Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-29, 03:46
  #1
Medlem
...när man förnyar sitt visum i Thailand. Jag flyttar dit 21 september och undrar hur det går till när man ska förnya visumet.

Jag åker dit, stannar i 60 eller 90 dagar, vad händer sen i detalj? Räcker det, om jag åker till flygplatsen i Bangkok, och säger att jag vill resa till t.ex. Kambodja för att förnya visumet, så hjälper de mig med allt jag behöver veta, eller vad måste man göra?

Vad exakt måste jag göra?


Tacksam för svar!!!
Citera
2011-05-29, 03:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan-1984
...när man förnyar sitt visum i Thailand. Jag flyttar dit 21 september och undrar hur det går till när man ska förnya visumet.

Jag åker dit, stannar i 60 eller 90 dagar, vad händer sen i detalj? Räcker det, om jag åker till flygplatsen i Bangkok, och säger att jag vill resa till t.ex. Kambodja för att förnya visumet, så hjälper de mig med allt jag behöver veta, eller vad måste man göra?

Vad exakt måste jag göra?


Tacksam för svar!!!


Jag har jobb som modell där nere... Måste jag ut ur landet trots arbetsvisum?
Citera
2011-05-29, 04:37
  #3
Medlem
Rainmans avatar
beror väl vad det står på ditt arbetsvisum, har du varit på thailändska ambassaden och ansökt?

Bäst är att kontakta thailändska ambassaden i sverige och höra med dom om vad som gäller.
Citera
2011-06-13, 02:34
  #4
Medlem
Fikees avatar
Kolla med ambasaden vad de säger. Hur länge ska du vara nere? Flyger in i landet så får du ju 30 dagar vanligt turistvisum, åker du lanvägen in får du bara 14 dagar. Men de som jag vet som har jobbat svart har åkt iväg på visarun upp till Laos eller något annat land för att sedan flyga in.

I Laos vet jag att man kan förlänga visumet för 3 dollar per dag. Så det blir dyrt i längden, men det finns lite olika alternativ.
Men jag skulle nog försöka få ett halvårs eller ett årsvisum för studier eller arbete via ambasaden i Sverige.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1558420

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback