Citat:
Under Warwick bygget så låg det uppe en bild på en inhyrd dykare på JW webbsida, som fixade med dammluckorna i sjön, som sen kunde regleras ”with the touch of a button” för att förhindra översvämning. Efter viss högljudd kritik på diverse ex-JV forum men även ett mumlande från aktiva JVn så togs bild och text bort.
Bild och text kan läsas här: http://jwsurvey.org/cedars-blog/watc...ing-on-warwick
Har inga bildbevis på pool på Warwicks ägor, men det sägs att det finns en. Och de har två tennisbanor, en basketball court, picnic ställe och en rec byggnad (inomhus pool?). De påstår att de har byggt detta så att beteliterna inte överbelastar den lilla stadens rec center.
De köpte även Rivercrest Luxury Apartments i Fishkill för väl över $50 miljoner som har pool och hela kittet, ligger ca 45 min från Betel. De hyresgäster som redan bodde där fick inga förlängda kontrakt och fick lov att sticka därifrån så att Jehovas förmer creme de la creme kunde få flytta in. Vilken bra investering av ”den fattiga kvinnans skänkta sista korvören”, säkert sånt som Jesus hade i åtanke också, även om han själv inte ens hade en kudde att vila huvudet på om nätterna.
Jag har även läst från diverse källor att de importerat dyr granit från Sydamerika och hela campus är kryddat med Vakttornssymboler och JW logos. Det ryktas även om att de byggt en underjordisk bunker för ledningen att kunna gömma sig i när den stora vedermödan börjar. Om det är sant så har dom ju noll tillit till sin gud, som ju skulle skydda dom.
Jag tror jag faktiskt ska ringa Betel snart och fråga om poolen. Ska så klart vara ärlig och förklara att jag är orolig för min JV familjemedlem som inte har det allt för fett och att denne tror att denne skänkt pengar till organisationen i alla år för att hjälpa vittnen i fattiga länder. Till att bygga rikets salar, att printa litteratur osv. Inte till att bygga lyx åt miljardärer.
Här uppmanar dom vittnen till att inte sträva efter lyx, att jobba minimalt för att knega åt orgen så mycket som möjligt. Och så lever dom i perversa lyxförhållanden själva, på skänkta pengar! Känns ju lite sisådär..