2017-10-25, 02:01
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det där med fjärrstyrda sjö och annat slöseri, finns Det någon länk?

Under Warwick bygget så låg det uppe en bild på en inhyrd dykare på JW webbsida, som fixade med dammluckorna i sjön, som sen kunde regleras ”with the touch of a button” för att förhindra översvämning. Efter viss högljudd kritik på diverse ex-JV forum men även ett mumlande från aktiva JVn så togs bild och text bort.
Bild och text kan läsas här: http://jwsurvey.org/cedars-blog/watc...ing-on-warwick

Har inga bildbevis på pool på Warwicks ägor, men det sägs att det finns en. Och de har två tennisbanor, en basketball court, picnic ställe och en rec byggnad (inomhus pool?). De påstår att de har byggt detta så att beteliterna inte överbelastar den lilla stadens rec center.

De köpte även Rivercrest Luxury Apartments i Fishkill för väl över $50 miljoner som har pool och hela kittet, ligger ca 45 min från Betel. De hyresgäster som redan bodde där fick inga förlängda kontrakt och fick lov att sticka därifrån så att Jehovas förmer creme de la creme kunde få flytta in. Vilken bra investering av ”den fattiga kvinnans skänkta sista korvören”, säkert sånt som Jesus hade i åtanke också, även om han själv inte ens hade en kudde att vila huvudet på om nätterna.

Jag har även läst från diverse källor att de importerat dyr granit från Sydamerika och hela campus är kryddat med Vakttornssymboler och JW logos. Det ryktas även om att de byggt en underjordisk bunker för ledningen att kunna gömma sig i när den stora vedermödan börjar. Om det är sant så har dom ju noll tillit till sin gud, som ju skulle skydda dom.

Jag tror jag faktiskt ska ringa Betel snart och fråga om poolen. Ska så klart vara ärlig och förklara att jag är orolig för min JV familjemedlem som inte har det allt för fett och att denne tror att denne skänkt pengar till organisationen i alla år för att hjälpa vittnen i fattiga länder. Till att bygga rikets salar, att printa litteratur osv. Inte till att bygga lyx åt miljardärer.
Här uppmanar dom vittnen till att inte sträva efter lyx, att jobba minimalt för att knega åt orgen så mycket som möjligt. Och så lever dom i perversa lyxförhållanden själva, på skänkta pengar! Känns ju lite sisådär..
Citera
2017-11-03, 06:27
Medlem
Vasectomaters avatar
Kollade på detta youtube klipp: https://youtu.be/KWy4fPAgkkU
”Jehovahs Witnesses, in the eye of Horus” Samma snubbe har även en webbsida där han tar upp detsamma här: https://e-watchman.com/jehovahs-witnesses-eye-horus/

Häpnadsväckande! Det visar sig att deras sammankomsthall i Silkeborg, Danmark, som designades och byggdes utav vittnena år 1993, är designad som en pyramid och med det allseende ögat i toppen. Syns endast med flygfoto. Jag var tvungen att se med egna ögon så jag laddade ner Google Earth appen och sökte på Silkeborg, Denmark. Och ta mig sjutton! Tydligare än så kan det inte bli. JV org är ockult.

”According to the 1993 YearBook report on Denmark the congress hall in Silkeborg, Denmark, was designed and built by Jehovah’s Witnesses. The Governing Body reviewed and approved the project and Lloyd Barry presided over the dedication of the facility. But who is it really dedicated to?”

Nu har dom tydligen sålt hallen tidigare i år, men ska fortsätta att använda den i två års tid. Hur (bort)förklarar aktiva vittnen detta? Känns det inte hemskt för vittnen att veta att de dyrkar sin gud (vilken gud?) inuti en ockult symbol?
Citera
2017-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Kollade på detta youtube klipp: https://youtu.be/KWy4fPAgkkU
”Jehovahs Witnesses, in the eye of Horus” Samma snubbe har även en webbsida där han tar upp detsamma här: https://e-watchman.com/jehovahs-witnesses-eye-horus/

Häpnadsväckande! Det visar sig att deras sammankomsthall i Silkeborg, Danmark, som designades och byggdes utav vittnena år 1993, är designad som en pyramid och med det allseende ögat i toppen. Syns endast med flygfoto. Jag var tvungen att se med egna ögon så jag laddade ner Google Earth appen och sökte på Silkeborg, Denmark. Och ta mig sjutton! Tydligare än så kan det inte bli. JV org är ockult.

