Oj vilken skillnad det var. Jag gillar inte att de fallit för all smoothness som är på alla banksidor idag. Det som gjorde Avanzas sajt lite unik förut var ju att den såg lite förbannad ut, det var kantiga kanter, kaxiga färger och gammaldags på ett argt sätt. Nu blir det lite mellanfilmjölk av det. Fan.
Oj vilken skillnad det var. Jag gillar inte att de fallit för all smoothness som är på alla banksidor idag. Det som gjorde Avanzas sajt lite unik förut var ju att den såg lite förbannad ut, det var kantiga kanter, kaxiga färger och gammaldags på ett argt sätt. Nu blir det lite mellanfilmjölk av det. Fan.
Ja, och det gör det jävligt mycket svårare att få överblick, eftersom det inte finns lika tydliga avskiljande linjer att ha som fästpunkter för ögonen. Jag har försökt vänja mig vid den nya sidan under de senaste veckorna men jag klarar fan inte av det, den är så jävla kass jämfört med den gamla
Oj vilken skillnad det var. Jag gillar inte att de fallit för all smoothness som är på alla banksidor idag. Det som gjorde Avanzas sajt lite unik förut var ju att den såg lite förbannad ut, det var kantiga kanter, kaxiga färger och gammaldags på ett argt sätt. Nu blir det lite mellanfilmjölk av det. Fan.
Haha, jag ska också börja använda mellanfilmjölk för att beskriva gränssnitt!
Angående "ansiktslyftet" av den "gamla" Avanzasajten. Jag tycker iaf att "köp och sälj"-fönstret är bättre nu. Lagda ordra ligger mer kompakt och det är snyggare och mer överskådligt. Bra att tiden har lagts till också.
- Sökfunktionen antar inte automatisk att man söker efter aktier utan visar "alla" resultat som standard. (En sökning på ex nokia ger bara förslag på olika certifikat som standard)
- En sökning på Aoil ger: "Menade du soil?" ...
- Sökfunktionens sätt att presentera sökresultatet kunde vara lite smidigare. Bildjämförelse: http://i.imgur.com/62LnUlH.png
- Saker på den nya sidan tar allmänt större plats och kräver att man skrollar mer.. Och om man sitter på en liten laptop är detta mycket provocerande..
Spoiler: Whining Warning! (jag kom av mig medan jag jämförde sidorna och behövde avreagera mig lite)
Fy fan vad jag hatar er nya sida!! Den är bara stor, tjock och klumpig! Det mesta som var bra med den gamla har ni lyckats förstöra på den nya..
Ja, och det gör det jävligt mycket svårare att få överblick, eftersom det inte finns lika tydliga avskiljande linjer att ha som fästpunkter för ögonen. Jag har försökt vänja mig vid den nya sidan under de senaste veckorna men jag klarar fan inte av det, den är så jävla kass jämfört med den gamla
Ja jag går alltid också in på den gamla även om den nya kanske har en del bättre funktioner. Men jag är ju van med menyerna på den gamla. Huruvida navigationen verkligen är sämre däremot är ju en annan sak. Det kan ju vara en vanegrej, eller är det mycket troligt.
Inte så förtjust i att bevakningslistorna inte följde med heller men det är ju lätt ordnat att bygga nya.
Kanske är som du säger att det saknas lite avskiljningslinjer för att veta var man skall titta.
- Sökfunktionen antar inte automatisk att man söker efter aktier utan visar "alla" resultat som standard. (En sökning på ex nokia ger bara förslag på olika certifikat som standard)
- En sökning på Aoil ger: "Menade du soil?" ...
- Sökfunktionens sätt att presentera sökresultatet kunde vara lite smidigare. Bildjämförelse: http://i.imgur.com/62LnUlH.png
- Saker på den nya sidan tar allmänt större plats och kräver att man skrollar mer.. Och om man sitter på en liten laptop är detta mycket provocerande..
