Citat:
Ursprungligen postat av storasto
Jag har haft Swedbank i 7 år och kräks över deras urusla service och otroligt dåliga kompetens!
Vilken bank har ni?
Har ni varit kunder där länge?
Kan ni rekommendera att byta till dem?
Swedbank har en ganska trevlig internetbank, men jag hatade deras avgifter, på både internetbanken och VISA-kortet. Handelsbanken gav mycket bra service utomlands, men mina erfarenheter av Handelsbanken i Sverige är rena skräcken (det kanske verkar bra med SHB:s hantering av den globala bankkrisen, men det är mer eller mindre skitsamma för en vanlig kund).
Ett allmänt tips är att täcka olika behov/funktioner på olika konton, eftersom en kombination oftast bäst tillfredsställer ens helhet; låt det växa fram en känsla för vilka behov du har och valmöjligheter som finns i det växande utbudet.
Som sparkonto för rörlig eller bunden ränta kan jag rekommendera Bluestep, konkurrenskraftiga sparräntor och lättadministrerad efter inloggning. Som löne-, spar- och transaktionskonto kan jag rekommendera Forex, med bra sparränta, lite tråkig internetbank kanske, men avgiftsfritt samt gratis bankkort och sedvanlig årsavgift för VISA-kort. Som betalkort med eller utan kredit för dagliga inköp kan jag starkt rekommendera OKQ8 som ger mycket bra sparränta samt kontant återbäring på 1% av alla inköp med kortet. Välj gratisalternativen där de finns och hitta bra räntealternativ. Om något år kanske det är dags att ompröva valen.