”According to the 1993 YearBook report on Denmark the congress hall in Silkeborg, Denmark, was designed and built by Jehovah’s Witnesses. The Governing Body reviewed and approved the project and Lloyd Barry presided over the dedication of the facility. But who is it really dedicated to?”

Nu har dom tydligen sålt hallen tidigare i år, men ska fortsätta att använda den i två års tid. Hur (bort)förklarar aktiva vittnen detta? Känns det inte hemskt för vittnen att veta att de dyrkar sin gud (vilken gud?) inuti en ockult symbol?

Det är inte min avsikt att förolämpa dig, men jag finner den här typen av konspirationsteorier tramsiga. Man hade lika gärna kunnat påstå att Gud i hemlighet håller på Italien i fotbolls-VM, och det är därför han formade Italien till att se ut som en stövel som sparkar på fotbollen Sicilien.

Syns bara på satellitbild!
Citera
2017-11-03, 15:38
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Det är inte min avsikt att förolämpa dig, men jag finner den här typen av konspirationsteorier tramsiga. Man hade lika gärna kunnat påstå att Gud i hemlighet håller på Italien i fotbolls-VM, och det är därför han formade Italien till att se ut som en stövel som sparkar på fotbollen Sicilien.

Syns bara på satellitbild!

Inge fara, jag förstår vad du menar. Jag tar inte själv Frimurare och Illuminati på nåt större allvar, dvs tror inte de har sånt stort inflytande som vissa menar på. Ockulta, visst. Men styr inte världen.

Men detta är alltså Jehovas vittnens organisation som designat denna symbol. Och vi vet ju alla hur de ser på symboler, de är från satan och är inte tillåtna. Vi vet hur de skyr korset tex. Och skulle ett vittne bära ett halsband med Horus öga skulle det ju inte bli nådigt för individen.
De är hypermedvetna om just symboler. Därför blir det så pass extra häpnadsväckande då de bygger nåt sånt här. Det är så tydligt så det är ju ingen tillfällighet direkt. Då blir ju frågan så klart, varför?

Man måste ju utgå ifrån att de inte räknat med lättillgängliga satellitbilder i framtiden.

Denna man som gjort klippet tror jag är ett exvittne som gått ur för att han anser att organisationen har kapats av onda män med ont uppsåt. Han tror att det förutsägs i GT, ungefär så som satan lyckades infiltrera lärljungarna. Om jag förstått rätt så tror han forfarande på grundläran. Vilket iofs är ointressant, det var själva bygget som slog mig.
Vi vet ju också att organisationen har omfamnat det ockulta tidigare genom Johannes Greber, medvetet. Och att de aktivt varit en del av FN med start ungefär då denna sammankomsthall byggdes.

Detta är ytterligare ett fall av hyckleri då de är de första att peka finger åt precis alla andras symbolism, allt från smått och obetydligt till större med mer mening.
Citera
2017-11-03, 15:40
Medlem
Watchman och vissa andra sajter tillsammans med personer som Vasectomater är notoriska i att förfalska och manipulera Jv:s litteratur och förvränga Jehovas vittnens budskap.

Det är tack vare sådana här sjuka individer som man tydligt kan se var sanningen finns någonstans.
Citera
2017-11-03, 16:35
Medlem
Citat:
Inge fara, jag förstår vad du menar. Jag tar inte själv Frimurare och Illuminati på nåt större allvar, dvs tror inte de har sånt stort inflytande som vissa menar på. Ockulta, visst. Men styr inte världen.

