2011-05-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avantasia
Får svara även om frågan inte är riktad till mig. Jag skulle vara otroligt ledsen och besviken på min pojkvän om han var otrogen, personen han var otrogen med är däremot helt oviktigt (förutsatt att jag inte har en relation med den personen). Det är han som "lovat" att vara trogen, det är han som borde respektera vår relation. Har sagt det tidigare men kan säga det igen, jag vill ha en kille som är trogen för att han vill inte för att tjejen han vill vara otrogen med säger nej. I den situationen är det knappt ens relevant huruvida de har sex eller inte.
Jo där har du rätt. Men jag hade ändå känt en liten vrede över den personen som inte sa ifrån när h*n visste att h*n var tillsammans med ngn annan. Men det är ju den som bedragen medan den har varit inne i ett förhållande som gjort fel såklart.
Citera
2011-05-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arc82
Jag träffar för tillfället en tjej som är gift. Jag fick reda på att hon var gift först efter en tid, vilket då kom som en överraskning för mig. Trots detta så har vi dock fortsatt att träffas. Det ligger ju ständigt och gnager i samvetet att det är fel, men det börjar bli väldigt seriöst så att dra sig ut är inte enkelt för någon av oss just nu. Vi har båda våra egna anledningar till varför.
- Att ni är blinda båda två?

Vad får dig att tro att hon inte kommer göra samma sak mot dig om nu ni två blir tillsammans ist?
Citera
2011-05-30, 19:36
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag ser inte några problem i att ligga med någon tjej som har ett förhållande då det inte är mitt bekymmer huruvida pojkvännen tycker det hon gör är okej eller inte (om jag nu inte känner honom). Varför ska det vara mitt (eller någon annans i samma sits) ansvar att se till att deras förhållande skulle flyta på utan otrohet?

För att du praktiserar en jävla dubbelmoral om du senare sen anser att en brud gör fel om hon är otrogen mot dig.

Det håller inte att uppmana till ett beteende som man själv inte vill bli utsatt för. Det är och förblir dubbelmoral och hyckleri av hela skiten.

Så ni som inte bryr er om era respektive knullar runt med andra medan de är tillsammans med er, ni kan ju fortsätta agera tredje part så mycket ni vill. Men ni som nu anser att er respektive INTE skall vara otrogen mot er kan således inte agera "tredje part" åt någon annan som tänker vara otrogen utan att vara uppenbara jävla hycklare.

Så, nu vet ni det.
Citera
2011-05-30, 19:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För att du praktiserar en jävla dubbelmoral om du senare sen anser att en brud gör fel om hon är otrogen mot dig.

Det håller inte att uppmana till ett beteende som man själv inte vill bli utsatt för. Det är och förblir dubbelmoral och hyckleri av hela skiten.

Så ni som inte bryr er om era respektive knullar runt med andra medan de är tillsammans med er, ni kan ju fortsätta agera tredje part så mycket ni vill. Men ni som nu anser att er respektive INTE skall vara otrogen mot er kan således inte agera "tredje part" åt någon annan som tänker vara otrogen utan att vara uppenbara jävla hycklare.

Så, nu vet ni det.
Jag ser dock inga problem i otrohet så länge man ljuger om det. Om det sedan kommer fram är det lite skitsamma ifall personen var otrogen eller bara försökte då bakgrunden till det för mig gör mer än själva otroheten.
Citera
2011-05-30, 19:56
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Jag ser dock inga problem i otrohet så länge man ljuger om det. Om det sedan kommer fram är det lite skitsamma ifall personen var otrogen eller bara försökte då bakgrunden till det för mig gör mer än själva otroheten.

Som sagt: om du inte bryr dig om din respektive knullar med andra så får du göra vad du vill.

Men de som anser att deras förhållande skall vara monogamt har ingen rätt att gnälla när de blir utsatta för otrohet sen om de i samma veva aldrig har haft problem med att uppmana till otrohet tidigare genom att hjälpa andra med att vara otrogna.

Att göra det är ett praktexempel på "vilja äta kakan och ha den kvar"-beteende. Ska man ha en ståndpunkt angående något så innebär det per definition att man måste välja bort något som man inte kan ta del i.
Citera
2011-05-30, 19:57
Medlem
Citat:
Varför skulle jag rikta onödig ilska på killen i scenariot? Det är min flickvän som har sagt att hon ska vara mig trogen, om hon då bryter mot det löftet ser jag det inte som killens fel att hon frivilligt gjort så utan hennes till fullo.
Nej sant. som jag skrev förut skulle jag bli mest arg på pojkvännen men liten vrede på tjejen bredvid som vetat att han var upptagen. Men klart, man behöver inte bry sig, där är vi olika.

Jag menar inte att jag skulle rikta aggressivitet och ge mig på personen han varit otrogen med men jag skulle inte kunna fatta att hon kunnat vara med på det menar jag.
Citera
2011-05-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmenNej
Du är ju inte riktig!

Jag är i högsta grad riktig. Tror du att du inbillar dig personer eller?

Citat:
Skuldkänslor har man för att man kan känna känslor, dvs vara mänsklig.

Skuldkänslor får man när man går emot det man vet är rätt. Att kunna känna känslor betyder inte att man inte har någon koll på dem och vet hur man hanterar dem.

Citat:
Visst är det uppenbart att personen i fråga som väljer att vara otrogen mot sin partner inte är nöjd med sitt förhållande men då är det ju den personen som är otrogen det är fel på och brist på kommunikation i förhållandet.

Ja, men då är det ju bara att glömma förhållandet. Det var felaktigt från början, otrohet är en väg ut ur skiten. Man ska inte vara ihop med någon som man inte tycker är bäst.

Citat:
Mänskan har ju för fan inte fått chansen att ändra på sig eller rätta till det som är fel!!

Det är precis det vi har, mer än de andra djuren. Hade du haft rätt hade du inte blivit arg.
Citera
2011-05-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Jag är i högsta grad riktig. Tror du att du inbillar dig personer eller?

Skuldkänslor får man när man går emot det man vet är rätt. Att kunna känna känslor betyder inte att man inte har någon koll på dem och vet hur man hanterar dem.

Ja, men då är det ju bara att glömma förhållandet. Det var felaktigt från början, otrohet är en väg ut ur skiten. Man ska inte vara ihop med någon som man inte tycker är bäst.

Det är precis det vi har, mer än de andra djuren. Hade du haft rätt hade du inte blivit arg.
Man behöver inte ligga med ngn annan person för att bevisa att man vill ut ur förhållandet. Jag tycker det är enklare att säga det rakt ut (alltså kommunikation) och dessutom behöver man inte såra h*n. Jag tror faktiskt du hellre vill att din flicka/ pojke säger vad som är fel än att de knullar en annan person för att de inte är nöjd med ert förhållande. (?)
Citera
2011-05-30, 20:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Som sagt: om du inte bryr dig om din respektive knullar med andra så får du göra vad du vill.

Men de som anser att deras förhållande skall vara monogamt har ingen rätt att gnälla när de blir utsatta för otrohet sen om de i samma veva aldrig har haft problem med att uppmana till otrohet tidigare genom att hjälpa andra med att vara otrogna.

Att göra det är ett praktexempel på "vilja äta kakan och ha den kvar"-beteende. Ska man ha en ståndpunkt angående något så innebär det per definition att man måste välja bort något som man inte kan ta del i.
De som anser att deras förhållande ska vara monogamt men trots det är otrogna sin partner är de som bryter mot sitt löfte gentemot partnern. Varför skulle personen de är otrogen med beskyllas beroende på hur denna principiellt förhåller sig till otrohet?
Citera
2011-05-30, 20:47
Medlem
Citat:
Man behöver inte ligga med ngn annan person för att bevisa att man vill ut ur förhållandet. Jag tycker det är enklare att säga det rakt ut (alltså kommunikation) och dessutom behöver man inte såra h*n. Jag tror faktiskt du hellre vill att din flicka/ pojke säger vad som är fel än att de knullar en annan person för att de inte är nöjd med ert förhållande. (?)

Jag sa aldrig att man behöver det heller. Men när en person är otrogen så har den fått bevisat för sig att relationen är fel. H*n har insett något som h*n var omedveten om och som är av stor betydelse. Att vara i en felaktig relation är ett grovt handikapp.

Varför är det mer sårande att någon agerar än att någon talar ut? Det är samma budskap som levereras.

