Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-28, 16:27
  #1
Medlem
Jar gjort en egen tatuering med nål och någon vattenfastpenna, är inte hungrig längre och när jag äter så mår jag illa och ibalnd spyr upp maten. Har också lite diarré o känner mig lite sjuk men dett kan ju också bro på att min kropp inte får någon näring pga att jag knappt kan äta.

Vad tror ni?
Citera
2011-05-28, 16:33
  #2
Medlem
Unbalanceds avatar
Det går inte dra några slutsattser av den knapphändiga information du ger oss i ditt inlägg. Det kan lika gärna vara en förkylning eller magbakterie (ehec tex.)

Jag har haft sepsis och man är oerhört sjuk. Jag var knappt kontaktbar, låg i något mellansdie mellan vakenhet och sömn.
Citera
2011-05-28, 16:52
  #3
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Gå till doktorn, vill du ta chansen?
Citera
2011-05-28, 16:56
  #4
Medlem
Hur farligt är en blodförgiftning?
Citera
2011-05-28, 17:02
  #5
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisn_
Hur farligt är en blodförgiftning?
Potentiellt livsfarlig.
Obehandlad sepsis(blodförgiftning) riskerar multipel organsvikt. Dina organ lägger helt enkelt av.
Mitt hjärta lade av på intensiven när jag hade sepsis samt min lever men som tur var överlevde jag och organen.

Ta inte lätt på sepsis är allt jag har att säga.
Citera
2011-05-28, 17:03
  #6
Medlem
okej. ska ta kontakt med någon nu
Citera
2011-05-28, 17:08
  #7
Medlem
RazorJolts avatar
Pulsen ska ticka på över 100. Andningsfrekvensen ska vara över 30 per minut. Du ska ha feber över 38,5 grader.

Om du är febrig och ovanstående kontroller börja stiga kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen.
Citera
2011-05-28, 17:19
  #8
Medlem
det känns också lite tungt att andas över bröstet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback