2012-01-16, 20:11
Medlem
Jag tycker avanza borde erbjuda handelsapplikation gratis. Utan att generera massor med courtage.

De flesta andra mäklare erbjuder detta, bara man har pengar på kontot så får du en handelsapp utan att betala.
Citera
2012-01-19, 04:11
Medlem
de vill anställa gränssnittsdesigner. den gamla kanske inte höll måttet?

https://www.avanza.se/aza/omavanza/jobba-pa-avanza/index.jsp?aguid=2DC8E780DEA2467B98E2B2646DFE2BEB&s ite=avanza&subsite=

bra det i alla fall
Citera
2012-01-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
de vill anställa gränssnittsdesigner. den gamla kanske inte höll måttet?

https://www.avanza.se/aza/omavanza/jobba-pa-avanza/index.jsp?aguid=2DC8E780DEA2467B98E2B2646DFE2BEB&s ite=avanza&subsite=

bra det i alla fall
Synd att de inte har som krav att personen ska vara van att handla värdepapper på nätet själv bara. Svårt att göra en bra design om man inte inser vilken info som är relevant och vikten av att kunna ta del av så mycket info som möjligt på en skärmbild i en ren och lättläst design, snarare än något som är så snyggt och flashigt som möjligt.
Citera
2012-01-19, 12:41
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Synd att de inte har som krav att personen ska vara van att handla värdepapper på nätet själv bara. Svårt att göra en bra design om man inte inser vilken info som är relevant och vikten av att kunna ta del av så mycket info som möjligt på en skärmbild i en ren och lättläst design, snarare än något som är så snyggt och flashigt som möjligt.

Håller med om att detta är den absolut största bristen med nya sidan, det är för mycket design och för mycket exakt kopierande av hur precis alla andra "web 2.0"-sidor ser ut, och någon verkar ha glömt att tänka på att det ju är ett fönster in till börsen man är ute efter som handlare, inget jävla fashion statement. Och just när ögonen söker sig mellan olika fönster av konkret information så är det ju också bara bra om det finns skarpa tydliga linjer emellan som avgränsar som på den gamla sidan, istället är allt på den nya sidan så diffust och grått och svagt som möjligt överallt, troligast enligt devisen "linjer är ute och mjuka hörn och skuggor är inne" så det blir en enda gröt av allting - skit i vad som faktiskt vore bästa valet för sidans ändamål/målgrupp.

Rätt kul att läsa i deras Labs iaf, det är ytterst sällan någon har nåt positivt att säga och kritiken är väldigt massiv och ihållande. Sen låter det ju tyvärr på Avanzas egna (sällsynta) inlägg som att de bara kommer att köra på med nya designen oavsett vad folk tänker, och det känns ju jävligt surt isåfall om de inte är mer lyhörda än så.

Om jag hade haft aktier i Avanza så hade jag definitivt varit frestad att sälja dem nu.
Citera
2012-01-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Håller med om att detta är den absolut största bristen med nya sidan, det är för mycket design och för mycket exakt kopierande av hur precis alla andra "web 2.0"-sidor ser ut, och någon verkar ha glömt att tänka på att det ju är ett fönster in till börsen man är ute efter som handlare, inget jävla fashion statement. Och just när ögonen söker sig mellan olika fönster av konkret information så är det ju också bara bra om det finns skarpa tydliga linjer emellan som avgränsar som på den gamla sidan, istället är allt på den nya sidan så diffust och grått och svagt som möjligt överallt, troligast enligt devisen "linjer är ute och mjuka hörn och skuggor är inne" så det blir en enda gröt av allting - skit i vad som faktiskt vore bästa valet för sidans ändamål/målgrupp.

Rätt kul att läsa i deras Labs iaf, det är ytterst sällan någon har nåt positivt att säga och kritiken är väldigt massiv och ihållande. Sen låter det ju tyvärr på Avanzas egna (sällsynta) inlägg som att de bara kommer att köra på med nya designen oavsett vad folk tänker, och det känns ju jävligt surt isåfall om de inte är mer lyhörda än så.

