• 1
  • 2
2011-05-29, 18:41
Medlem
Knuules avatar
Var ute och partajade i helgen. Valet av kvällsaktivitet föll på att klubba.

Efter att ha hällt i mig x antal öl bestämde jag mig för att svaja ut på dansgolvet och släppa loss lite. Helt plötsligt, från ingenstans, kom det en tjej, kastade sig i min famn och tryckte in tungan ner i halsen på mig.

Alkoholpåverkad och smått chockad som jag var blev min första tanke:

"Fan va gött med lite tungbrottning, inte var dag man blir påhoppad såhär!"

Efter fem minuters råhånglande går det upp för mig vad fan jag håller på med. Tanken var ju att jag skulle köra på en annan brud som ändå hade givit schysst respons. Visserligen var denna bruden av "det rätta virket" så att säga, men icke, de var inte hon jag var ute efter. Jag fann mig snabbt och hittade på en ursäkt för att fly undan.

Jag: De här funkar inte alls, jag har flickvän.
Hon: Va?! Så du menar att du är otrogen?
Jag: Nej jo ja nej, alltså, vi är inte ihop menade jag, vi är på g!
Hon: Men då är du ju fortfarande otrogen!
Jag: Alltså... inte på g riktigt, jag är intresserad av henne men hon vet inte om det.
Hon: Jäkla svin!

Detta följs av en av de hårdaste bitchslappsen jag någonsin fått smaka på .

Kanske inte den bästa ursäkten, bättre blev det inte heller när jag fann mig beskylld för att vara otrogen. Låter dumt, men jag var rätt drucken, och ni vet lika väl som jag att hjärnkapaciteten va det gäller lösningar är rätt efterbliven under dessa förhållandena.

Detta fick mig i alla fall att tänka efter.

Tycker ni att det är okej att "hålla på" med någon som redan har ett förhållande? I sådana fall, hur långt kan man gå?

Själv tycker jag inte att otrohet är helt OK, skulle med andra ord inte ens komma på tanken att få någon att vara otrogen med mig mot någon annan. Så eloge till bruden som hoppade på mig

OBS: Detta handlar inte om att vara eller inte vara otrogen, utan om att "stödja" otrohet genom att agera tredje part.
Citera
2011-05-29, 18:47
Medlem
Denoms avatar
Jag ser inte några problem i att ligga med någon tjej som har ett förhållande då det inte är mitt bekymmer huruvida pojkvännen tycker det hon gör är okej eller inte (om jag nu inte känner honom). Varför ska det vara mitt (eller någon annans i samma sits) ansvar att se till att deras förhållande skulle flyta på utan otrohet?
Citera
2011-05-29, 18:51
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag ser inte några problem i att ligga med någon tjej som har ett förhållande då det inte är mitt bekymmer huruvida pojkvännen tycker det hon gör är okej eller inte (om jag nu inte känner honom). Varför ska det vara mitt (eller någon annans i samma sits) ansvar att se till att deras förhållande skulle flyta på utan otrohet?

Ptja, det är väll tanken på att själv bli sviken i ett förhållande som får mig att ta avstånd från detta. Vet själv hur det känns, och har därav ingen lust att försätta någon annan, oavsett om jag känner denne eller ej, i en liknande sits som den jag befunnit mig i.
Citera
2011-05-29, 18:52
Medlem
DU gjorde om jag förstår det hela inget som helst fel. Du var intresserad av en tjej (som dessutom inte visste det) och sedan så hånglade du upp en annan. Den enda som kan ha tagit illa upp är hon och möjligen ditt rykte om du bor i en håla och hon skulle sprida ut det... I och för sig vet väl alla isåfall att du inte hade tjej ändå så dina problem till följd av gårdagens fylla får väl anses vara relativt harmlösa.

OnT:
Om man hårdraggar, hånglar eller knullar en upptagen person och är medveten om detta är väl det knappast något att skryta om. Ganska respektlöst beteende. Skulle det dessutom vara tex en bekant eller väns tjej/kille så skulle jag stämpla personen som idiot i det avseendet och försöka att hålla mig borta från han/henne i allt större utsträckning.

