Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-02, 01:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Men iaf slidan blir äckligare, stretchmarks över rumpan, m.m

Nej musen blir "köttigare" vilket endast gör den mer attraktiv tycker jag
Finns inget bättre än en riktig köttig slida med hår på, vattnas i munnen på mig..slurrrp
__________________
Senast redigerad av snirv 2011-06-02 kl. 01:55.
Citera
2011-06-02, 08:14
  #14
Medlem
En kvinna som håller sig i form och som blir gravid är definitivt snyggare än en otränad klump som blir gravid.
Citera
2011-06-02, 11:09
  #15
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Min fru fick inte en endaste bristning och hon tränade i princip under hela graviditeten. Brösten är intakta och förvisso har hon enligt sig själv några kilon att gå ner, fast jag tycker hon är jättevacker.

I min ögon så ser hon ut exakt som förr, men hon tog hand om sig ordentligt under graviditeten och det kanske spelade roll.

Sedan var det första barnet och det är som en del skriver, det börjar synas efter andra...
Citera
2011-06-02, 13:23
  #16
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyMenNeedLove
Min fru fick inte en endaste bristning och hon tränade i princip under hela graviditeten. Brösten är intakta och förvisso har hon enligt sig själv några kilon att gå ner, fast jag tycker hon är jättevacker.

I min ögon så ser hon ut exakt som förr, men hon tog hand om sig ordentligt under graviditeten och det kanske spelade roll.

Sedan var det första barnet och det är som en del skriver, det börjar synas efter andra...

Yes. I bästa fall är det ju lite överdrivet och att morsor som ser täskiga ut är i första hand för att de inte tagit hand om sig själva under och efter graviditeten. Och det jag funderade på var lite just hurpass mycket som går att behålla under bästa förutsättningar.
Citera
2011-06-02, 14:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Yes. I bästa fall är det ju lite överdrivet och att morsor som ser täskiga ut är i första hand för att de inte tagit hand om sig själva under och efter graviditeten. Och det jag funderade på var lite just hurpass mycket som går att behålla under bästa förutsättningar.

Det är väldigt individuellt, som sagt. Det beror på hur många graviditeter, ålder och framför allt grundkondition. Jag känner en tjej som var elitgymnast som ung och har fött 3 barn. Det enda som inte höll på henne var brösten, annars kan man inte se att hon har fött barn.

Underlivet blir ju givetvis påverkat också, herregud det är ju en hel bebis som ska ut där. Men med knipövningar kan slutresultatet bli bättre ur mannens synvinkel, som sagt, men det syns ju givetvis.
Citera
2011-06-02, 15:07
  #18
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Det är väldigt individuellt, som sagt. Det beror på hur många graviditeter, ålder och framför allt grundkondition. Jag känner en tjej som var elitgymnast som ung och har fött 3 barn. Det enda som inte höll på henne var brösten, annars kan man inte se att hon har fött barn.

Underlivet blir ju givetvis påverkat också, herregud det är ju en hel bebis som ska ut där. Men med knipövningar kan slutresultatet bli bättre ur mannens synvinkel, som sagt, men det syns ju givetvis.

Ahh... Synd på brösten. Men de kan ju såklart vara snygga ändå, även om de är annorlunda
Citera
2011-06-02, 15:47
  #19
Medlem
Jag såg typ exakt likadan ut efter att ha fått barn, förutom kejsarsnittsärret då. Jag blev aldrig så jättestor under min grav och hade turen att inte få bristningar etc. Brösten blev det ingen större skillnad på heller.
Citera
2011-06-02, 19:42
  #20
Medlem
xmisselliexs avatar
Allt det där är ju individuellt. En del blir stora, en del kan hålla sig som de var innan. Jag har fött 6 barn och jag tycker det vore ganska konstigt om det inte syntes nånstans.. Okej, mina bröst är väl inte vad de har varit och fast jag inte är överviktig eller så, så har jag i alla fall en lite degig mage men vafan ska jag göra åt det då? jag kan ju mer känna att om en person inte kan ta hur jag ser ut, så ligger inte problemet hos mig. Jag är jag och passar inte det så kan dom typ dra åt....
Kvinnor föder barn, kroppen förändras, that's life
Citera
2011-06-02, 20:33
  #21
Medlem
Molson Canadians avatar
Jag gick ner väldigt mycket efter graviditeten utan att anstränga mig överhuvudtaget. Det var inte meningen, så att säga. Jag blev åtminstone två storlekar mindre än jag var innan graviditeten och jag tror helt klart att det är tack vare amningen. Brösten har inte förändrats alls och några bristningar fick jag inte heller. Och då är jag inte något benrangel i utgångspunkt så det beror nog inte nödvändigtvis på hur smal och/eller vältränad man var innan graviditeten.
Citera
2011-06-02, 21:12
  #22
Medlem
Tolvans avatar
Jag har väninnor som var smala och fina i kroppen innan graviditeten och nu efteråt ser ut som skinntorra vrak med tomma påsar till bröst och mage, och jag har väninnor som var runda innan graviditeten och som fortfarande har fina bröst och spänstig hud på magen. Det verkar ha med gener att göra mer än träning och kost.
Citera
2011-06-02, 23:04
  #23
Medlem
blåbärets avatar
Jag tror det främst är bristningar och hängig hud på magen som är svår att bli som förr..

Jag har fått fina ränder på magen, annars ser jag ut precis som innan. Tuttarna är dock en kupa större, men det är ju ingen nackdel precis.
Citera
2011-06-03, 00:11
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
...Jag bläddrade i någon tjejtidning för ett tag sedan där det var bilder på nakna kvinnor som hade blivit morsor... Och... ...Jag gillade inte vad jag såg. Brösten hade ingen fin form tex. och samtliga hade lite hudveck och grejer...

...jag bara funderar - uppenbarligen går det ju att ha en fräsh kropp även som morsa, då man sett många kvinnor som har fött barn med toppenkroppar. Och förmodligen var väl detta bilder på tjejer som fött barn rätt nyligen... ...Men det fick mig att börja tänka liksom... ...Hur mycket ändras egentligen permanent? Och då menar jag förutsatt att hon tar hand om sig etc. Kommer brösten aldrig att vara riktigt de samma? osv.

Det är olika.

kroppen återställs efter ca 2 år helt och hållet. För vissa går det fortare för andra inte. Men efter två år så är i alla fall underlivet precis som om du aldrig har fött barn. När det kommer till kroppen är det också olika. På vissa kvinnor syns det inget alls även fast dom fått tre, fyra barn. Medan andra kan få sina kroppar förstörda helt och hållet av en graviditet. Det beror sig på hur man tar hand om sig själv under en graviditet.

Går man upp en massa i vikt så får man en massa bristningar. Tuttarna blir större och därmed hänger efteråt. osv osv..

Personligen ser mina bröst bättre ut nu än vad dom gjorde när jag var fjorton år gammal. Dom är fylliga och gosiga. Fast då har inte jag ammat. Men ändå.. Min kropp är lika ung och fast som den var när jag var fjorton år gammal. Ser pigg och fräsch ut.

Är en milf i killarnas ögon


Sen har vi min väninna tex som gick upp och vägde 130 kilo när hon är 160 cm lång. Sen gick hon ner massvis och väger 60 kg nu. Hon har hänghud, slappa tuttar, bristningar osv. Hon är ingen milf i andras ögon :-/


Allt beror sig på hurdan kroppsform man hade innan, hur man skötte sig under graviditeten osv. Sen tar amningen ganska mycket på brösten på dom flesta kvinnor. men när man slutat amma återställs dom.

Om du tänker dig en kattmamma. Hon är gravid och sen kommer ungarna. Dom diar, dom klänger, dom klättrar, dom jamar, hon stressar, får panik osv. Kattpälsen är tunn, flottig, tuttarna hänger ner till marken och magen är häng och degig .. katten ser förjävlig ut med andra ord. Efter ca två månader så har kattens päls blivit tjockare, katten har lagt på sig lite vikt, magen har dragit upp sig, spenorna (eller vad fan dom heter) är återigen som vanligt...


Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback