Citat:
Ursprungligen postat av
Doftpelargon
Jag är ägare av en fond noterad i utländsk valuta. Låt säga att den igår gick upp med en procent, när sätts valutakursen? Hur mycket den gått upp beror ju lite på vilken valutakurs man använder sig av.
Jag kan bara tala för hur det fungerar hos oss men vi får både NAV-kursen och valutakursen från Morningstar på kvällen för de flesta fonder. Däremot så är valutakursen endast en indikativ kurs och inte det du säljer till, vilket troligtvis är mer relevant när det handlar om hur mycket fonden är värd för dig. Växlingen vid försäljning sker så fort vi får likviden från fondbolaget och bokar ut fonden från kontot. Det kan vara närsomhelst under dagen och sker fortlöpande när vi hantera fondorder.
Citat:
Ursprungligen postat av
jisoul
Hej
Jag undrar om det går att se värdet för mitt konto bakåt i tiden på avanza? Dvs inte procentuell förändring utan i kronor och ören
Du kan skapa en portföljrapport under Mina sidor > Kontoöversikt > Portföljrapport. I rapporten kan du ta del av utvecklingen på ditt konto, både i en graf och utskrivet. Du kan då själv välja för vilken period du vill se utvecklingen för och även välja jämförelseindex.
Under Mina sidor > Deklaration > Kontobesked hittar du även både dina månads- och årsbesked som innehåller sammanfattande information om kontot.
I kontografen på din kontoöversikt kan du också se utvecklingen över tid i SEK, under den procentuella förändringen.
/Hanna, Avanza Bank