Men detta är alltså Jehovas vittnens organisation som designat denna symbol. Och vi vet ju alla hur de ser på symboler, de är från satan och är inte tillåtna. Vi vet hur de skyr korset tex. Och skulle ett vittne bära ett halsband med Horus öga skulle det ju inte bli nådigt för individen.
De är hypermedvetna om just symboler. Därför blir det så pass extra häpnadsväckande då de bygger nåt sånt här. Det är så tydligt så det är ju ingen tillfällighet direkt. Då blir ju frågan så klart, varför?

Man måste ju utgå ifrån att de inte räknat med lättillgängliga satellitbilder i framtiden.

Denna man som gjort klippet tror jag är ett exvittne som gått ur för att han anser att organisationen har kapats av onda män med ont uppsåt. Han tror att det förutsägs i GT, ungefär så som satan lyckades infiltrera lärljungarna. Om jag förstått rätt så tror han forfarande på grundläran. Vilket iofs är ointressant, det var själva bygget som slog mig.
Vi vet ju också att organisationen har omfamnat det ockulta tidigare genom Johannes Greber, medvetet. Och att de aktivt varit en del av FN med start ungefär då denna sammankomsthall byggdes.

Detta är ytterligare ett fall av hyckleri då de är de första att peka finger åt precis alla andras symbolism, allt från smått och obetydligt till större med mer mening.

Att JV har en oerhörd dubbelmoral håller jag helt och hållet med dig om. Och visst har fastigheten en utformning som påminner om en pyramid med ett öga.

Men med det sagt har jag mycket svårt att föreställa mig att man byggde anläggningen för att avsiktligen skapa en sån symbol. Jag tror fortfarande att de enskilda individerna i organisationen gör vad de gör av uppriktiga motiv - om än djupt vilseledda. Särskilt de i den styrande kretsen.

Det var en post av dig som handlade om Olin Moyle som först fick mig att tänka till och så småningom vakna upp från tankekontrollen. Vad som gjorde den historien så slagkraftig var att varje detalj gick att verifiera. Allting finns sparat, inklusive rättegångsprotokoll, och inte av vad JV kallar för avfällingar.

Men hade jag istället läst en sån här post, så hade jag kunnat använda den för att i stället rationalisera bort eventuella tvivel och på så sätt bekräfta den felaktiga verklighetsuppfattning jag så länge haft inrotad.

Att JV förvränger sanningen och manipulerar sina medlemmar är uppenbart. Det finns mängder av välgrundade bevis för det. Risken med den sortens anklagelser som inte har någon stark bevisföring, eller kan uppfattas som konspiratoriska, är att de kan uppfattas som enbart till för att smutskasta. Och ger sådana personer som ttsp vatten på sin kvarn helt i onödan.

Likväl, jag kommer alltid vara tacksam för din hjälp att väcka upp mig ur sömnen!
Citera
2017-11-03, 16:50
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Watchman och vissa andra sajter tillsammans med personer som Vasectomater är notoriska i att förfalska och manipulera Jv:s litteratur och förvränga Jehovas vittnens budskap.

Det är tack vare sådana här sjuka individer som man tydligt kan se var sanningen finns någonstans.

Jag känner inte till denna Watchman i övrigt, kollade på klippet endast pga Danmark bygget.

Hur är det förfalskat, bygget alltså? Det går att se på Google Earth. Sök på Silkeborg. Tror du denna design endast är av ren olyckshändelse? Hur förklarar nån som dig detta annars?
Om ett vanligt vittne hade planterat sin blomsterträdgård med denna design och hans äldsten fick nys om det, vad skulle hända då tror du?

Vi vet ju att Russel, Vakttornets grundare, profeterade framtiden med hjälp av pyramidologi. Så denna symbol är ju inte ens långsökt när det kommer till organisationen. Det verkar ju alltså ha hängt med sen första början, alltså även efter Russells död.

