Citat:
Ursprungligen postat av
vianett
Hur kommer det sig om ni jobbar så hårt med att förbättra upplevelsen för mobila användare att er mobil applikation för iOS är inget vidare? Den saknar fundamentala funktioner, beter sig konstigt och även den enkla inloggningsfunktion fungerar inte som den ska, att även om man satt att man vill förbli inloggad i 8 timmar så måste man logga in så fort iPhonen tar slut på cacheminne vilket den alltid gör.
Det är väl inte första version av appen ni har släppt och jag tycker att den borde fungera någorlunda bra efter alla releaser. Vet inte om Android appen ser likadant ut som för iOS men enligt mig så ser det ut som om det är en tolvåring som har byggt och ritat er iOS app, eller så har ni kanske helt enkelt inte prioriterat och låtit någon göra appen för 5000 kr, för den är inte värd mer än det. Tycker att som storbank som just specificerar inom värdepappershandel att ni borde ha den bästa appen på marknaden.
Swedbank och Nordeas appar är tusen gånger bättre än er. Er app skapar irritation. När tänker ni verkligen satsa på utveckling av mobilappen?
Hej!
Vad roligt att se att du är en engagerad kund och att du kommer med bra feedback. Vi har tidigare här i tråden, särskilt på senare tid, diskuterat våra appar och vår mobila strategi en hel del. Vi arbetar just nu med ett projekt för att göra iOS appen bättre, både designmässigt men också med nya funktioner. Vår ambition är att kunna lansera en helt ny iOS-app till sommaren och jag vet att den nya versionen kommer att vara mycket vassare än den som existerar nu.
Beträffande inloggningstiden (vid inaktivitet) så är det en bugg som vi är medvetna om och som vi tyvärr inte haft möjlighet att åtgärda eftersom vi med tiden har ändrat lite i det bakomliggande systemet som appen går mot.
Som en parentes så kan jag nämna att
Android-appen inte ser likadan ut, den har samma funktionalitet men ett modernare gränssnitt och annorlunda menyer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hartarbete
Är väldigt nöjd med den nya snygga avanza-sidan och den utvecklas exakt i den riktning med graf-funktioner och annat som jag länge önskat.
Men jag blir inte riktigt klok på följande:
När jag väljer
TA -> Indikator -> SMA så ombeds jag ange ett intervall. Det anges ingen enhet så jag tog såklart förgivet ni menade antal dagar första gången jag använde denna funktion. Men det gav ett uppenbart felaktigt resultat. Efter lite exprimenterande insåg jag att ni använder här veckor som enhet. MA200 måste alltså knappas in som MA40 hos er/avanza.
Ni skriver heller ingenstans att det är veckor, vilket ni borde göra. Däremot har ni skrivit
"Vissa menar att när ett mindre intervall (50) skär ett högre (200) så är det en köp- eller säljsignal".
Men MA50 och MA200 är typiska intervall i antal dagar, dvs 50 dagar och 200 dagar. Den som knappar in 200 hos er funktion får 200 veckor. Så om ni ska använda veckor kanske ni ska ändra till MA10 och MA40 i exemplet.
Jag hoppas ni jobbar vidare på detta med grafen och funktioner. Ett föredömligt exempel är netfonds.no grafer. De är lite tråkigare färg & formmässigt men de har maxat med alla tänkbara finesser och det är väldigt roligt.
http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=AZA.ST
Tack för dina ord, det glädjer mig att höra att du tycker att vi rör oss i rätt riktning rent utvecklingsmässigt
Jag tror att du har grafen inställd på 3 år. Då är vecka förvald som period. Vi har valt att inte begränsa perioden till att vara dagar eller veckor utan den beror helt på vad du själv har för önskemål. Precis som du säger så är det vanligaste kanske att ha det inställt på veckor eller dagar, men det kan du alltså välja själv med hjälp av rullgardinen längst ner under grafen.
Väljer du först MA 50 och sedan "dagar" så kommer du förmodligen att se en graf som du känner igen dig i.
Jag hoppas att du förstår vad jag menar, om inte så tveka inte att återkomma!
/Dan, Avanza