• 3
  • 4
2011-05-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmenNej
När man är otrogen mot sin partner behöver det inte vara ett bevis på att förhållandet inte fungerar. Just det att h*n ligger med ngn annan för att få det budskapet levererat att man inte vill vara i ett förhållande så går det en tid innan personen säger ngt. Det är att få två budskap uppslängt i fejset- otrohet och att man inte varit tillräckligt bra, etc. Jag ser otrohet mer som en hämnd än som ett sätt att leverera budskapet för sin partner att man inte vill vara tillsammans längre:/

I en fungerande relation kan inte otrohet äga rum, det säger sig självt. Otrohet är inte en del av en fungerande relation, otrohet är drama, oreda.

Att nån är otrogen är inte planerat, det beror på omedvetenhet. Man inser inte bristerna förrän man ser något som inte har den bristen. Självklart finns det de som vet att relationen inte fungerar och sen är otrogen och inte berättar det. Det är för att det är grova fel på personen ifråga, han eller hon har någon sorts begär att skada sin partner och orsaka drama.

Otrohet eller att bli lämnad är inte två olika budskap. De är två resultat av en och samma orsak, otillräcklighet är orsaken och det andra är konsekvenser av otillräcklighet. Det är ett och samma budskap, att man har en brist som man måste fixa om ens liv ska fungera.

Citat:
Skulle det kännas rätt att hon varit otrogen mot dig och att hon hittat en ny? Gör man rätt för sig när man är otrogen mot ngn när man är i ett förhållande? Det är mer naturligt att man letar efter en ny partner när man lagt ett förhållande åt sidan.

Verkligheten är inte rationell, känslor och sånt går inte att rationalisera utan allvarliga negativa konsekvenser. När man inser att någon annan är mer passande så är det ända rätta att lämna sin tidigare partner och följa den nya. Det du påstår är naturligt är otroligt onaturligt, det är rationellt framtaget av egotänkande.

Citat:
ja, men vad bra att du är positiv då och vara glad över att h*n funnit en ny genom att vara otrogen mot dig du

Jepp. Fast jag ser det inte som otrohet eftersom hon inte håller kvar vid mig. De vet att jag inte accepterar sånt.

Citat:
Det skulle inte rubba mig heller, jag skulle bara leta efter en ny, men jag skulle fan bli förbannad över att han legat med en annan medan han varit tillsammans med mig.

Ngra örfilar sen ut.

Det är klart att det rubbar en, allt annat är att ignorera budskapet. Och om du blir förbannad och örfilar så har du blivit rätt hårt rubbad. Vad du sen gör med dina känslor efter det är vad som spelar roll.
Citera
2011-05-31, 15:11
Medlem
[quote=Filling]
Citat:
I en fungerande relation kan inte otrohet äga rum, det säger sig självt. Otrohet är inte en del av en fungerande relation, otrohet är drama, oreda.

Att nån är otrogen är inte planerat, det beror på omedvetenhet. Man inser inte bristerna förrän man ser något som inte har den bristen. Självklart finns det de som vet att relationen inte fungerar och sen är otrogen och inte berättar det. Det är för att det är grova fel på personen ifråga, han eller hon har någon sorts begär att skada sin partner och orsaka drama.
Jo visst, men det kan knappast bero på omedvetenhet då eftersom man vet att ngt är fel och man vill göra ngt åt det. När man är otrogen kanske man däremot inser "misstaget" först efter att det redan skett. Otrohet kan äga rum i ett fungerande förhållande och kan bero på att man vill testa ngt nytt.

Citat:
Otrohet eller att bli lämnad är inte två olika budskap. De är två resultat av en och samma orsak, otillräcklighet är orsaken och det andra är konsekvenser av otillräcklighet. Det är ett och samma budskap, att man har en brist som man måste fixa om ens liv ska fungera.

Verkligheten är inte rationell, känslor och sånt går inte att rationalisera utan allvarliga negativa konsekvenser. När man inser att någon annan är mer passande så är det ända rätta att lämna sin tidigare partner och följa den nya. Det du påstår är naturligt är otroligt onaturligt, det är rationellt framtaget av egotänkande.

Jag har svårt att tänka mig otrohet eftersom jag aldrig skulle göra det mot min kille men ingen är ju perfekt. Så är man då otrogen för att man vill ha den "perfekte" så man letar nytt gång på gång för han finns inte. Det blir som en sjukdom som följer med hela tiden.