Spoiler: Whining Warning! (jag kom av mig medan jag jämförde sidorna och behövde avreagera mig lite)
Fy fan vad jag hatar er nya sida!! Den är bara stor, tjock och klumpig! Det mesta som var bra med den gamla har ni lyckats förstöra på den nya..
Tack för dina synpunkter!
Sökfunktionen kommer att bli bättre och bättre ju mer den används. Den fungerar på så sätt att den lär sig vad folk söker efter. Sökfunktionen på den gamla sidan är givetvis våra kunder vana vid på ett annat sätt, faktum är dock att den inte alls är särskilt bra eftersom man inte får upp annat än just värdepapper, dessutom måste man stava rätt (inga förslag ges).
Diagrammen kommer att bli bättre och det finns redan planer på hur vi vill förbättra dessa (det du efterfrågar kommer förmodligen implementeras tillsammans med annat). Jag har dock inget datum för när det kan komma att ske.
Självklart så kommer det vara en del av våra kunder som är missnöjda (så är det alltid när man gör förändringar), det räknar vi med och så var det även när vi lanserade vår nuvarande sajt. Det är dock även många som hört av sig och är väldigt nöjda med den nya sajten.
Till skillnad från förra gången vi lanserade en ny sajt så har vi nu haft den nya sajten öppen i ett år i förväg (under konstruktion). Detta just för att vi ville kunna ta in synpunkter, tips och förslag från våra kunder under tiden vi byggde sajten så att de skulle kunna få chans att påverka. Om ni var inne och kikade precis i början när vi lanserade det första utkastet av den nya sajten så lär ni märka att det är en stor skillnad jämfört med hur den ser ut idag. En annan fördel med att bygga en ny sajt på detta sätt är att våra kunder kunnat få chansen att lära sig hur den nya sajten fungerar på ett helt annat sätt än man får om man bara byter rakt av. Trots detta så förstår vi att det kommer att vara en omställningsperiod som är frustrerande för vissa men jag är övertygad om att de flesta skulle ha svårt att gå tillbaka till vår gamla sajt efter några månaders användning av den nya sajten.
Det är fortfarande en hel del funktioner kvar som ännu inte flyttats över till den nya sajten men som kommer inom kort. Det är även viktigt att tänka på är att när vi lanserar sajten så är den inte på något vis helt färdigbyggd, det kommer den aldrig att bli. En stor skillnad mellan den gamla och nya sajten är att vi nu har helt andra förutsättningar att förbättra, ändra och bygga nya funktioner än vi haft tidigare. Detta är en av de viktigaste anledningarna till att vi bygger en ny sajt. Tidigare så kunde även de simplaste korrigeringar ta flera veckor att genomföra. Nu kan en ändring i praktiken genomföras omgående.
Därför så vill vi gärna att ni kunder (eller icke-kunder för den delen) fortsätter att komma med feedback och synpunkter kring sajten, även efter att den har lanserats. Jag tar ofta upp allt jag ser som konstruktiv kritik (både härifrån och i andra sociala medier) direkt med produktansvarig så ni kan ha större påverkan än ni tror.
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Ja jag går alltid också in på den gamla även om den nya kanske har en del bättre funktioner. Men jag är ju van med menyerna på den gamla. Huruvida navigationen verkligen är sämre däremot är ju en annan sak. Det kan ju vara en vanegrej, eller är det mycket troligt.
Inte så förtjust i att bevakningslistorna inte följde med heller men det är ju lätt ordnat att bygga nya.
Kanske är som du säger att det saknas lite avskiljningslinjer för att veta var man skall titta.
Bevakningslistorna kommer att flyttas över.
Tack återigen för era synpunkter, jag för dem vidare och tar som sagt gärna emot mer konstruktiv kritik.
För mig (och alla andra forumanvändare) är det viktigt att forum delen (placera.nu) finns snyggt och praktiskt tillgänglig när man går in på en aktie, gärna t.om så man kan se de senaste 5 inläggen eller så utan att ens gå in på placera, som en sorts live feed kanske. Det skulle vara finfint.