2013-10-18, 09:00
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
så hur kan jag se gilltighetsdatumet på liggade order??

Hej,

Du ser dina aktuella orders på flera av dina sidor t.ex. under Mina sidor. Dina aktuella order visar om ordern ligger på marknaden och om den är giltig och till vilket datum. Om ordern är giltig under dagen så står det alltså "giltig" och dagens datum.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-10-18, 09:12
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Du ser dina aktuella orders på flera av dina sidor t.ex. under Mina sidor. Dina aktuella order visar om ordern ligger på marknaden och om den är giltig och till vilket datum. Om ordern är giltig under dagen så står det alltså "giltig" och dagens datum.

/Sanna, Avanza Bank

eh, jag har valt innehållet dagens order och avslut på min börsskärm (som tydligen är samma ruta som finns under mina sidor) och där kunde man inte se nåt datum.
vad som hände kl 09 var att det dök upp en symbol där man kan redigera en order och klickar jag på den så förflyttas jag till en ny sida där datum är synligt
Senast redigerad av 927 2013-10-18 kl. 09:21.
Citera
2013-10-18, 09:21
Medlem
C.Matthewss avatar
Är det en kvart fördröjning på nya sidan eller??
Citera
2013-10-18, 09:21
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
eh, jag har valt innehållet dagens order och avslut på min sida och där kunde man inte så nåt datum.
vad som hände kl 09 var att det dök upp en symbol där man kan redigera en order och klickar jag på den så förflyttas jag till en ny sida där datum är synligt
Hej!

Det stämmer som du säger, däremot ser du detta om du går in på det konto som ordern avser. Jag har tagit vidare detta som ett förbättringsförslag.

Citat:
Ursprungligen postat av C.Matthews
Är det en kvart fördröjning på nya sidan eller??
Om du inte är inloggad är det en kvarts fördröjning på kurserna, så var det även på den gamla sajten. Amerikanska och kanadensiska aktier visas även med en kvarts fördröjning i listorna om man är inloggad (realtid i orderläggning), man kan dock köpa till realtidskurser i listorna för dessa.

Vänligen,
Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-18, 14:12
Medlem
927s avatar
alltså den där nyhetsrutan är ju ett skämt. väljer jag telegram så står det tex i ett av fallen: "höjer vinstprognos, sänker" så för att få veta vilket bolag det gäller så måste man alltså sitta och markera varje telegram (och ev öppna det). hur kunde det detta överhuvudtaget rullas ut....!?

och finns inte agendan tillgänglig längre? hittar inte den. det skulle kanske skulle kunna vara ett lämpligt valbart "innehåll".
gröna färgen på aktienamnen kan va svår att tyda, svart skulle göra det tydligare.
Senast redigerad av 927 2013-10-18 kl. 14:42.
Citera
2013-10-18, 14:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
alltså den där nyhetsrutan är ju ett skämt. väljer jag telegram så står det tex i ett av fallen: "höjer vinstprognos, sänker" så för att få veta vilket bolag det gäller så måste man alltså sitta och markera varje telegram (och ev öppna det). hur kunde det detta överhuvudtaget rullas ut....!?

och finns inte agendan tillgänglig längre? hittar inte den. det skulle kanske skulle kunna vara ett lämpligt valbart "innehåll".
gröna färgen på aktienamnen kan va svår att se, svart skulle göra det tydligare.

Hej!

Jag vill jättegärna hjälpa dig och ta vidare dina förslag, men jag förstår inte vilken nyhetsruta du menar. Vilken av nyhetsrutorna är det du syftar på?

Menar du företagskalendern? Den hittar du numera under Spara & Placera > Företagskalendern. Var på sajten skulle du önska att företagskalendern fanns som ett innehåll?

Vi arbetar just nu med att förbättra läsbarheten på sajten och färgerna är en del av det vi ser över. Vi kommer att öka kontrasten på vissa färger så dessa upplevs mörkare och skarpare. En ytterligare förbättring är bland annat att de gröna värdepapperslänkarna kommer att bli svarta.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-10-18, 18:24
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Jag vill jättegärna hjälpa dig och ta vidare dina förslag, men jag förstår inte vilken nyhetsruta du menar. Vilken av nyhetsrutorna är det du syftar på?