Citat:
Jepp. Fast jag ser det inte som otrohet eftersom hon inte håller kvar vid mig. De vet att jag inte accepterar sånt.
Men praktiskt taget om ni nu ska göra slut för att personen varit otrogen mot dig måste du säga det först, så det räknas som otrohet om ni inte redan gjort slut och om hon knullat med en annan medan ni varit i ett förhållande.

Citat:
Det är klart att det rubbar en, allt annat är att ignorera budskapet. Och om du blir förbannad och örfilar så har du blivit rätt hårt rubbad. Vad du sen gör med dina känslor efter det är vad som spelar roll.
Ja, jag känner ingen iaf som blivit lycklig av att ha blivit bedragen av sin käresta.
Citera
2011-05-31, 15:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
När man är otrogen kanske man däremot inser "misstaget" först efter att det redan skett. Otrohet kan äga rum i ett fungerande förhållande och kan bero på att man vill testa ngt nytt.

Motivationen till otrohet spelar fortfarande ingen roll.

Så jävla svårt är det inte att vara rak mot sin partner och säga: "Hej, nu vill jag testa något nytt så jag är nog inte i position att vara ihop med dig förutsatt att du inte har något emot att jag knullar med andra dvs."

Att man tappar känslor, blir nyfiken på andra etc. det är förståeligt. Att gå bakom ryggen på sin partner finns det dock ingen ursäkt för...
Citera
2011-05-31, 15:46
Medlem
Citat:
Jo visst, men det kan knappast bero på omedvetenhet då eftersom man vet att ngt är fel och man vill göra ngt åt det. När man är otrogen kanske man däremot inser "misstaget" först efter att det redan skett. Otrohet kan äga rum i ett fungerande förhållande och kan bero på att man vill testa ngt nytt.
Om man vill "testa något nytt" så fungerar inte förhållandet, det säger sig självt.

Det är visst på grund av omedvetenhet. Omedvetenhet om ens egna känsloliv, den djupaste typen av omedvetenhet.

Citat:
Jag har svårt att tänka mig otrohet eftersom jag aldrig skulle göra det mot min kille men ingen är ju perfekt. Så är man då otrogen för att man vill ha den "perfekte" så man letar nytt gång på gång för han finns inte. Det blir som en sjukdom som följer med hela tiden.

Ingen och inget är någonsin perfekt, perfektion existerar inte. Att eftersöka perfektion är galenskap, att söka efter något bra däremot är inte fel. Är man otrogen så är det för att man är med en person som man innerst inne vet är ovärdig.

Citat:
Men praktiskt taget om ni nu ska göra slut för att personen varit otrogen mot dig måste du säga det först, så det räknas som otrohet om ni inte redan gjort slut och om hon knullat med en annan medan ni varit i ett förhållande.

Otrohet = bryta tro/förtroende. Om hon hittar någon annan så påverkar inte det vad jag tror om henne, inte heller mitt förtroende för henne. Varför skulle det göra det? Det finns liksom ingen logisk eller reell koppling, allt är en illusion som egot spelar upp, det är helt baserat på de värderingar man lärt sig av sina föräldrar/skolan, inte på verkligheten.

Jag vet att ingen tjej skulle vara otrogen mot mig och just därför kommer det inte hända, jag skulle heller inte vara otrogen. Att lämna en för någon annan är inte otrohet, att hålla sig kvar och smyga med någon annan är otrohet och det är vidrigt. Men ingen är ett offer i ett otrohetsdrama, alla inblandade är själva ansvariga.
Citera
2011-05-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Motivationen till otrohet spelar fortfarande ingen roll.

Så jävla svårt är det inte att vara rak mot sin partner och säga: "Hej, nu vill jag testa något nytt så jag är nog inte i position att vara ihop med dig förutsatt att du inte har något emot att jag knullar med andra dvs."

Att man tappar känslor, blir nyfiken på andra etc. det är förståeligt. Att gå bakom ryggen på sin partner finns det dock ingen ursäkt för...
Nej, det finns absolut ingen ursäkt att gå bakom ryggen på sin partner.

Men det att säga att man vill testa ngt nytt till personen man är ihop med är tydligen jävligt svårt. Vet du ngn som gjort det är ju det bra. Jag fick bitchslapa min kompis för hon stod och hånglade med en annan på dansgolvet på klubben medan hon hade ett fast förhållande med en annan kille. Jag hade tom ringt honom om jag hade hans nummer och sagt allt. Visst är det hennes problem men det ska ju inte han behöva lida för, offtop. Utöver det har hon legat med många andra innan det tog slut mellan henne och hennes kille. Han fick aldrig reda på att hon varit otrogen.
Citera
2011-05-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Otrohet = bryta tro/förtroende. Om hon hittar någon annan så påverkar inte det vad jag tror om henne, inte heller mitt förtroende för henne. Varför skulle det göra det? Det finns liksom ingen logisk eller reell koppling, allt är en illusion som egot spelar upp, det är helt baserat på de värderingar man lärt sig av sina föräldrar/skolan, inte på verkligheten.