Vet man dock inte om att man är inne på förbjuden mark... så ligger väl ansvaret helt hos den person som befinner sig i förhållandet. Visar det sig tex i efterhand att jag hade ett ONS med en tjej som hade ett förhållande så är det ju inget vidare men knappast mitt fel.
Citera
2011-05-29, 18:55
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Vet man dock inte om att man är inne på förbjuden mark... så ligger väl ansvaret helt hos den person som befinner sig i förhållandet. Visar det sig tex i efterhand att jag hade ett ONS med en tjej som hade ett förhållande så är det ju inget vidare men knappast mitt fel.

Givetvis, men det är som sagt inget man kan rå för och därav ligger ansvaret inte hos en själv. Syftade mer på att man gör detta med vetskapen om att personen i fråga redan är upptagen.
Citera
2011-05-29, 18:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
Ptja, det är väll tanken på att själv bli sviken i ett förhållande som får mig att ta avstånd från detta. Vet själv hur det känns, och har därav ingen lust att försätta någon annan, oavsett om jag känner denne eller ej, i en liknande sits som den jag befunnit mig i.
Fast om en person i ett förhållande ändå är villig att knulla andra, varför inte göra det? För jag må vara självgod, men jag inser också att en tjej i ett förhållande jag nekar inte lär sucka och gå tillbaka till sin kille och leva lyckligt tillsammans med honom för evigt utan hitta någon annan som är villig.
Citera
2011-05-29, 19:00
Medlem
swasis avatar
Om jag inte känner pojkvännen bryr jag mig inte ett skit! det är mellan dem två
Citera
2011-05-29, 19:06
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Fast om en person i ett förhållande ändå är villig att knulla andra, varför inte göra det? För jag må vara självgod, men jag inser också att en tjej i ett förhållande jag nekar inte lär sucka och gå tillbaka till sin kille och leva lyckligt tillsammans med honom för evigt utan hitta någon annan som är villig.

Ganska korkat resonemang enligt mig. Det handlar väll mer om att man ska ta ansvar för sina egna handlingar. Om hon knullar med någon annan efter att blivit nekad av dig kan du inte rå för och behöver inte bry dig om. Inte direkt så att jag skulle gå runt med dåligt samvete för att en tjej varit otrogen mot sin kille med en snubbe jag inte ens känner.
Citera
2011-05-29, 19:09
Medlem
Om en kille/tjej "stötte" på mig och jag visste att hen var i ett förhållande skulle jag antagligen kalla hen idiot eller liknande, alternativt bara gå därifrån. Jag skulle absolut inte medverka i att den personen är otrogen.
Angående gränsen för otrohet så tycker jag att man passerat den när man gör mer än vänskapliga närmanden på en annan person.
Citera
2011-05-29, 19:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ganska korkat resonemang enligt mig. Det handlar väll mer om att man ska ta ansvar för sina egna handlingar. Om hon knullar med någon annan efter att blivit nekad av dig kan du inte rå för och behöver inte bry dig om. Inte direkt så att jag skulle gå runt med dåligt samvete för att en tjej varit otrogen mot sin kille med en snubbe jag inte ens känner.
Ja, hon ansvarar för sina handlingar. Om då hon det är hon som väljer att vara otrogen genom att vara initiativtagande till sex utom hennes förhållande, ja då ser jag inga problem i att ligga med henne då det är hennes ansvar att upprätthålla förhållandet med sin kille.
Citera
2011-05-29, 19:20
Medlem
Knuules avatar
Citat:
Ja, hon ansvarar för sina handlingar. Om då hon det är hon som väljer att vara otrogen genom att vara initiativtagande till sex utom hennes förhållande, ja då ser jag inga problem i att ligga med henne då det är hennes ansvar att upprätthålla förhållandet med sin kille.

Så länge man inte känner någon empati för hennes kille så är det ju inga problem. Personligen spelar det som sagt var ingen roll huruvida jag känner honom eller inte, vet själv hur ruttet det är när någon är otrogen mot en och det räcker gott och väl för att jag ska ta avstånd till detta.
Citera
2011-05-29, 19:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Så länge man inte känner någon empati för hennes kille så är det ju inga problem. Personligen spelar det som sagt var ingen roll huruvida jag känner honom eller inte, vet själv hur ruttet det är när någon är otrogen mot en och det räcker gott och väl för att jag ska ta avstånd till detta.
Okej, men säg att tjejen ifråga redan hade knullat runt med andra killar under tiden hon är i ett förhållande och att det inte enbart är på dina axlar som någon av dig påhittad skuld läggs, hade du då fortfarande haft problem med det då? Du är trots allt inte den första hon är otrogen med i scenariot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in