2014-02-03, 12:39
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
To little to late,, förra veckan var extremt, det kan jag hålla med om. Men den här veckan började inte direkt bra heller va? Ni har kostat mig pengar förrut då det inte har gått att genomföra ordrar, jag reklamerade men efter er "utredning" beslutade ni att inte ge mig kompensation.

Idag gick jag in i Bear OMX X15SG i min Nordnet-depå när index låg +0.24. Bara för skoj skull prövade jag att göra samma manöver hos er, vilket naturligtvis inte fungerade. Hade ni kompenserat för den förlusten? Det är ju egentligen ingen förlust utan en förtjänst jag inte gjorde? Precis, inte ett öre hade jag fått. Därför har jag bytt till Nordnet som har en tjänst som fungerar och som tack för det fick de courtage för en order värd ca 14000 sek.

Nu har jag bara två månadsfonder kvar hos er, när jag har fått in dem avsluten är äntligen banden klippta, ni förlorade mig som kund i förra veckan. Jag rekomenderar alla jag pratar med att byta.

Det är tråkigt att läsa att du har lämnat oss som kund. Jag förstår att du är besviken i samband med de tekniska problem som har varit den senaste tiden. Vi tycker självklart inte heller att detta är acceptabelt. Vi kommer att göra allt vi kan för att komma till rätta med dessa driftstörningar som påverkat oss och våra kunder. Det problem som drabbat oss under dagen idag har dock inget samband med de problem som vi upplevdes under förra veckan.

Jag kan tyvärr inte svara dig på förhand vad som skulle hänt med ett reklamationsärende så som du beskriver. Det hade skickats till vår reklamationsansvarige och därefter utretts individuellt.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 13:08
Medlem
På gamla siten var det lätt att kolla historiska kurser upptill 15 år bakåt.

På nya siten kan man bestämma från o till via almanckor - MEN DET GÅR
FAN I MEJ INTE ATT SÖKA - hur gör man för att söka/få fram grafiken när
man bestämt en aktie och tiden för värdenas utveckling?
Citera
2014-02-03, 13:09
Medlem
undrar om avanza har sveriges sämsta kundvård??
Citera
2014-02-03, 13:18
Medlem
För flytt av värdepapper och fonder till ett annat institut tar Avanza ut en avgift.
Överföring av svenska värdepapper och fonder är dock kostnadsfritt om man helt avslutar sitt Aktie- & fondkonto.

Jag tror att Nordnet har en likartad avgiftspolicy rörande flytt och avslut.
Citera
2014-02-03, 13:18
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag kan tyvärr inte svara dig på förhand vad som skulle hänt med ett reklamationsärende så som du beskriver. Det hade skickats till vår reklamationsansvarige och därefter utretts individuellt.

/ Dan, Avanza Bank

Det är väl uppenbart och självklart att ett sådant ärende inte hade vunnit bifall. Då hade alla tänkt köpa kursrusaren innan den rusade. Vilket givetvis ni inte kan kontrollera och då skulle ni betala ersättning till samtliga? Det faller på sin egen orimlighet att så skulle ske.

Det förstår även skribenten av inlägget och det sätter fingret på något viktigt och det är att er tjänst fungerar felfritt då det kan handla om stora summor pengar man kan förlora utan någon som helst möjlighet till kompensation. Ingen reklamationsavdelning kommer någonsin att ändra på det faktumet.
Senast redigerad av Eerie 2014-02-03 kl. 13:27.
Citera
2014-02-03, 13:24
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Nu blir jag trött! Om jag går till avanza.se måste jag klicka på "Gå vidare till startsidan" för att komma in till banken. Det har varit såhär i månader nu. Startsidan skall man väl komma till direkt? Det är ju dumt att behöva ange adressen och sedan klicka på en annan knapp för att komma till startsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Så blir det för mig med. Antar att man måste ha cookies för att komma direkt till startsidan.

Mitt knep är att alltid skriva www.avanza.se/marknadsoversikt.html

Hej!

Använder ni er av Internet Explorer version 8 eller 9? Vi har ett informationsmeddelande i dessa versioner för att uppmärksamma våra kunder på att uppgradera sin webbläsare då tekniken i versionerna är av äldre variant och således inte helt förenliga med vår sajt. I Explorer version 8 och 9 kan man bland annat inte ta del av automatisk uppdatering av kurser på sajten. Om man uppdaterar webbläsaren till den senaste versionen av Explorer kommer informationsmeddelandet att försvinna. Ni har även möjlighet att prova en annan webbläsare då dessa har visat sig fungera bättre med vår sajt då de är snabbare rent generellt.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 13:56
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
På gamla siten var det lätt att kolla historiska kurser upptill 15 år bakåt.

På nya siten kan man bestämma från o till via almanckor - MEN DET GÅR
FAN I MEJ INTE ATT SÖKA - hur gör man för att söka/få fram grafiken när
man bestämt en aktie och tiden för värdenas utveckling?

När du klickar på det datum du vill se grafen från så kommer grafen att uppdatera sig automatiskt till dagens datum. Då kan då ändra datum som du vill se fram till genom att klicka på "Till" och välja ett annat datum. Grafen kommer då uppdatera sig automatiskt igen. Du kan även prova att klicka utanför rutan när du har markerat det datum som du vill se. Du kan kontrollera vilket datum du har valt genom att det blir en grön ring på det datum du har valt.

Citat:
Ursprungligen postat av mickem55
undrar om avanza har sveriges sämsta kundvård??

Det känns jättetråkigt att du känner så då vi strävar efter att vara motsatsen. Om du vill lämna feedback till kundsupporten får du gärna göra det eftersom det tar oss framåt i vårt arbete med kundservice och kundvård. Ring eller maila oss gärna och framför dina synpunkter på kundsupporten så tar vi gärna det vidare och tar upp det till diskussion.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 16:34
Medlem
New Pettsons avatar
Fråga till Avanza bank

Om jag gör en ändring på en befintlig order, hamnar den på nytt sist i kön bakom andras order med samma köp-/säljpris, eller behåller ordern sin plats i kön?
Citera
2014-02-03, 16:44
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av New Pettson
Fråga till Avanza bank

Om jag gör en ändring på en befintlig order, hamnar den på nytt sist i kön bakom andras order med samma köp-/säljpris, eller behåller ordern sin plats i kön?

Hej,

Du har kvar din köplats om du minskar volymen samt om du förlänger giltighetstiden. Ökar du volymen tappar du din köplats.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-02-03, 17:07
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyPutt
https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/02/03/nordnet-nettosparande-preliminart-1-300-mln-kr-i-januari.html

Är det Avanzakunder som hoppat över? Hur ser Avanzas kundtillströmning ut?
Lugn och fin nu. Vi har haft ett börsklimat som varit att likna vid eufori. Småspararnas intresse kommer och går i vågor. Angående deras kundtillströmning så får du läsa rapporten.
Citera
2014-02-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Använder ni er av Internet Explorer version 8 eller 9? Vi har ett informationsmeddelande i dessa versioner för att uppmärksamma våra kunder på att uppgradera sin webbläsare då tekniken i versionerna är av äldre variant och således inte helt förenliga med vår sajt. I Explorer version 8 och 9 kan man bland annat inte ta del av automatisk uppdatering av kurser på sajten. Om man uppdaterar webbläsaren till den senaste versionen av Explorer kommer informationsmeddelandet att försvinna. Ni har även möjlighet att prova en annan webbläsare då dessa har visat sig fungera bättre med vår sajt då de är snabbare rent generellt.

/Hanna, Avanza Bank

Jag använder Google chrome.
Citera
2014-02-04, 09:44
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Jag använder Google chrome.

Om du använder Google Chrome så bör du kontrollera i inställningarna att du inte har "inkognito" aktiverat. Det vill säga, att du använder ett privat fönster som inte sparar cookies och internetdata.

För att läsa mer om Google Chromes inkognitoläge så kan du klicka på länken nedan:

https://support.google.com/chrome/answer/95464?hl=sv

Om du inte har "inkognito" aktiverat så bör du få med dig cookies från vår hemsida som gör att du inte kommer till vår landningssida varje gång. Återkom gärna om problemet inte löser sig.

/ Dan, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in