Menar du företagskalendern? Den hittar du numera under Spara & Placera > Företagskalendern. Var på sajten skulle du önska att företagskalendern fanns som ett innehåll?

Vi arbetar just nu med att förbättra läsbarheten på sajten och färgerna är en del av det vi ser över. Vi kommer att öka kontrasten på vissa färger så dessa upplevs mörkare och skarpare. En ytterligare förbättring är bland annat att de gröna värdepapperslänkarna kommer att bli svarta.

/Hanna, Avanza Bank

innehållet nyheter, den som fler klagat på, i den här tråden och på andra ställen.

nej, jag menar agendan som tex innehöll makro och tider. visst fanns det väl en sådan på gamla sajten? sitter du framför börsskärmen så kan man behöva veta vilka bolag som rapporterar den dagen och när.
på börsskärmen, finns det fler ställen man kan lägga till innehåll?
Citera
2013-10-19, 10:23
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
innehållet nyheter, den som fler klagat på, i den här tråden och på andra ställen.

nej, jag menar agendan som tex innehöll makro och tider. visst fanns det väl en sådan på gamla sajten? sitter du framför börsskärmen så kan man behöva veta vilka bolag som rapporterar den dagen och när.
på börsskärmen, finns det fler ställen man kan lägga till innehåll?
Nyhetsrutorna kommer vi att ändra på, som du säger så har flera kritiserat denna och det tar vi till oss.

Agendan, kan det vara denna du syftar på? Kommer i så fall som en länk i ett telegram på morgonen varje dag. Håller dock med om att det vore fint med någon sådan widget på Börsskärmen. Tar det vidare.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-19, 13:31
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Jag vet inte om det tagits upp tidigare, men jag saknar grafen för dagens kursutveckling på respektive akties sida på Placera-forumet, nu visas bara Sthmsindex vilket är ganska ointressant när man faktiskt gått in på en specifik aktie och är intresserad av den.

Sen hittar jag inte hur man tar sig till forumet för en aktie om man söker den så kommer man till en översikt rent allmänt, men skulle vilja ha en som går till forumet som på gamla sidan.

Även en inställning på Placera så man kan reglera hur länge man kan vara inloggad hade varit bra!

Mvh
Citera
2013-10-19, 13:34
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Jag vet inte om det tagits upp tidigare, men jag saknar grafen för dagens kursutveckling på respektive akties sida på Placera-forumet, nu visas bara Sthmsindex vilket är ganska ointressant när man faktiskt gått in på en specifik aktie och är intresserad av den.

Sen hittar jag inte hur man tar sig till forumet för en aktie om man söker den så kommer man till en översikt rent allmänt, men skulle vilja ha en som går till forumet som på gamla sidan.

Även en inställning på Placera så man kan reglera hur länge man kan vara inloggad hade varit bra!

Mvh
Hej!

Grafen för aktuell aktie på aktiens forum kommer inom kort (ca 2 veckor). Anledningen till att det dröjde var att det var lite knepigare att utveckla än vi hade hoppats på.

Inne på en akties översikt så ser du de senaste foruminläggen och en länk till aktuellt forum på höger sida under avslutstickern.

Jag tar vidare ditt önskemål om inloggningstid till forumet.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-10-19, 14:10
Medlem
Nanders avatar
Är det bara mina grafer som har varit helt urballade de senaste två-tre dagarna?

Ett exempel: http://i.imgur.com/4YnAn7e.png
Ser ut sådär i både Google Chrome och i IE11.
Senast redigerad av Nander 2013-10-19 kl. 14:12.
Citera
2013-10-19, 14:15
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nander
Är det bara mina grafer som har varit helt urballade de senaste två-tre dagarna?

Ett exempel: http://i.imgur.com/4YnAn7e.png
Hej!

Detta är en bugg som kan uppstå om man är i en annan tidzon. Buggen är högt prioriterad och kommer förmodligen åtgärdas inom kort.

/Daniel, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in