2015-01-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ni inser inte att Jehovas vittnen har skrivit massor med litteratur, och det är inte alltid man uttrycker sig så noggrant, något som avfällingar som är sjukt intresserade av att smutskasta Jv, kan ägna timmar, dagar och år för att hitta dessa enstaka citat som man kan förvränga.

Även videor kommer ut i olika upplagor. Här har du en fullängdsversion....det finns några snygga tjejer att titta på.....lokaliteterna känner du säkert igen!
https://www.youtube.com/watch?x-yt-c...-ts=1421914688

Se till att rocka loss med pionjärsystrarna efter nästa möte...det är väl på torsdag...
Citera
2015-01-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Innan man överväger att lita på en påstådd Gudomlig organisation så gör man klokt i att först i detalj studera och se om organisationen är influerad av Satan eller inte, eller hur!

"influerad av Satan"? Hur kan du ta reda på detta? Hur kan du veta detta? Du talade tidigare om dömande av andra genom att vara säkra/övertygade om saker och ting, gäller inte detta dig? Det verkar så, du får tala om att andra är dömande, samtidigt som du säger att du vet att du är dömande men ändå inte gör något åt det.

Citat:
Ge exempel på hur jag har förvrängt citatet "this organization has never disappointed us"

Det vet jag inte om du har gjort, eftersom jag inte vet vad du pratar om. Jag har koncentrerat mig på frågan om vilka som blir räddade. Jag har inte hur mycket tid som helst just nu att fördjupa mig in i olika frågor.

Citat:
Enstaka citat sa du? Jag har massor av vilseledande citat från Vakttornet som jag kan mata fram om du önskar.

Du förstod inte vad jag menade, jag menade bara ett citat om ett ämne, i det här fallet om bara döpta Jehovas vittnen har chans att överleva. Du har inte lagt någon större vikt i dom citaten som jag menar förklarar det enda citatet som förts fram. Har du kommenterat dessa citat en enda gång?
Citera
2015-01-27, 01:09
Medlem
Citat:
Jag börjar misstänka att detta är någon form av parodi.
Hur ska man veta vem som är Gud när Vakttornet extremt tydligt lär ut (i artikeln "bli inte offer för propaganda") att vi bör vara ärliga och inse att resultatet av våra dragna slutsatser trots allt bara är åsikter?
Försöker du dra oss alla ned i helvetet, eller vad är det frågan om??

Jag tror vi avslutar här.
Citera
2015-01-27, 07:19
Medlem
Citat:
Jag tror vi avslutar här.

Det är nog lugnast……..
Senast redigerad av astralflygaren 2015-01-27 kl. 07:52.
Citera
2015-01-27, 07:48
Medlem
Citat:
"influerad av Satan"? Hur kan du ta reda på detta? Hur kan du veta detta? Du talade tidigare om dömande av andra genom att vara säkra/övertygade om saker och ting, gäller inte detta dig? Det verkar så, du får tala om att andra är dömande, samtidigt som du säger att du vet att du är dömande men ändå inte gör något åt det.

1. Till skillnad från dig så erkänner jag att jag är dömande.
2. Du har rätt, jag kan inte veta om Vakttornet är influerat av Satan. Därför kan jag heller inte veta om det är Guds kanal och definitivt inte veta om Gud finns. Det är bara extremt arroganta individer som "vet" och som därmed svarar "ja" på frågan; "Finns Gud?"

Citat:
Det vet jag inte om du har gjort, eftersom jag inte vet vad du pratar om. Jag har koncentrerat mig på frågan om vilka som blir räddade. Jag har inte hur mycket tid som helst just nu att fördjupa mig in i olika frågor.

Du vet inte vad jag pratar om eftersom vi talar två helt olika språk och ser ords innebörd på helt olika sätt. Vi kommer med extremt stor sannolikhet aldrig att förstå varandra överhuvudtaget.

Citat:
Du förstod inte vad jag menade, jag menade bara ett citat om ett ämne, i det här fallet om bara döpta Jehovas vittnen har chans att överleva. Du har inte lagt någon större vikt i dom citaten som jag menar förklarar det enda citatet som förts fram. Har du kommenterat dessa citat en enda gång?

Du fokuserar på det du kallar helheten. Jag kollar om det finns svaga länkar som avslöjar organisationen (att vara kritisk), och jag har funnit många. Men eftersom vi inte (och förmodligen aldrig kommer) förstår varandras syn på detta så spelar det ingen roll. Det finns ingenting mer att skriva. Ingenting. Jag uppskattar att du tog dig den tid du tog.
Senast redigerad av astralflygaren 2015-01-27 kl. 07:53.
Citera
2015-01-27, 11:49
Medlem
Citat:

Nu är det ju inte alls så att du fått bara ett citat om detta ämne, säkert 10st har du om du går tillbaka i tråden, själv har du inget till stöd för din tes.
De citat du framlagt ser alla som läser att de inte håller hela vägen, efter uppriktiga påpekanden från flera här. DE är citat tagna ur sitt sammanhang och stöder något annat tex uppståndelsen, (som ingen ifrågasatt) och resten har visat sig stödja vår ståndpunkt.
Citera
2015-01-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Nu är det ju inte alls så att du fått bara ett citat om detta ämne, säkert 10st har du om du går tillbaka i tråden, själv har du inget till stöd för din tes.
De citat du framlagt ser alla som läser att de inte håller hela vägen, efter uppriktiga påpekanden från flera här. DE är citat tagna ur sitt sammanhang och stöder något annat tex uppståndelsen, (som ingen ifrågasatt) och resten har visat sig stödja vår ståndpunkt.

