Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-26, 14:33
  #1
Medlem
Sponnes avatar
Hallå FB!

Har börjat träna styrketräning för ca 2 månader sen men nu har jag råkat ut för ett problem!

Problem är att jag troligtvis har fått in muskelinfektion i svanken, det strålar ut i rumpan/en bit in på låret! Fick massage av min flickvän där igår och resultatet blev absolut inte bättre, har mycket ondare idag!

Så undrar vad man kan göra åt detta? vila från ryggpassen? ta nån zon, tigerbalsam eller nått sånt?

Snabba svar uppskattas väldigt mycket!
Citera
2011-05-26, 14:58
  #2
Medlem
HNär fick du ont i ryggen?
Det låter som att ett besök hos kiropraktorn skulle passa fint. De knäcker till ryggen och ställer allt till rätta, hade samma besvär för ca 2 veckor sen, Dock tränar jag inte, utan har problem med ryggen sen tidigare, och sträckte på mig bara och fick då strålningar i hela ryggen. Bor du i stockholm har jag en bra kiropraktor du kan gå till,bra service och snabba tider!'

edit.Gå till apoteket och köp voltaren så länge, PS det är inte heller bra om du ber nån kompis knäcka ryggen, då de kan förvärras så du bör helst gå till en kiropraktor.
Citera
2011-05-26, 19:14
  #3
Medlem
-Exon-s avatar
Se till att använda bra form när du tränar. Det är svårt att säga exakt vad som kan vara fel på din träning om du får rygg ont. Just nu ska du inte träna. Strålande smärta betyder ofta att en nerv ligger i kläm. Besök en kiropraktor och träna inte innan du gör det.
Citera
2011-05-26, 20:54
  #4
Medlem
Sponnes avatar
Det började ca 3 veckor efter att jag började träna, tror att de är för att jag kört för tunget och nu har de blivit en inflammation(?) om de ens funkar så?
Citera
2011-05-26, 21:07
  #5
Medlem
-Exon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponne
Det började ca 3 veckor efter att jag började träna, tror att de är för att jag kört för tunget och nu har de blivit en inflammation(?) om de ens funkar så?

Värk i ryggen kan man få av tusen anledningar. Det är ingen som kan berätta över nätet varför du har ont. Men strålande smärta kan ofta vara nerv relaterat.
Citera
2011-05-26, 23:57
  #6
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Exon-
Värk i ryggen kan man få av tusen anledningar. Det är ingen som kan berätta över nätet varför du har ont. Men strålande smärta kan ofta vara nerv relaterat.
Läker de av sig självt eller?
Citera
2011-05-27, 02:06
  #7
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Sponne

Ja, det läker i de flesta fall sålänge du inte fortsätter med det som gav dig problemet i första hand.

Det kan ta några veckor om du har otur.
Citera
2011-05-30, 17:43
  #8
Medlem
Sponnes avatar
Tusen tack alla som svarat, jag köpte voltaren och använder den just nu medan jag tar ett uppehåll från rygg-passen. Tror att de börjar bli bättre även om mycket säkert sitter i huvudet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback