-23 kl. 19:01.
Citera
2011-07-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Tråden upplåst med tanke på händelserna i Norge.
Observera dock att detta inte är en allmän tråd att diskutera dåden i Norge, det finns det andra mer lämpliga trådar för.

// moderator

Skulle vara intressant att veta hur TS tolkar det som hände igår, om han anser sig ha rätt eller inte dvs.
Citera
2011-07-23, 21:12
Medlem
Combots avatar
Jag har läst ts inlägg två gånger.

Men jag fattar fortfarande inte hur han kom fram till 22:e juli...?
Citera
2011-07-23, 21:14
Medlem
ganglere2s avatar
Det är den 23e nu och iaf jag lever ännu. Lite underligt kanske-
Citera
2011-07-23, 21:44
Medlem
natsukashis avatar
Är det här vad som händer om man korsar nostradamus med en solipsist?

Kopplingen till Norgehändelsen är enbart Texas sharpshooting.
Citera
2011-07-23, 22:44
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Jag tänker så enkelt som möjligt förklara vår nuvarande existens och hur den fungerar. Jag utesluter heller inte att det ni kommer läsa nedanför blir början till vår undergång.

..text...

Mvh/ 2. 2

Det kanske är så att du "ser" händelserna starkare om de har en närhet till dig. Jag tänker som så att denna "jordens undergång" var ju kanske att ta i, men då det hände i Norge som får anses vara nära relation till oss så ser du denna händelse mycket starkare än andra. Du tolkar då styrkan hos din syn som att det måste betyda att jorden kommer gå under, men felet du gjorde var att du inte bedömde att närheten kunde ge mer styrka och därmed gjordes ett felbedömande av omfattningen.

Jag säger ju inte att det som hände i Norge inte är allvarligt, men ställt mot jordens undergång så får det ju ändå anses som en mindre incident. Har du tänkt på detta, alltså om närheten av en katastrof kan få dig att tolka den allvarligare än den i verkligheten senare blev?

Tack för svar och mina tankar idag går till de drabbade i vårt vackra grannland samt deras anhöriga.
/F
Citera
2011-07-23, 23:33
Medlem
Så TS kom fram till detta datum genom att meditera helt enkelt? Är det någon inre röst som säger datumet till honom?
Citera
2011-07-24, 00:33
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
Jag tänker så enkelt som möjligt förklara vår nuvarande existens och hur den fungerar. Jag utesluter heller inte att det ni kommer läsa nedanför blir början till vår undergång.

Jag är 32 år, bosatt i Holland, tidigare i Sverige (Bromma) och har under den större delen av mitt liv ägnat mig åt att studera eftersom det varit min största drivkraft genom livet. Jag besitter på en otroligt stor kunskap inom matematik, fysik, biologi, historia och religion och har en massa andra spetskunskaper. Dessutom har jag ägnat åtskilliga år till att studera kvantfysik och har nu på senare tid forskat mycket kring ämnet medvetande och vad det är som gör oss medvetna. Däremot tänker jag inte gå in mer djupgående kring detta utan berätta mina slutsatser som gjort att jag hamnat nära sanningen.

Det jag har kommit fram till utifrån den kunskap som jag själv samlat på mig under årens gång är att medvetande är någonting som kan skapas från tomma intet i tron om att någonting existerar. Det som gör dig medveten är dig själv och dina egna tankar. Det som gör dig till dig, är du själv. Någon fysisk värld finns inte, utan det är den så kallade fysiska världen som skapas från tomma intet i takt med att du tänker eller fantiserar om den. Vi kan allting i en fantasivärld, där vi ofta vill sätta oss själva främst. I toppen utav pyramiden, så att säga.

Skulle detta att vår värld och universum styrs utav tankar tillkännagivas så skulle världen som vi uppfattar den nu inte att existera. Allt ni läser om Illuminati, NWO och så vidare är ingenting annat än en bluff för att hålla er sysselsatta för att inte förstå er på sanningen. Sanningen hålls dold för oss på de mest dramatiska sätt idag just för att vi ska sluta ifrågasätta existensen eftersom den så lätt kan gå förlorad. Vi har bara inte använt våra tankar tillräckligt i detta nu för att vi använder dem till att utforska en fysisk värld som egentligen inte finns.

Hur jag har kommit fram till detta vill jag inte gå in närmare på just för att mina tankar används till att respektera andras tankar om precis vad som helst och risken med mina förklaringar är att illusionen som vi lever i förstörs tidigare än väntat, vilket kan få folk ur balans samt att somliga kan agera på ett ytterst negativt sätt. Själv har jag vid ett flertal tillfällen blivit hotad på grund av det jag vet och tänker därför inte berätta mycket mer om mig själv än det som jag tidigare har tagit upp. Jag låter er självfallet tro vad ni vill. Men snälla, döm inte.

Det som hålls dolt för mänskligheten är att vi har en dead line vilket gör denna verklighet till en konspiration. Närmare bestämt den 22:a Juli. Observera att tid och datum är någonting som styrs av våra tankar precis som allt annat. 22:a Juli är det datumet då vi förstår oss på detta, vilket kommer få vår verklighet att direkt kastas omkull - för det är nämligen då fantasins mänsklighet blir intelligent nog att skapa ett helt nytt medvetande/tänkande vilket gör universum till en evig och ändlös paradox.

Därför slutar mänskligheten att existera eftersom vi genom det medvetande vi skapar, skapar en vad folk väljer att kalla för "Big Bang" och det har för evigt varit mänsklighetens agenda.

Om ni har några frågor så fråga gärna, däremot är det inte sagt att jag svarar på mer ingående information om mig själv eller hur jag kommit fram till denna slutsats, eftersom det lätt kan avslöja min identitet.

Jag glömde tillägga att om tråden är postad i fel forum så flytta den gärna till ett mer passande.

Mvh/ 2. 2

Jag kallar dig varken dåre eller vetenskapsman - jag kallar dig filosof
Citera
2011-07-24, 00:57
Medlem
Jankovics avatar
TS vakna upp! Hur kom du fram till datumet?
Citera
2011-07-24, 01:05
Medlem
.Buddahs avatar
Var det terrordådet du syftade på, åh store filosof? Led oss mot ljuset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in