2011-05-30, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av OmenNej
När man är otrogen mot sin partner behöver det inte vara ett bevis på att förhållandet inte fungerar. Just det att h*n ligger med ngn annan för att få det budskapet levererat att man inte vill vara i ett förhållande så går det en tid innan personen säger ngt. Det är att få två budskap uppslängt i fejset- otrohet och att man inte varit tillräckligt bra, etc. Jag ser otrohet mer som en hämnd än som ett sätt att leverera budskapet för sin partner att man inte vill vara tillsammans längre:/
I en fungerande relation kan inte otrohet äga rum, det säger sig självt. Otrohet är inte en del av en fungerande relation, otrohet är drama, oreda.
Att nån är otrogen är inte planerat, det beror på omedvetenhet. Man inser inte bristerna förrän man ser något som inte har den bristen. Självklart finns det de som vet att relationen inte fungerar och sen är otrogen och inte berättar det. Det är för att det är grova fel på personen ifråga, han eller hon har någon sorts begär att skada sin partner och orsaka drama.
Otrohet eller att bli lämnad är inte två olika budskap. De är två resultat av en och samma orsak, otillräcklighet är orsaken och det andra är konsekvenser av otillräcklighet. Det är ett och samma budskap, att man har en brist som man måste fixa om ens liv ska fungera.
Citat:
Skulle det kännas rätt att hon varit otrogen mot dig och att hon hittat en ny? Gör man rätt för sig när man är otrogen mot ngn när man är i ett förhållande? Det är mer naturligt att man letar efter en ny partner när man lagt ett förhållande åt sidan.
Verkligheten är inte rationell, känslor och sånt går inte att rationalisera utan allvarliga negativa konsekvenser. När man inser att någon annan är mer passande så är det ända rätta att lämna sin tidigare partner och följa den nya. Det du påstår är naturligt är otroligt onaturligt, det är rationellt framtaget av egotänkande.
Citat:
ja, men vad bra att du är positiv då och vara glad över att h*n funnit en ny genom att vara otrogen mot dig du

Jepp. Fast jag ser det inte som otrohet eftersom hon inte håller kvar vid mig. De vet att jag inte accepterar sånt.
Citat:
Det skulle inte rubba mig heller, jag skulle bara leta efter en ny, men jag skulle fan bli förbannad över att han legat med en annan medan han varit tillsammans med mig.
Ngra örfilar sen ut.
Ngra örfilar sen ut.
Det är klart att det rubbar en, allt annat är att ignorera budskapet. Och om du blir förbannad och örfilar så har du blivit rätt hårt rubbad. Vad du sen gör med dina känslor efter det är vad som spelar roll.