Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Eftersom TS var så hejdundrade kul har jag lagt en förhandsbeställning på 1989. Det stod mellan det och Labyrinth. Men då 1989 är på P500 fick priset vara det avgörande. Plus att jag tycker att tidsperioden är spännande.
Sedan skall jag hämnas på min son som vann över mig i TS genom en control - Europe. Vilket faktiskt var rätt pinsamt. Det var bara slarvigt av mig

Ehh? Torska på control i Europe jag vet inte om en sån här

eller en sån här

ska användas vid sådana uttalanden. Visst det går att få så totalt kass hand samtidigt som motståndaren får in en monsterhand men annars så ska det ju i stort sett inte vara möjligt om man bara spelar någorlunda smart.
1989 är definitivt det spel som jag just nu ser mest fram emot tillsammans med Dominant Species the Card Game.
Jag vet inte om jag nämnt spelet tidigare i tråden, men det tåls ändå att nämnas igen,
Dominant Species är ett spel jag skulle använda mig av om jag gick över till mer avancerade spel. Visst spelet kan ta upp mot 3 timmar att spela men det får man räkna med när man överger The Settlers och dylika spel. Riktigt bra spel som man kan lära nybörjare men som definitivt har mycket mer djup än Risk, Monopol och dylikt.