Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-31, 23:45
  #1
Medlem
abborrmasters avatar
...Jag bläddrade i någon tjejtidning för ett tag sedan där det var bilder på nakna kvinnor som hade blivit morsor... Och... ...Jag gillade inte vad jag såg. Brösten hade ingen fin form tex. och samtliga hade lite hudveck och grejer...

...jag bara funderar - uppenbarligen går det ju att ha en fräsh kropp även som morsa, då man sett många kvinnor som har fött barn med toppenkroppar. Och förmodligen var väl detta bilder på tjejer som fött barn rätt nyligen... ...Men det fick mig att börja tänka liksom... ...Hur mycket ändras egentligen permanent? Och då menar jag förutsatt att hon tar hand om sig etc. Kommer brösten aldrig att vara riktigt de samma? osv.
Citera
2011-06-01, 00:02
  #2
Medlem
Joshua-Matthews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Jag bläddrade i någon tjejtidning för ett tag sedan där det var bilder på nakna kvinnor som hade blivit morsor Och Jag gillade inte vad jag såg. Brösten hade ingen fin form tex. och samtliga hade lite hudveck och grejer...

Jag bara funderar - uppenbarligen går det ju att ha en fräsh kropp även som morsa, då man sett många kvinnor som har fött barn med toppenkroppar. Och förmodligen var väl detta bilder på tjejer som fött barn rätt nyligen. Men det fick mig att börja tänka liksom. Hur mycket ändras egentligen permanent? Och då menar jag förutsatt att hon tar hand om sig etc. Kommer brösten aldrig att vara riktigt de samma? osv.

Det varierar extremt mycket från person till person. Övervikten och "gravidmagen" brukar lägga sig efter ett tag och en del fett kan man träna bort, men bristningar och annat tar sin tid och kan inte tränas bort.
Citera
2011-06-01, 00:03
  #3
Medlem
TheLoveds avatar
Det där är ju som att fråga - hur många rynkor kommer jag få och när?
Självklart måste kroppen ändra sig efter alla de hormonella förändringar
som sker under en graviditet samt att bristningar uppstår när huden töjs.
Och hur elastisk en hud än är så finns det alltid lite som inte kan gå tillbaka
hos vissa hur mycket de än tränar och tar hand om sig.
Blås upp en ballong och släpp sedan ut luften igen..
Den blir liten igen, men aldrig så liten och fast som innan du blåste upp den.

Om du har dessa funderingar och inte ser vare sig samband mellan en graviditet
och förändringar av kroppen eller kan tänka dig leva med dessa förändringar så
är du kanske inte mogen för föräldraskap och behöver därmed inte heller känna
stress inför alla de psykiska, fysiska och hormonella förändringar det innebär.
Citera
2011-06-01, 00:03
  #4
Medlem
Jag undar också lite över detta.

Förändras kvinnans bröst av amning? Hur myket, hur?
Men iaf slidan blir äckligare, stretchmarks över rumpan, m.m
Citera
2011-06-01, 00:13
  #5
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joshua-Matthew
Det varierar extremt mycket från person till person. Övervikten och "gravidmagen" brukar lägga sig efter ett tag och en del fett kan man träna bort, men bristningar och annat tar sin tid och kan inte tränas bort.
Hurpass mycket bristningar kvinnor får vid graviditet beror dock på. Kvinnor med en viss övervikt får färre bristningar än magerlagda kvinnor, med all sannolikhet eftersom deras hud inte behöver expandera lika kraftigt för att ge utrymme för en gravidmage och gravidbröst.
Citera
2011-06-01, 00:17
  #6
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Jag undar också lite över detta.

Förändras kvinnans bröst av amning? Hur myket, hur?
De förändras ofta av en graviditet. Hur mycket själva amningen förändrar ytterligare är omdiskuterat. Hur mycket de ändras beror på, men en tumregel att det ofta blir "mer av vad man inte vill ha", dvs en kvinna med tung byst får en slappare och hängigare byst, och en kvinna med små bröst får ofta mindre bröst efter avklarad graviditet och amning. Har kvinnan otur kan det bli en kombination.
Citera
2011-06-01, 00:26
  #7
Medlem
TheLoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hurpass mycket bristningar kvinnor får vid graviditet beror dock på. Kvinnor med en viss övervikt får färre bristningar än magerlagda kvinnor, med all sannolikhet eftersom deras hud inte behöver expandera lika kraftigt för att ge utrymme för en gravidmage och gravidbröst.


Ingenting som säger det behöver vara på detta sättet.
Många smala vänner som inte har en bristning trots 20 kg ökning från 50kg.
Handlar om hudens elastiska förmåga samt anlag och även om man är vältränad
kan medföra fördelar då magmuskleraturen håller tillbaka och kan motverka att
huden expanderar för fort.
Citera
2011-06-01, 08:31
  #8
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLoved
Ingenting som säger det behöver vara på detta sättet.
Många smala vänner som inte har en bristning trots 20 kg ökning från 50kg.
Handlar om hudens elastiska förmåga samt anlag och även om man är vältränad
kan medföra fördelar då magmuskleraturen håller tillbaka och kan motverka att
huden expanderar för fort.

Men tuttarna e ffl alltså...
Citera
2011-06-01, 17:42
  #9
Medlem
Ja herre jävlar vad jämför du med eg? Även tonårskroppar ser olika ut hängande bröst, strutar , taxöron mm mm mm , stretchmärken, mm.

Och slidan blir äckligare vad menar du haha.. ja herrejäklar välkommen till verkligheten där alla som fått barn är fula som stryk.
Citera
2011-06-01, 22:25
  #10
Medlem
Nothing2says avatar
Kan hända att kvinnor som inte föder barn får behålla sina kroppar i 10 år till... som den är. Men barn eller ej, så har naturen sin gång.
Även mäns kroppar förändras dramatiskt hela livet fastän han inte föder barn.. de kan träna och ha sund kost och ändå förändras. På individuella sätt. Ställ dig framför spegeln bredvid din pappa och farfar så får du se =)
Citera
2011-06-01, 23:14
  #11
Medlem
sun7s avatar
Riktiga män tycker allt detta är sexigt.
Om du undrar.
Sedan ska man inte vara fördömande mot dem som inte orkar vara riktiga män. En del kan bara älska tonårskroppar, de har fastnat i nåt. Det är inte deras fel, vi har alla våra neuroser.
Fast hade det varit min man skulle han åkt ut direkt. Män som är petiga med kvinnors kroppar är INTE sexiga. Precis som att snåljåpar inte är charmiga. Sådan är lagen.
Citera
2011-06-02, 00:12
  #12
Medlem
Jag tyckte att den första graviditeten inte störde kroppen så mkt, den andra lite mer men den tredje var mkt mer påfrestande. Har ju med ålder att göra också, ju yngre man är desto bättre klarar kroppen att hämta sig.
Man kan smörja in huden med speciella krämer, tror det är cocosfett från Hälsokosten, för att minska bristningar men det handlar om hormoner också. Vissa får mkt och andra mindre.

Grundkonditionen är avgörande för hur väl kroppen återhämtar sig men tuttar och underliv blir helt klart påverkat. Men å andra sidan så lär man sig att göra knipövningar osv så det finns killar som tycker bättre om tjejer som fött barn av den anledningen..

Kroppen blir inte den samma, så är det. Men är det verkligen ett ideal att gå hela livet och vilja se ut som en 15 åring? Och man får faktiskt ett nytt litet liv för omaket..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback