• 1
  • 2
2011-05-28, 11:15
Medlem
storastos avatar
Jag har haft Swedbank i 7 år och kräks över deras urusla service och otroligt dåliga kompetens!

Vilken bank har ni?
Har ni varit kunder där länge?
Kan ni rekommendera att byta till dem?
Citera
2011-05-28, 11:18
Medlem
Timbuktus avatar
Rekommenderar Handelsbanken, har haft dem i 4 år, alltid blivit nöjd.
Citera
2011-05-28, 11:19
Medlem
snilleochsmaks avatar
Rekommenderar också SHB. Har Nordea idag men det är bara en tidsfråga innan jag byter.
Citera
2011-05-28, 11:22
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Har också SHB och deras service är väldigt bra måste jag säga. Har haft dem i 7 år och allt går smidigt att se och det känns säkert. Man har även full översikt på ekonomin, eller det kanske man säkert har med Swedbank också, men inte lika god service.

En jag känner har också SHB och det var en annan vän till den här vännen som fick låna dennes bankkonto på internet för att betala en räkning. Banken ringde senare och undrade varför 8.000 kronor skulle föras över, de tyckte det kändes lite konstigt. Och det var också konstigt, för vännens vän försökte sno pengar, men det satte banken P för!
Senast redigerad av Rutinerad-Anka 2011-05-28 kl. 11:25.
Citera
2011-05-28, 11:31
Medlem
Jag försökte köpa en försäkring på Handelsbanken en gång, men de svarade inte på min intresseanmälan. En annan gång försökte min mamma växla pengar på ett av deras kontor, men nej serru, det var man tvungen att vara kund för att få göra. Exakt vad deras goda service består av förstår jag inte...
Citera
2011-05-28, 13:46
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Jag försökte köpa en försäkring på Handelsbanken en gång, men de svarade inte på min intresseanmälan. En annan gång försökte min mamma växla pengar på ett av deras kontor, men nej serru, det var man tvungen att vara kund för att få göra. Exakt vad deras goda service består av förstår jag inte...
Genom att inte låta din morsa växla pengar minskar man kostnaderna, som sedan kan användas på bankens riktiga kunder. Brukar hon ta med sig mat från ICA hem, men betala på Coop, också?
Citera
2011-05-28, 14:07
Medlem
Fjuxans avatar
Verkar som om varenda kotte använder sig utav Swedbank, varför då?

Jag kör med Handelsbanken, servicen är god, erbjudanden förmånliga och ja... jag är helnöjd.
Citera
2011-05-28, 14:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Nordea har jag haft i drygt 20 år .Aldrig några problem och mycket god service
Citera
2011-05-28, 14:10
Bannlyst
Jag använder Swedbank och är väldigt nöjd.
Citera
2011-05-28, 14:11
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Genom att inte låta din morsa växla pengar minskar man kostnaderna, som sedan kan användas på bankens riktiga kunder. Brukar hon ta med sig mat från ICA hem, men betala på Coop, också?

+1

Till Ts:
Jag gillar inte Swedbank heller men på grund av alla deras ***** avgifter. Dessutom gillade jag inte personalen på det lokala bankontoret. De hade då (och tror även nu) den bästa internetbanken.
Handelsbanken tycker jag är mycket sämre men det finns värre alternativ.

Jag är en stor förespråkare för Länsförsäkringar som passar mig. Varit kund där sedan 2006 och är hur nöjd som helst. De har dock lite ont om bankontor vilket jag löst genom att starta ett bankonto på Handelsbanken och där använder mig av tjänster som inte kostar pengar som internetbanken.

Här är min ranking av de banker jag har/haft.

1. Länsförsäkringar
2. Handelsbanken
3. Swedbank
4. SEB
5. Nordea
6. Sparbanken finn (tror den heter Öresund eller ngt nu)
Citera
2011-05-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke

Sorry, jag ser att jag glömde det relevanta. Hon skulle växla till danska pengar, en transaktion som banken åtminstone bör gå +/- 0 på.
Citera
2011-05-28, 15:10
Medlem
Jag bytte till Länsförsäkringar bank från Swedbank. Jag gjorde en snabb undersökning och LF hade lägst VD-lön därav bytet.

LF har fungerat bra och bytet gick smidigt, har varit kund i drygt ett år nu.
Senast redigerad av JohanLa 2011-05-28 kl. 15:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in