Jag vet att ingen tjej skulle vara otrogen mot mig och just därför kommer det inte hända, jag skulle heller inte vara otrogen. Att lämna en för någon annan är inte otrohet, att hålla sig kvar och smyga med någon annan är otrohet och det är vidrigt. Men ingen är ett offer i ett otrohetsdrama, alla inblandade är själva ansvariga.
haha ok!

Men så bra att du vet det, fast det var inte det jag konstaterade dock.. Det jag ville ha sagt är att tjejen vore otrogen mot dig knullar hon ngn annan medan ni är tillsammans och troligtvis får du reda på efteråt att hon knullat en annan. Alltså har hon varit otrogen. Sen kan du se på otrohet precis hur du vill men hon kommer fortf ha varit otrogen mot dig om hon knullat en annan medan ni fortf varit tillsammans.
Citera
2011-05-31, 16:48
Medlem
Citat:
haha ok!

Men så bra att du vet det, fast det var inte det jag konstaterade dock.. Det jag ville ha sagt är att tjejen vore otrogen mot dig knullar hon ngn annan medan ni är tillsammans och troligtvis får du reda på efteråt att hon knullat en annan. Alltså har hon varit otrogen. Sen kan du se på otrohet precis hur du vill men hon kommer fortf ha varit otrogen mot dig om hon knullat en annan medan ni fortf varit tillsammans.

Otrohet är att bryta förtroendet. Vissa har förhållanden där man får ha sex med andra och liknande, du bestämmer inte vad som är otrohet för andra eftersom du inte bestämmer vad de anförtror åt varandra.
Visst, jag accepterar inte sånt i mina förhållanden, men du har inte förstått vad ordet otrohet betyder.

Vad är dealen med ditt språk förresten? Sjukt jobbigt att försöka läsa halva meningar och fjortisförkortningar. Skriv på svenska istället.
Citera
2011-05-31, 17:04
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
allt är en illusion som egot spelar upp, det är helt baserat på de värderingar man lärt sig av sina föräldrar/skolan, inte på verkligheten.

Och hur vet du att din syn inte bara är en illusion som egot spelar upp, helt baserad på de värderingar du "lärt dig" av dina föräldrar/skolan och inte på verkligheten?

Det är ingen som förbjuder dig från att se som du gör på saken, men det är precis lika lätt att få dig att framstå som något lättlurat får utan en egen och realistiskt grundad åsikt med precis samma argumentation du själv använder mot andra som ogillar otrohet.

Jag skulle med lätthet kunna argumentera på så sätt och säga att ingen kvinna kommer någonsin att respektera dig på riktigt eftersom att du inte har tydliga krav på henne, utan att hon egentligen skrattar bakom din rygg när du låter henne springa runt och knulla andra hur som helst utan att du tar illa vid dig. Och faktum är att det skulle inte vara så svårt att hitta flertalet kvinnor som skulle stödja ett sådant påstående genom att själva erkänna att de aldrig skulle respektera en man som bara går med på och tar emot den typen av förnedring i hur stor utsträckning som helst.

Men vet du vad? Jag tänker inte göra det eftersom att jag inte har något problem med din syn på att tjejen du är tillsammans med knullar runt med andra. Om den funkar för dig och du inte känner något obehag av situationen så är ju det bara alla tiders.

Men nu är den inte allmängiltig och fungerar inte för alla. Så vad har du för problem med att folk inte delar din åsikt om saken?

Jag sitter inte och försöker framställa dig som ett av samhälle och föräldrar programmerad nickedocka utan egna åsikter bara för att du har din syn på otrohet, så varför försöker du göra det med de som inte tycker som du?

Samtliga subjektiva åsikter kan i slutändan fås att framstå som jävligt enfaldiga med rätt argumentation, detta inkluderar din egna...
Citera
2011-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Och hur vet du att din syn inte bara är en illusion som egot spelar upp, helt baserad på de värderingar du "lärt dig" av dina föräldrar/skolan och inte på verkligheten?

För att mitt sinne inte är kaotiskt, till skillnad från vad som är norm.