Även om Illuminati/Frimurare endast är en överskattad exklusiv herrklubb så verkar ju JV org ha en viss koppling dit, om än oavsiktligt. Om man läser på Illuminatis webbsida så verkar deras filosofi/lära/gospel vara ”pyramiden, (all)seende ögat, ljuset och evigheten”. Ligger ju inte alltför långt ifrån JV org. De är ju tydligen också begeistrade av pyramider och ögat, de dyrkar nytt ljus och de lockar med evigt liv. De talar ju även för en ny världsordning, precis som dessa ockulta organisationer. Och alla dessa tre herrklubbar använder sig av namnet ”Jehova”. Lite att begrunda om inget annat och rätt intressant för den nyfikne.

Men nu vill jag veta mer om sammankomsthallens design. Undrar om Betel slänger på luren om man ringer upp och frågar rakt ut?
Citera
2017-11-03, 17:10
Medlem
Citat:
Jag känner inte till denna Watchman i övrigt, kollade på klippet endast pga Danmark bygget.

Watchman och andra har förvanskat bilder från Jv:s litteratur och kallat de för sublima budskap från Jv. Att du ens vill förknippa dig med denna notoriska lögnare visar din seriositet.

Citat:
Hur är det förfalskat, bygget alltså? Det går att se på Google Earth. Sök på Silkeborg. Tror du denna design endast är av ren olyckshändelse? Hur förklarar nån som dig detta annars?

Så du tror på riktigt att Jehovas vittnen är kontrollerade av demoner som styr hur deras design och bilder i litteraturen konstrueras?

Citat:
Vi vet ju att Russel, Vakttornets grundare, profeterade framtiden med hjälp av pyramidologi. Så denna symbol är ju inte ens långsökt när det kommer till organisationen. Det verkar ju alltså ha hängt med sen första början, alltså även efter Russells död.

Även om Illuminati/Frimurare endast är en överskattad exklusiv herrklubb så verkar ju JV org ha en viss koppling dit, om än oavsiktligt. Om man läser på Illuminatis webbsida så verkar deras filosofi/lära/gospel vara ”pyramiden, (all)seende ögat, ljuset och evigheten”. Ligger ju inte alltför långt ifrån JV org. De är ju tydligen också begeistrade av pyramider och ögat, de dyrkar nytt ljus och de lockar med evigt liv. De talar ju även för en ny världsordning, precis som dessa ockulta organisationer. Och alla dessa tre herrklubbar använder sig av namnet ”Jehova”. Lite att begrunda om inget annat och rätt intressant för den nyfikne.

Även Jehovas vittnens största motståndare i Sverige kan avfärda dina löjliga konspirationsteorier om Illuminati, han kommer förmodligen att kommentera detta vansinne, till hans fördel.

Citat:
Men nu vill jag veta mer om sammankomsthallens design. Undrar om Betel slänger på luren om man ringer upp och frågar rakt ut?

Vem som helst som kommer med sådana här koko konspirationsteorier kommer man att slänga luren på dom oavsett om det är Jehovas vittnen eller andra organisationer eller myndigheter, dom kommer att skaka på deras huvuden om du anklagar någon för dessa foliehatts-teorier.
Citera
2017-11-03, 17:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Watchman och andra har förvanskat bilder från Jv:s litteratur och kallat de för sublima budskap från Jv. Att du ens vill förknippa dig med denna notoriska lögnare visar din seriositet.

Så du tror på riktigt att Jehovas vittnen är kontrollerade av demoner som styr hur deras design och bilder i litteraturen konstrueras?

Även Jehovas vittnens största motståndare i Sverige kan avfärda dina löjliga konspirationsteorier om Illuminati, han kommer förmodligen att kommentera detta vansinne, till hans fördel.

Vem som helst som kommer med sådana här koko konspirationsteorier kommer man att slänga luren på dom oavsett om det är Jehovas vittnen eller andra organisationer eller myndigheter, dom kommer att skaka på deras huvuden om du anklagar någon för dessa foliehatts-teorier.

Nu presenterar DU ... som självutnämnd representant för JVs teologiska metafysik ... en hel del absurda pseudo-vetenskapliga, pseudo-filosofiska och demagogiska postulat en hel del postulat.

Men frågan är: Är du verkligen JVs talesperson?
Citera
2017-11-03, 17:48
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Som sagt, har inte följt Watchman och kommer inte göra det nu heller eftersom han fortfarande tror på JV grund-doktriner.

