2013-11-13, 17:02
Medlem
Pastejankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Kontrollera gärna så att ni inte har privat-surf påslaget sedan ni uppdaterat till ios7. Privat surf kan du slå på eller av i safari men om ni har privat-surf påslaget så kommer appen och hemsidan dessvärre strula för er.

Ni kan även testa att ta bort appen för att ladda ner denna på nytt igen och se om den fungerar bättre.

Återkom gärna om hur det går för er så att vi får appen att fungera för er.

/Sanna, Avanza Bank

Har idag testat det du föreslog och lite till, men inget fungerar! börjar bli lite små tråkigt att behöva logga in via chrome.

/Pastejankan.
Citera
2013-11-15, 12:52
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Hur får man bort bolag från sin bevakningslista?
Citera
2013-11-15, 13:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Hur får man bort bolag från sin bevakningslista?

Hej,

Enklast så klickar du på Mina sidor och väljer "Bevakningslistor". Där kan du sedan klicka längst till höger i listan där du har en symbol av en papperskorg. Klicka på den om du önskar ta bort ett specifikt värdepapper.

Önskar du byta namn på en lista eller ta bort en bevakningslista så klickar du i rullgardinen högst upp och väljer "Alla mina listor".

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-15, 13:10
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Enklast så klickar du på Mina sidor och väljer "Bevakningslistor". Där kan du sedan klicka längst till höger i listan där du har en symbol av en papperskorg. Klicka på den om du önskar ta bort ett specifikt värdepapper.

Önskar du byta namn på en lista eller ta bort en bevakningslista så klickar du i rullgardinen högst upp och väljer "Alla mina listor".

/ Dan, Avanza Bank
Bugar och bockar!
Citera
2013-11-15, 17:10
Medlem
Doftpelargons avatar
Jag är ägare av en fond noterad i utländsk valuta. Låt säga att den igår gick upp med en procent, när sätts valutakursen? Hur mycket den gått upp beror ju lite på vilken valutakurs man använder sig av.
Citera
2013-11-15, 18:51
Medlem
Hej

Jag undrar om det går att se värdet för mitt konto bakåt i tiden på avanza? Dvs inte procentuell förändring utan i kronor och ören
Citera
2013-11-15, 22:30
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisoul
Hej

Jag undrar om det går att se värdet för mitt konto bakåt i tiden på avanza? Dvs inte procentuell förändring utan i kronor och ören
Det är något jag också skulle uppskatta. Dessutom gärna så att man kan exportera datan till t.ex. Excel.
Citera
2013-11-16, 00:01
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Hej

Har du det inte i grafen över kontots utveckling?
Citera
2013-11-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Har du det inte i grafen över kontots utveckling?

Nja, jag lyckas inte ta fram några siffror, % men inte värde. Möjligen är jag blind för det uppenbara. Jag för över lite olika summor mer eller mindre regelbundet och var intresserad av att se hur värdet var vid en specifik tidpunkt.
Citera
2013-11-18, 08:37
Medlem
Hittade månadsrapporterna nu vilket mer än väl täckte mitt behov av info
Citera
2013-11-18, 11:10
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Jag är ägare av en fond noterad i utländsk valuta. Låt säga att den igår gick upp med en procent, när sätts valutakursen? Hur mycket den gått upp beror ju lite på vilken valutakurs man använder sig av.

Jag kan bara tala för hur det fungerar hos oss men vi får både NAV-kursen och valutakursen från Morningstar på kvällen för de flesta fonder. Däremot så är valutakursen endast en indikativ kurs och inte det du säljer till, vilket troligtvis är mer relevant när det handlar om hur mycket fonden är värd för dig. Växlingen vid försäljning sker så fort vi får likviden från fondbolaget och bokar ut fonden från kontot. Det kan vara närsomhelst under dagen och sker fortlöpande när vi hantera fondorder.

Citat:
Hej

Du kan skapa en portföljrapport under Mina sidor > Kontoöversikt > Portföljrapport. I rapporten kan du ta del av utvecklingen på ditt konto, både i en graf och utskrivet. Du kan då själv välja för vilken period du vill se utvecklingen för och även välja jämförelseindex.

Under Mina sidor > Deklaration > Kontobesked hittar du även både dina månads- och årsbesked som innehåller sammanfattande information om kontot.

I kontografen på din kontoöversikt kan du också se utvecklingen över tid i SEK, under den procentuella förändringen.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-11-19, 19:18
Medlem
Doftpelargons avatar
Ny androidapp: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.avanzabank.androidapplikation&hl=sv

Betydligt bättre.

Skulle dock vara skönt om man kunde välja bort till och konton som vill ska visas under "Innehav".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in