Ursprungligen postat av
Jagger12
Mycket trevliga människor i Jehovas vittnen! och inte alls påträngande som många säger - tvärtom faktiskt. Jag har haft kontakt med en från Jehovas vittnen nu i 3-4 år (!), mycket sporadisk kontakt, personen kontaktar mig enbart 2-3 gånger per år, så vi har bara haft kontakt typ 10 gånger under de här åren. Personen har varit jättetrevlig mot mig och väldigt bra på alla sätt mot mig, dömer ingenting, väldigt icke-dömande, mycket respektfull och empatisk, väldigt öppensinnad också, självdistans, humoristisk, ”cool” (vilket har förvånat mig väldigt mycket, jag trodde att de var väldigt ”stela”, typ sitter i svarta kläder och stirrar rakt fram på Gud, men vi har skämtat, vi har till och med skämtat om folks bild av Jehovas vittnen, de bjuder på sig själva och kan skämta om sig själva, vi skrattade så vi grät). Vi har fortfarande inte träffats, och jag har aldrig varit på något fysiskt möte eller nåt sånt med dem.
Det började med att de skickade ett handskrivet brev till mig i brevlådan, och jag svarade på det, och på den vägen är det. De hör som sagt bara av sig några gånger per år. Det har känts lite dumt, för de lägger ju ner tid på mig och ger till mig, men jag ger ju ingenting tillbaka till dem, de får ju ingenting tillbaka från mig, det känns ju dumt, det är ju i och för sig bara några ggr per år som de hör av sig men ändå, så nu så känner jag att jag måste bestämma mig, för det känns ju väldigt dumt att ta någonting från dem och att de inte får någonting tillbaka från mig, men de har världens största tålamod, och säger att jag får ta det i min egen takt. Jag har haft det lite tufft och sen så var det ju pandemin. Mycket trevliga, empatiska, respektfulla, lättsamma, omtänksamma människor i Jehovas vittnen!! Jag har mycket enkelt för att läsa av människor och läsa av saker och ting, och de har inga dåliga avsikter överhuvudtaget, det märker jag tydligt i hur de skriver och agerar.
Sen så förstår inte jag varför folk klagar. Man vet ju om vad man ger sig in på. Man vet ju om att det är en ”sekt”, att de enbart umgås med varandra, att man kan bli utesluten, osv. Detta vet ju alla om, så då vet man ju om vad man ger sig in på, så jag förstår inte problemet då.