Om en tjej jag gillar hittar en annan så är det bra för henne, varför skulle jag ta illa upp av att hon tagit ett steg vidare i livet? Är hon min tjej så är det för att jag älskar henne och då vill jag ju hennes bästa, då kan jag ju inte bli sur över att hon gör det som känns rätt. Det säger väl sig självt?
Och det finns ju så många andra fina tjejer, det hela är en ny öppning för mig att hitta nya tjejer, även om jag hade varit en sån som blir ledsen av att "bli lämnad" så hade jag varit positiv och sett möjligheterna istället för de inbillade plågorna.

Jag har aldrig varit med om att bli lämnad för någon annan eller blivit bedragen, men jag vet var jag har mig själv och att något sådant trivialt inte skulle rubba mig.
Citera
2011-05-30, 20:49
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
De som anser att deras förhållande ska vara monogamt men trots det är otrogna sin partner är de som bryter mot sitt löfte gentemot partnern. Varför skulle personen de är otrogen med beskyllas beroende på hur denna principiellt förhåller sig till otrohet?

För att personen ifråga både uppmuntrar till och hjälper den otrogna parten ifråga. Att göra på det sättet är då synonymt med att INTE leva som man lär. Man håller alltså enbart på en princip när det är mest "bekvämt" för en själv, men struntar gärna i såna principer när dessa råkar stå i vägen för ens egen njutning. Hycklande kappvändare med andra ord, och deras åsikter eller ställningstagande är inte värda ett skit i längden.

Undantaget är förstås då om man inte ens vet om huruvida den andra personen har någon respektive eller inte. Folk som är otrogna är ju trots allt rätt oärliga av sig i grunden, så det bäddar ju för att någon gör ett misstag.

Men vet man om att personen som stöter på en har någon annan, och man själv inte hade velat att någon skulle vara otrogen mot en själv. Då är det ohållbart att gå med på det ur ett moraliskt perspektiv (och nej jag snackar inte om någon samhällsmässig pk-moral nu utan ens EGNA moral)
Citera
2011-05-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Jag sa aldrig att man behöver det heller. Men när en person är otrogen så har den fått bevisat för sig att relationen är fel. H*n har insett något som h*n var omedveten om och som är av stor betydelse. Att vara i en felaktig relation är ett grovt handikapp.

Varför är det mer sårande att någon agerar än att någon talar ut? Det är samma budskap som levereras.

Om en tjej jag gillar hittar en annan så är det bra för henne, varför skulle jag ta illa upp av att hon tagit ett steg vidare i livet? Är hon min tjej så är det för att jag älskar henne och då vill jag ju hennes bästa, då kan jag ju inte bli sur över att hon gör det som känns rätt. Det säger väl sig självt?
Och det finns ju så många andra fina tjejer, det hela är en ny öppning för mig att hitta nya tjejer, även om jag hade varit en sån som blir ledsen av att "bli lämnad" så hade jag varit positiv och sett möjligheterna istället för de inbillade plågorna.

Jag har aldrig varit med om att bli lämnad för någon annan eller blivit bedragen, men jag vet var jag har mig själv och att något sådant trivialt inte skulle rubba mig.
När man är otrogen mot sin partner behöver det inte vara ett bevis på att förhållandet inte fungerar. Just det att h*n ligger med ngn annan för att få det budskapet levererat att man inte vill vara i ett förhållande så går det en tid innan personen säger ngt. Det är att få två budskap uppslängt i fejset- otrohet och att man inte varit tillräckligt bra, etc. Jag ser otrohet mer som en hämnd än som ett sätt att leverera budskapet för sin partner att man inte vill vara tillsammans längre:/

Skulle det kännas rätt att hon varit otrogen mot dig och att hon hittat en ny? Gör man rätt för sig när man är otrogen mot ngn när man är i ett förhållande? Det är mer naturligt att man letar efter en ny partner när man lagt ett förhållande åt sidan.

ja, men vad bra att du är positiv då och vara glad över att h*n funnit en ny genom att vara otrogen mot dig du

Det skulle inte rubba mig heller, jag skulle bara leta efter en ny, men jag skulle fan bli förbannad över att han legat med en annan medan han varit tillsammans med mig.

Ngra örfilar sen ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in