Citat:
Det är ingen som förbjuder dig från att se som du gör på saken, men det är precis lika lätt att få dig att framstå som något lättlurat får utan en egen och realistiskt grundad åsikt med precis samma argumentation du själv använder mot andra som ogillar otrohet.

Tyck så om du vill då.

Citat:
Jag skulle med lätthet kunna argumentera på så sätt och säga att ingen kvinna kommer någonsin att respektera dig på riktigt eftersom att du inte har tydliga krav på henne, utan att hon egentligen skrattar bakom din rygg när du låter henne springa runt och knulla andra hur som helst utan att du tar illa vid dig. Och faktum är att det skulle inte vara så svårt att hitta flertalet kvinnor som skulle stödja ett sådant påstående genom att själva erkänna att de aldrig skulle respektera en man som bara går med på och tar emot den typen av förnedring i hur stor utsträckning som helst.

Var har du fått alla de här löjliga idéerna ifrån? Om du tror att de är från vad jag skrivit bör du nog läsa igen, tolkar du lika fel igen är det i så fall läsförståelsen som spökar.

Jag är respekterad för att jag är laidback och närvarande. Och att jag inte skulle göra mig av med tjejen vete kattsingen varifrån du fick. Självklart skulle jag lämna, det betyder inte att jag reagerar som en liten fjolla (blir sur/arg.)

Citat:
Men vet du vad? Jag tänker inte göra det eftersom att jag inte har något problem med din syn på att tjejen du är tillsammans med knullar runt med andra. Om den funkar för dig och du inte känner något obehag av situationen så är ju det bara alla tiders.

Ändå gör du det, även fast du påstår -och förmodligen även tror- att du inte gör det. Klassiker.
Återigen vete fan vad du har läst för text, det du skriver har inget med det jag skrev att göra.

Citat:
Men nu är den inte allmängiltig och fungerar inte för alla. Så vad har du för problem med att folk inte delar din åsikt om saken?

Du bestämmer inte vad som är allmängiltigt. Som vanligt när du försöker nedvärdera någon annans argument så hycklar du och får hybris, intressant...

Jag har inga problem med att andra inte delar min åsikt, har inte mycket till åsikt om ämnet heller för den delen, en åsikt tillför inget till en sån här diskussion.
Om du nu inte har några problem med vad jag skrivit, varför skriver du ett långt inlägg enkom för att angripa mig?

Citat:
Jag sitter inte och försöker framställa dig som ett av samhälle och föräldrar programmerad nickedocka utan egna åsikter bara för att du har din syn på otrohet, så varför försöker du göra det med de som inte tycker som du?

Det har jag inte gjort. Hur är det med läsförståelsen? Du försöker bara rättfärdiga ditt beteende, klassiker.

Citat:
Samtliga subjektiva åsikter kan i slutändan fås att framstå som jävligt enfaldiga med rätt argumentation, detta inkluderar din egna...

Subjektiva åsikter är i regel enfaldiga och hör i regel inte hemma i diskussioner, annat än när någon ställer en personlig fråga eller gör personangrepp.
Citera
2011-05-31, 22:50
Medlem
Citat:
Citat:
Otrohet är att bryta förtroendet. Vissa har förhållanden där man får ha sex med andra och liknande, du bestämmer inte vad som är otrohet för andra eftersom du inte bestämmer vad de anförtror åt varandra.
Visst, jag accepterar inte sånt i mina förhållanden, men du har inte förstått vad ordet otrohet betyder.

Jag har beskrivit vad otrohet är för mig, det betyder väl olika för alla, vi har ju olika åsikter. Om otrohet inte är för dig som för mig, visst då låter jag dig tycka så.

Citat:
Vad är dealen med ditt språk förresten? Sjukt jobbigt att försöka läsa halva meningar och fjortisförkortningar. Skriv på svenska istället.

Hahaha, hade du slut på argument där?

Jag skriver hur fan jag vill, TöNT!
Senast redigerad av OmenNej 2011-05-31 kl. 22:56.
Citera
2011-06-03, 16:39
Medlem
Citat:
- Att ni är blinda båda två?

Vad får dig att tro att hon inte kommer göra samma sak mot dig om nu ni två blir tillsammans ist?

Världen är inte endast svart och vit. Jag är väl medveten om anledningen till varför hon är otrogen till sin man, och även om det för dig skulle förefalla naivt och dumdristigt, så jag litar på henne. Så länge som de omständigheter som drivit henne till det inte uppstår mellan oss om vi skulle bli tillsammans, så finns det ingen anledning för mig att tvivla på henne.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in