Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-26, 01:17
  #1
Medlem
Heaven.girls avatar
Förlåt för ännu en tråd men har ingen annan att fråga.

Jag borde absolut gå på jobb imorgon då jag har morgontur men jag misstänker att jag har någon slags blödning i tarmsystemet.
Var inne på sjukhus för ungefär en vecka sedan för liljekonvaljförgiftning men smet ifrån sjukhuset ganska snabbt pga lpt. All tvångsvård är nu avskriven men misstänker att de inte släpper hem mig om jag går dit.
Men oavsett så har jag per tel fått höra att proverna inte ser bra ut och att de misstänker att jag har sprickor som kan bli större i tarmarna. Jag vet inte exakt då min medicinska finska inte är något vidare.

Hitta inget på nätet om att förgiftningen skulle orsaka de annat än hos djur men just nu har jag väldigt ont i magen på båda sidorna, främst vänstra och även om det knappast beror på det så har det varit blodigt i rumpan . Ibland så mycket att lite runnit ut. Äckligt jag vet.
Orsaken till att jag skriver är att de rev till för en stund sedan och efter det har jag börjat må konstigt.

Men läste att små blödningar inte är något att bry sig on och samma sak med klart blod från rumpan. Behöver jag oroa mig? Jag räknar med att jobba imorgon, är det ok.
Något jag ska vara uppmärksam på?

Kan inte sova innan smärtan lagt sig och jag slutat spekulera i huvudet.
Citera
2011-05-26, 02:03
  #2
Medlem
Heaven.girls avatar
Strunta i första inlägget men någonting känns fel. Som om någonting skulle pulsera inne i magen. Wtf? Mår annars ok, ont och snurrar lite bara.
Citera
2011-05-26, 03:44
  #3
Medlem
Darsans avatar
Hur kan det ens vara något att fundera över? Lpt eller ej, blöder du så mycket från tarmarna att det rinner ut () så är det till sjukhuset du ska gå. Skit i jobbet och åk till sjukan!

Hur fick du i dig liljekonvalj?
Citera
2011-05-26, 03:48
  #4
Medlem
Kortfattat så är det nog bäst för din hälsa att åka till sjukhus akut så fort du kan.

Inre blödningar kan vara farliga. Kombinationen förgiftning, smärta, prover som "inte ser bra ut" skriver du, blod i rumpan låter inte som att det är riktigt bra.Det finns nog inte en enda läkare som inte skulle råda dig att söka vård.
Citera
2011-05-26, 05:32
  #5
Medlem
Heaven.girls avatar
Kort uppdatering, vaknade nyss och det gör så ont att jag inte kan gå och håller på och fryser och mår konstigt. Mitt försök att klä på mig sluta ganska snabbt på golvet.
Så jag sjukskrev mig och min kollega öppnar, själv ringde jag sjukvårdupplysningen som var övertygad om att det är förstoppning. Så nu ligger jag i sängen och väntar på att vårdcentralen ska öppna. Räknar minuter närmare bestämt. Vet inte hur jag ska ta mig dit men det är framtidens problem.

Orkade inte googla skillnaderna mellan blödning och förstoppning men Li som har koll får gärna säga vad som är troligast.
Citera
2011-05-26, 05:35
  #6
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Hur fick du i dig liljekonvalj?

Via frysen in i munnen en dålig natt när min galna sida fick bestämma.
Citera
2011-05-26, 15:16
  #7
Medlem
Heaven.girls avatar
Update: Kom aldrig iväg till läkaren då jag i princip sovit hela dagen och bara vaknat korta stunder.
Spydde lite blod men annars är allt ok. Ska försöka komma iväg till hälsostationen snart.
Citera
2011-05-26, 15:25
  #8
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Update: Kom aldrig iväg till läkaren då jag i princip sovit hela dagen och bara vaknat korta stunder.
Spydde lite blod men annars är allt ok. Ska försöka komma iväg till hälsostationen snart.

Du vet väl att blödningar kan leda till döden? Du borde dra till läkaren akut. Ring en ambulans så tar dem dig säkert!!!
Citera
2011-05-26, 18:14
  #9
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Du vet väl att blödningar kan leda till döden? Du borde dra till läkaren akut. Ring en ambulans så tar dem dig säkert!!!

Kom just fram till sjukhuset igen. De har låst in mig i något litet rum. De försöker få koll på situationen. Vägrar säga hur kritiskt det egentligen är men fick behålla telefonen iallafall.
Citera
2011-05-26, 19:46
  #10
Medlem
rootbits avatar
Låter misstänkt likt Ehecsmitta... kolla upp det! Dom varnade för det på nyheterna. Buksmärtor, blod i avföringen etc.

Symptom: http://www.netdoktor.se/forkylning-i...n/?_PageId=550

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4526054
__________________
Senast redigerad av rootbit 2011-05-26 kl. 19:56.
Citera
2011-05-26, 19:49
  #11
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Kom just fram till sjukhuset igen. De har låst in mig i något litet rum. De försöker få koll på situationen. Vägrar säga hur kritiskt det egentligen är men fick behålla telefonen iallafall.

Okej
Men hur mår du nu då, allmänt?
Det är bra att du är i sjukhuset. Situationen kan vara kritisk, då du har fått inre blödningar men som sagt, det är bra att du är i sjukhuset nu så att dem kan hjälpa dig.

Edit: Nu när jag läste om EHEC-smittan insåg jag att symtomen stämmer relativt bra på TS beskrivning.
Hur gammal är du, TS?
__________________
Senast redigerad av Duramater 2011-05-26 kl. 19:58.
Citera
2011-05-26, 20:06
  #12
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Okej
Men hur mår du nu då, allmänt?
Det är bra att du är i sjukhuset. Situationen kan vara kritisk, då du har fått inre blödningar men som sagt, det är bra att du är i sjukhuset nu så att dem kan hjälpa dig.

Edit: Nu när jag läste om EHEC-smittan insåg jag att symtomen stämmer relativt bra på TS beskrivning.
Hur gammal är du, TS?

Jag mår rätt okey, blir nervös av att vara inlåst men hålls vaken lite längre stunder i taget. De räknar med en ganska stor blodförlust, typ 1,5l men de påstår att läget är stabilt och att det slutat blöda mycket eller något.

Jag är 21 men jag vet inte om det kommit till Finland än, de har inte nämnt något iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback