2014-02-03, 09:32
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Vad brukar det vara som strular när ni får de problemen?

Just nu är det kopplingen mot Stockholmsbörsen som inte fungerar korrekt. Våra tekniker felsöker för fullt för att hitta vad som orsakar problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Hagströmer tror att serverrummet är toaletten?

Nej, men seriöst undrar man om det är industrisabotage. Rätt klantigt annars.

Det här specifika problemet är nytt tror jag.

Just problemet med orderläggningen mot Stockholmsbörsen har inte med de tidigare driftstörningarna att göra. Det är således skilda problem och som nämnt så felsöker vi vad problemet kan bero på idag.

Hör gärna av er till våra mäklare på 08-562 250 00 och knappval 1 om ni vill lägga en order.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 09:37
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Tekniska problem med kursuppdateringen. Vid problem med orderläggning, kontakta mäkleri på 08-562 250 00.

Det här duger inte. Ni kan ha hur många appar ni vill, det är inte försvarbart att det är problem med helt olika saker varje dag. Jag är inte intresserad av att ringa in mina orders heller.

Fixas inte dessa problem inom kort kommer även jag att byta från Avanza trots att jag är allergisk mot Nordnet av flera anledningar.

Jag förstår verkligen din frustration. Det är högsta prio att lösa de här problemet så fort som möjligt och vi vill betona att dessa problem verkligen inte är acceptabla för oss. Jag kan bara be om ursäkt och återigen poängtera att problemen inte är acceptabla för oss samt att vi felsöker för att hitta orsaken till problemet med kopplingen.

Om du ringer till våra mäklare får du hjälp med orderläggningen och du betalar endast vanligt internetcourtage.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 09:51
Medlem
Gunnebostängsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Tekniska problem med kursuppdateringen. Vid problem med orderläggning, kontakta mäkleri på 08-562 250 00.

Det här duger inte. Ni kan ha hur många appar ni vill, det är inte försvarbart att det är problem med helt olika saker varje dag. Jag är inte intresserad av att ringa in mina orders heller. Jag kan inte se några avslut eller uppdatering av aktuella kurser på avanza.

Fixas inte dessa problem inom kort kommer även jag att byta från Avanza trots att jag är allergisk mot Nordnet av flera anledningar.

Bytte själv till Nordnet efter några tekniska problem för mycket med Avanza och det fungerar faktiskt bättre. Droppen var när man blev snuvad på en bra avkastning pga tekniska problem med orderläggning.
Citera
2014-02-03, 09:56
Medlem
AvanzaBanks avatar
Hej!

Orderläggning och kursuppdatering på sajten ska fungera som normalt igen enligt uppgift.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 10:13
Medlem
Nu blir jag trött! Om jag går till avanza.se måste jag klicka på "Gå vidare till startsidan" för att komma in till banken. Det har varit såhär i månader nu. Startsidan skall man väl komma till direkt? Det är ju dumt att behöva ange adressen och sedan klicka på en annan knapp för att komma till startsidan.
Citera
2014-02-03, 10:24
Medlem
Goto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Orderläggning och kursuppdatering på sajten ska fungera som normalt igen enligt uppgift.

/Hanna, Avanza Bank
Kan informera om att så inte är fallet. Vid placering av säljorder av t.ex. Klövern Pref fås felmeddelandet:

Fel vid orderläggning.

Du behöver lägga om ordern. Det finns ingen definierad marknad för detta instrument

Ordern läggs sedan till som "Felaktig" och det går inte att ta bort den igen.
Citera
2014-02-03, 10:26
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Nu blir jag trött! Om jag går till avanza.se måste jag klicka på "Gå vidare till startsidan" för att komma in till banken. Det har varit såhär i månader nu. Startsidan skall man väl komma till direkt? Det är ju dumt att behöva ange adressen och sedan klicka på en annan knapp för att komma till startsidan.

Så blir det för mig med. Antar att man måste ha cookies för att komma direkt till startsidan.