Om jag hade haft aktier i Avanza så hade jag definitivt varit frestad att sälja dem nu.

Jag har inte kollat så mycket i labs men nej de kommer inte köra på en design som folk inte är nöjda med. Därav anledningen till att de kör den gamla designen tills dess att vi kunder är tillfredställda med den nya, det är vad VDn säger och det tror jag på. Återstår att se hur slutresultatet blir. Den nya sidan var väl tänkt att vara klar under 2010 och än ser det ut att vara rätt lång tid tills den lanseras. Nåja, för mig personligen duger den gamla men kan tycka det är synd att de inte har hållit sitt ord vad gäller lanseringsdatumet. Om de tappar kunder bara för att vissa inte får vad de behöver på den gamla känns det ju rätt onödig miss. Hela grejen är väl en stark fingervisning om att arbetsmarknaden är mer än god för den som är duktig på webprogrammering och dylikt.
Senast redigerad av hellsis666 2012-01-19 kl. 16:31.
Citera
2012-02-23, 15:05
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandysmurfen
kan ju meddela dig att jag använder chrome till allt utom avanza. IE får aavanza att gå sjukt snabbt, dock ej i chrome, fattar inte varför det är så.

Det där ska jag pröva, tack för tipset.. Går SJUKT SEGT just nu!
Citera
2012-02-23, 16:03
Medlem
annanmedlems avatar
Går bra i Firefox här fast det är en skitläsare. Anser personligen att Opera är bäst.

Emellanåt segar den ju sönder men de tillfällena skulle jag ju inte tro har något med webläsaren att göra.

Om det däremot alltid är segt så lär ju felet sitta hos användaren.
Citera
2012-02-23, 21:49
Medlem
927s avatar
det är allmänt känt att avanza har problem med chrome. det verkar va så oavsett version, jag har testat stabila, beta och dev versioner
Citera
2012-03-21, 13:45
Medlem
Mr.Bellamys avatar
Avanza kommenterar på Facebook: "Grafer och orderdjup kommer justeras i realtid framöver på den nya sajten."

Det är ju kanon!
Citera
2012-03-21, 14:35
Medlem
annanmedlems avatar
Jag erbjöd mig en gång i tiden att se över menyer och komma med idéer på hur jag tyckte användargränssnittet skulle vara gratis men det var inget de nappade på.
Citera
2013-03-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avanza
Ett litet ansiktslyft.
Till sommaren får du se vår helt nya sajt. I väntan på den kunde vi inte låta bli att göra några små ändringar på dagens sajt som förhoppningsvis gör den lite tydligare och trevligare att se på.
Meh, jag tolkar det som att de aktivt gör den nuvarande sajten sämre så övergången till den nyare ska bli lättare att hantera >.<

Hur fan tänkte de med den där illgröna panelen.. det går ju inte att fokusera på något annat än den.
RIP gamla Avanza :*(

Jag får väll börja använda nya Avanza redan nu, då övergångsmodellen bara varar fram till sommaren..
Citera
2013-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Meh, jag tolkar det som att de aktivt gör den nuvarande sajten sämre så övergången till den nyare ska bli lättare att hantera >.<

Hur fan tänkte de med den där illgröna panelen.. det går ju inte att fokusera på något annat än den.
RIP gamla Avanza :*(

Jag får väll börja använda nya Avanza redan nu, då övergångsmodellen bara varar fram till sommaren..

Haha jag noterade också det där imorse, varför i helvete ändrar man färgen utan att ändra funktionen? Den där gröna färgen är så extremt ovänlig för ögonen så det är fan inte sant.

Färgvalet går rakt emot alla designlagar som finns. Hemsidan känns helt plötsligt jävligt 1998.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in