Jag har inte sagt nåt om subliminala bilder i litteraturen. Vad tror du själv om det? Ögat som lurar en eller medvetna inslag med mindcontrol som syfte? Eller nån på Betel som vill skämta? Personligen har jag inte fördjupat mig i det för att ha en åsikt. Däremot är ju Danmark designen inte oavsiktlig. Vem och varför?

Nu har jag inte påstått att JV org måste konspirera med Illuminati. Men dom verkar ha mycket gemensamt om man jämför.
I alla fall måste du erkänna att om tex katolska kyrkan skulle visa sig äga en byggnad/område som den i Danmark att du och vartenda vittne hade sagt att ”titta på dom där ockulta katolikerna, där har vi bevis på att dom är i lag med satan själv”.

Och jag tycker du är den sista som ska försöka göra dig löjlig över det uppenbara när du och dina gelikar var de som påstod att smurfarna var demoniska, farliga och tom stod upp och vandrade ut av sig själva ur rikets sal. På tal om ”koko konspirationsteorier”. Eller ta tex ”Sparlock”, den farliga plastleksaksfiguren som Caleb blev tvungen att slänga i soptunnan. För den är ju magisk och gör Jehova ledsen om man leker med den. Så om du vill snacka vidare om koko och foliehattar så kan vi börja där.
Citera
2017-11-04, 00:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nu har jag inte påstått att JV org måste konspirera med Illuminati.

Citat:
Men dom verkar ha mycket gemensamt om man jämför.

Ja, det är också min fråga: Varför så mycket pseudo-vetenskap och pseudo-filosofi i JVs apologetik?
Citera
2017-11-07, 00:53
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Det är två ställen i bibeln:
"Guds rike finns inom eder"(I min bibel, siffrorna kan du säkert)
Plus då Jesus sa till rövaren "Idag skall du vara med mig i paradiset" min bibel igen, men jag har även din.
Där går översättningar isär. Dom här verserna är liksom dom avgörande mellan traditionella kristna och JV.

Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag ser JV i verkliga livet nästan varje dag, de är utstationerade nära där jag bor, ja och jag har undersökt hur dom resonerar i dessa två bibelställen.
Innan jag flyttade till min nuvarande bostad, kom dom och ringde på väldigt ofta.
Men kan inte du redogöra hur det förhåller sig med dessa bibelställen, jag har inte blivit övertygad hitintills, det verkar som JV vill undvika diskussion om just dessa.

Jag tar det här med rövaren i paradiset först:

När bibelns författare skrev ner manuskripten, så hade man inte uppfunnit skiljetecken som punkt, komma och kolon, och inte heller små bokstäver. Allting skrevs alltså bara med stora bokstäver, och då kan det ibland vara svårt att veta vad författaren menade. Så här ser Codex Sinaiticus från 300-talet ut där Lukas 23:43 finns med:

http://www.codexsinaiticus.org/en/ma...=43#35-23-25-8

Där kan du se att det inte ens finns mellanrum mellan orden. Och här ser du bara biten Lukas 23:43

http://forska.weebly.com/uploads/2/5...kas23-43_1.png

Det finns inga skiljetecken.

På grekiska, ord för ord står det:

και ειπεν αυτω α μην λεγω ϲοι ϲη μερον μετ εμου εϲη εν τω παραδιϲω

På svenska översatt ord för ord blir det:

och sade till honom amen till dig jag säger idag med mig du ska vara i den trädgården

Det finns inget som säger emot att kommat kan ligga här:

och sade till honom amen till dig jag säger idag, med mig du ska vara i den trädgården

Detta eftersom Jesus gav ett löfte åt rövaren, han skrev under på att det är sant. På liknande sätt som snickaren lovar att göra ett kök och skriver under med dagens datum.

Men det bästa argumentet är att rövaren kunde omöjligen vara med Jesus i paradiset samma dag, eftersom han var död i tre dagar.

Dessutom ligger paradiset inte i himlen, paradiset kommer att vara på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in