Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Mmm, sa jag så?
Du säger aldrig(eller sällan) motsatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Tycker mest att det är "roligt" att du svarar med bibelcitat, som om det stämde in på alla.
Mmm, sade jag så?
Detta är var Jehovas vittnen lär sig på mötena, att respektera andra, att inte se ner på andra. Motståndare vill påskina och ljuga om att Jehovas vittnen är det motsatta.
Hur mycket troligare är det att en människa respekterar andra om man får en sådan undervisning, jämfört med att inte få en sådan undervisning?
En sådan här undervisning och liknande får Jehovas vittnen var och varannan dag, hur ofta får andra i samhället det talat för sig att:
”inte tänka högre om sig själv än man bör tänka”, ”Var sinnade på samma sätt mot andra som mot er själva; fäst inte sinnet vid höga ting, utan låt er ledas av de ringa tingen. Bli inte sådana som håller sig själva för kloka.”???
Ändå är det Jehovas vittnen som är hemska och "har en aura av högfärdighet omkring sig, att dom är bättre än världsliga människor".
Tycker du inte det låter
lite överdrivet med dessa påhopp?
Jag har antagit att folk förstår att personer som agerar på det här sättet kan man inte ta på allvar, att folk inser det orimliga i alla anklagelser, ofta motsatta anklagelser. Men när man ser hur människor i USA stödjer en rasistisk, hatisk lögnare och mansgris, och hur detta sprider sig även till Sverige, så får jag nog tänka om. Människor blir lika vilseledde som under Hitlertyskland, man går på och anammar det hatiska budskapet, man tror på allt som är konfrontativt och stödjer ens egen syn. Retoriken och stämningen i samhällena liknar det som fanns innan kriget. Man har inte lärt sig av historien, återigen.
Att vanligt folk inte säger ifrån, utan låter dessa få agitera, ger i själva verket stöd åt dessa krafter och det kommer att få konsekvenser.
Det är i och för sig ingen överraskning för mig att världen är på väg åt det hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Det finns säkert positiva saker om vittnen.
Som vad?