Mitt knep är att alltid skriva www.avanza.se/marknadsoversikt.html
Citera
2014-02-03, 10:40
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Kan informera om att så inte är fallet. Vid placering av säljorder av t.ex. Klövern Pref fås felmeddelandet:

Fel vid orderläggning.

Du behöver lägga om ordern. Det finns ingen definierad marknad för detta instrument

Ordern läggs sedan till som "Felaktig" och det går inte att ta bort den igen.

Tack för att du hörde av dig igen. Jag hörde med vår IT-avdelning som förklarade att den lösning vi har för orderläggning just nu fungerar för närvarande inte på vissa aktier, däribland Klövern Pref. Du kan däremot kontakta våra mäklare så kan de lägga ordern åt dig.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 11:20
Medlem
Det finns en mycket enkel lösning på Avanzas problem, och det är: https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/get-started.html?cmpi=start-lasmer-blikund

Jag gick över förra veckan, det tog några timmar att vänja till sig vid en helt ny site men det är ett litet problem jämfört med Avanzas inkompetens. Ångrar att jag inte gick över tidigare.
Citera
2014-02-03, 11:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Det finns en mycket enkel lösning på Avanzas problem, och det är: https://www.nordnet.se/mux/web/nordnet/get-started.html?cmpi=start-lasmer-blikund

Jag gick över förra veckan, det tog några timmar att vänja till sig vid en helt ny site men det är ett litet problem jämfört med Avanzas inkompetens. Ångrar att jag inte gick över tidigare.

Det är väldigt tråkigt att läsa ett sånt här inlägg, vi vill verkligen inte förlora dig som kund! Den senaste veckan har vi tyvärr haft en del tekniska problem och om du har varit kund hos oss länge vet du att detta inte hör till det normala. Vi jobbar hårt på att lösa dessa tekniska problem och att försöka förhindra att liknande situationer uppstår igen. Sådana här situationer och problem är inte acceptabla för oss och vi beklagar verkligen om det har orsakat problem för dig. Jag hoppas att du kan ringa oss så vi kan prata mer om det.

/Hanna, Avanza
Citera
2014-02-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det är väldigt tråkigt att läsa ett sånt här inlägg, vi vill verkligen inte förlora dig som kund! Den senaste veckan har vi tyvärr haft en del tekniska problem och om du har varit kund hos oss länge vet du att detta inte hör till det normala. Vi jobbar hårt på att lösa dessa tekniska problem och att försöka förhindra att liknande situationer uppstår igen. Sådana här situationer och problem är inte acceptabla för oss och vi beklagar verkligen om det har orsakat problem för dig. Jag hoppas att du kan ringa oss så vi kan prata mer om det.

/Hanna, Avanza

To little to late,, förra veckan var extremt, det kan jag hålla med om. Men den här veckan började inte direkt bra heller va? Ni har kostat mig pengar förrut då det inte har gått att genomföra ordrar, jag reklamerade men efter er "utredning" beslutade ni att inte ge mig kompensation.

Idag gick jag in i Bear OMX X15SG i min Nordnet-depå när index låg +0.24. Bara för skoj skull prövade jag att göra samma manöver hos er, vilket naturligtvis inte fungerade. Hade ni kompenserat för den förlusten? Det är ju egentligen ingen förlust utan en förtjänst jag inte gjorde? Precis, inte ett öre hade jag fått. Därför har jag bytt till Nordnet som har en tjänst som fungerar och som tack för det fick de courtage för en order värd ca 14000 sek.

Nu har jag bara två månadsfonder kvar hos er, när jag har fått in dem avsluten är äntligen banden klippta, ni förlorade mig som kund i förra veckan. Jag rekomenderar alla jag pratar med att byta.
Citera
2014-02-03, 12:23
Medlem
BillyPutts avatar
https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/02/03/nordnet-nettosparande-preliminart-1-300-mln-kr-i-januari.html

Är det Avanzakunder som hoppat över? Hur ser Avanzas kundtillströmning ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in