2014-01-05, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför i helvete är sidan helt jävla obrukbar om man använder en iPad?
Appen är ju också helt värdelös, går ej att använda med mobilt BankID och appen är gjord för iPhone.

Illa!
Jag använder iPad och det fungerar ju helt okej. Det enda jag kommer på är det inte går att skapa och ändra sin börskärm helt optimalt eftersom det ej går att flytta runt olika rutor.

Tycker hemsidan är snygg och lättförstådd.
Citera
2014-01-06, 00:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Jag använder iPad och det fungerar ju helt okej. Det enda jag kommer på är det inte går att skapa och ändra sin börskärm helt optimalt eftersom det ej går att flytta runt olika rutor.

Tycker hemsidan är snygg och lättförstådd.

Jag har en iPad 2 med IOS 7. Ser inga grafer och kan ej göra köp.
Har jag missat någon inställning?
Citera
2014-01-06, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag har en iPad 2 med IOS 7. Ser inga grafer och kan ej göra köp.
Har jag missat någon inställning?
Det låter helskumt. Jag har iPad med retina-skärm. Vet ej vilket nr det är men typ den senaste.

Kör Safari, och hemsidan ser ut som på datorn. Har inte ändrat någon inställning på paddan eller hemsidan. Köper oftast från dator men har lagt köpordrar även från paddan

Edit. Vet att sidan även funkar på en samsung surfplatta.
Citera
2014-01-06, 17:15
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Det låter helskumt. Jag har iPad med retina-skärm. Vet ej vilket nr det är men typ den senaste.

Kör Safari, och hemsidan ser ut som på datorn. Har inte ändrat någon inställning på paddan eller hemsidan. Köper oftast från dator men har lagt köpordrar även från paddan

Edit. Vet att sidan även funkar på en samsung surfplatta.

Ja. Jag har också den med retinaskärm.
Står bara snurrar där det ska vara grafer och diagram. Kör också safari.

Fler som har problem?
Citera
2014-01-06, 17:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Hittade felet!

https://labs.avanzabank.se/idea/-/labs_display/idea/ny-aktieoversikt

Nya sajten fungerar inte på iPad om privat surf är påslaget....
Citera
2014-01-07, 00:53
Medlem
927s avatar
varför är inte företagsforum aktiverat på alla aktier?
Citera
2014-01-07, 10:02
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
varför är inte företagsforum aktiverat på alla aktier?

Hej,

Det är Placera som styr över hur forumet är uppbyggt. De brukar vara snabba på att lägga till aktier i forumet om de märker att diskussion finns. Vilken aktie är det som du önskar ha med? Återkom gärna så ser jag till att vidarebefordra önskemålet till Placera!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-01-07, 18:46
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Det är Placera som styr över hur forumet är uppbyggt. De brukar vara snabba på att lägga till aktier i forumet om de märker att diskussion finns. Vilken aktie är det som du önskar ha med? Återkom gärna så ser jag till att vidarebefordra önskemålet till Placera!

/ Dan, Avanza Bank

kommer inte ihåg vilka specifika aktier som ej hade forum men jag förstår inte varför man isf utesluter vissa. det kan ju uppstå en situation när som helst gör det relevant att det finns ett fungerade forum.

tex: hifab, alm, oscar p
Senast redigerad av 927 2014-01-07 kl. 18:49.
Citera
2014-01-07, 23:24
Medlem
Hur kan man se hur mycket man betalat i courtage för respektive avslut?
Citera
2014-01-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNic3
Hur kan man se hur mycket man betalat i courtage för respektive avslut?

Konto -> Transaktioner
Citera
2014-01-08, 09:44
Bannlyst
Avanza!

Om jag vill teckna mig för en emission. Skall jag maila er på eran sida med min "order" och sen ha pengar redo?
Citera
2014-01-08, 09:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Avanza!

Om jag vill teckna mig för en emission. Skall jag maila er på eran sida med min "order" och sen ha pengar redo?

Önskar du teckna aktier genom ditt Aktie och fondkonto så skickar du in den teckningssedel som bolaget bifogar med prospektet. Då kommer du få hemskickad en avräkningsnota där din tilldelning framgår och när den är betald så bokas aktierna in på din depå hos oss.

Önskar du teckna via ett annat konto, ex. ISK eller KF så skriver du ett meddelande till oss från inloggat läge. Du finner meddelandefunktionen under Mina sidor / Meddelanden. Du väljer då vid "frågan gäller": Emissioner/ Företagshändelser. Därefter så ser du till att ha pengar på ditt konto så att vi ser att du är god för det antal poster som du avser teckna.

Undantag: Äger du sedan tidigare den aktie som kommer att genomföra emissionen, dvs. du tecknar med företräde, så kommer du att få ett meddelande om erbjudandet till din depå, därefter så får du svara på erbjudandet genom att klicka på Mina sidor / Erbjudanden, där du finner det.

/ Dan, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in