Men han har faktiskt sagt saker i klartext:
"Gud kräver av människor både dop och att man underordnar sig lagarna, men om man aldrig har hört dom goda nyheterna så vet man inte heller att det är ett krav, och då kan man omöjligtvis dömas för det."

D v s, de som JV har predikat för och som inte blir döpta JVn....ligger illa till............de som inte fått besök vid dörren har chans att klara sig.
Vill JV att folk ska få leva så vore det lämpligare att låta bli missionerandet!

Men likväl: "Gud kräver av människor både dop och att man underordnar sig lagarna" är ju officiell lära, även om TTSP gör sitt bästa för att tona ned detta. Men han är inte okunnig.
Citera
2015-01-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
"Gud kräver av människor både dop och att man underordnar sig lagarna, men om man aldrig har hört dom goda nyheterna så vet man inte heller att det är ett krav, och då kan man omöjligtvis dömas för det."

D v s, de som JV har predikat för och som inte blir döpta JVn....ligger illa till............de som inte fått besök vid dörren har chans att klara sig.
Vill JV att folk ska få leva så vore det lämpligare att låta bli missionerandet!

Men likväl: "Gud kräver av människor både dop och att man underordnar sig lagarna" är ju officiell lära, även om TTSP gör sitt bästa för att tona ned detta. Men han är inte okunnig.

Fast de anser att det redan är färdigpredikat, sades bl.a 2012 på zonmötet, i andra sammanhang så har det stått att predikoarbetet skall vara klart när dömandet börjar. Eberhart citerade att de som dör har ett samhällsansvar och döms iom det, det gäller typ halva världen tex i Kina när de blir hindrade att predika. När det är färdigpredikat så finns inte denna möjlighet att klara sig.
Citera
2015-01-27, 16:05
Medlem
kanelipullas avatar
Inte en chans att du får några svar direkt från Jehovas Vittnen. Får du nåt svar så är det från avhoppare. Jehovas Vittnen är sluten församling.
Citera
2015-01-27, 16:38
Medlem
Citat:

Det är ett krav, men bara om man känner till det, annars är det inget krav. Extremt logiskt

Jag tänker avsluta min aktivitet här genom att visa, med ett enda exempel, att Jehovas Vittnen har en helt avvikande "förståelse":

TTSP skrev för några dagar sedan som ett svar på en fråga som jag hade "Suck, nu dömer du mig igen."

Genom detta svar:
Antingen (1) inser (och erkänner) man att ha varit dömande tillbaka (att man dömt/anklagat den andre till att vara dömande) .
ELLER (2) inser man att man har varit dömande, men erkänner det inte.
ELLER (3) inser man inte detta överhuvudtaget.

Jag tillhör kategori 1, och vad det verkar, så tillhör alla Jehovas Vittnen kategori 2 eller 3 (eftersom de inte ser sig själva som dömande, eller blundar inför detta).

Om man har så olika syn på vad ord innebär, då blir det totalt omöjligt att förstå varandra. Tyvärr.
Senast redigerad av astralflygaren 2015-01-27 kl. 16:50.
Citera
2015-01-27, 16:52
Medlem
Citat:
Det är ett krav, men bara om man känner till det, annars är det inget krav. Extremt logiskt

Jag tänker avsluta min aktivitet här genom att visa, med ett enda exempel, att Jehovas Vittnen har en helt avvikande "förståelse":

TTSP skrev för några dagar sedan som ett svar på en fråga som jag hade "Suck, nu dömer du mig igen."

Genom detta svar:
Antingen (1) inser (och erkänner) man att ha varit dömande tillbaka (att man dömt/anklagat den andre till att vara dömande) .
ELLER (2) inser man att man har varit dömande, men erkänner det inte.
ELLER (3) inser man inte detta överhuvudtaget.

Jag tillhör kategori 1 och vad det verkar som att alla Jeh Vittnen tillhör kategori 2 eller 3 (eftersom de inte ser sig själva som dömande, eller blundar inför detta).

Om man har så olika syn på vad ord innebär, då blir det totalt omöjligt att förstå varandra. Tyvärr.

Jv ser det sannolikt som så att de själva inte är dömande, utan de förmedlar bara Guds syn på saker och ting, och det är inte att vara dömande, det är att predika sanningen. VArje JV är väldigtnoga med att han/hon inte torgför sina personliga åsikter, utan den tolkning av frågor som organisationen har.

Om du däremot hyser motvilja mot en viss lära, då är det du som är dömande, eftersom det är din personliga uppfattning du lägger fram.

Hoppas du är med på ett ungefär hur ett JV resonerar.
Citera
2015-01-27, 17:23
Medlem
Citat:
Jv ser det sannolikt som så att de själva inte är dömande, utan de förmedlar bara Guds syn på saker och ting, och det är inte att vara dömande, det är att predika sanningen….

De Jehovas Vittnen som påstår sig förmedla Sanningen, det en stor demonisk lögn. Det som de förmedlar är deras egen övertygelse och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in