2016-12-29, 17:14
Medlem
Emols avatar
kan man få fram volym staplar i nere i diagrammen? om jag inte missminner mig så gick det förut?!
Citera
2016-12-29, 18:35
Medlem
dwylaftrs avatar
Uppdatering på felaktig-grejen ifall någon stöter på samma problem:

Idag kom det nya ordrar och jag hade beloppet som jag månadssparar på Avanza. Så allt löste sig efter att beloppet fanns.
Citera
2017-01-02, 15:11
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
När jag kollar på grafen "utveckling" under kontot visas då utvecklingen för endast mina värdepapper eller allt som ligger på kontot inklusive likvider?

Med andra ord: Hämnas grafen "utveckling" om jag har massa likvider liggandes på mitt konto?

Hej!

Utvecklingen är inklusive likvider. Även utdelningar räknas med i din kontoutveckling.
Läs mer om kontografen på nedan länk:

https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/inloggning-teknik/grafer-avkastning.html

Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Kan ni inte lägga in så att man även kan sortera på 6 mån. historik på Aktielistan m.m?

Lägg gärna till Heikin-Ashi candlesticks i listan över graftyper då de gör det enklare att identifiera trender & köp/sälj signaler.

Jag ska ta vidare önskemålet om 6 månaders värde i tabellen, det finns i bevakningslistan vet jag. Det borde gå att ordna som ett tillval till Aktielistan i alla fall.

Vi får ibland önskemålet om Heikin-Ashi-staplar, men då det är relativt få som efterfrågar det så har vi tyvärr inte lagt prio på just den punkten. I sammanhanget så kan jag dock nämna att större grafer är något som är väldigt efterfrågat och som vi planerar att se över under året.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanchenjunga
När ska Avanza ha fixa lika bra erbjudande för belåning som Nordnet måntro? (1.75 vs 0.99%)

Vi har inte några planer just nu på att göra om vårat Superlån på ett liknande sätt som gör att det skapas två olika nivåer. Vi ser löpande över räntan på Superlånet och vi vet att de som ligger i ränterabattnivå 1 har en bättre ränta än Superlånet kan erbjuda i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av Emol
kan man få fram volym staplar i nere i diagrammen? om jag inte missminner mig så gick det förut?!

Det går fortfarande att ta fram volymstaplar i diagrammet. För att göra det så klickar du på kugghjulet längst upp till höger i grafens kant och sedan så väljer du volym. De val som du gör vid kugghjulet ligger även kvar tills nästa gång du besöker en aktie.

/Dan, Avanza
Citera
2017-01-02, 15:18
Medlem
hejLarss avatar
Tjena Avanza. Jag har problem när jag kollar kursdiagram på diverse aktier på er sida. Bläddrar man mellan 3mån - 1års graferna etc låser sidan sig och det står "laddar" på diagrammet. Hade samma problem på jobb tidigare idag så kan väll inte bara vara jag?
Citera
2017-01-02, 15:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejLars
Tjena Avanza. Jag har problem när jag kollar kursdiagram på diverse aktier på er sida. Bläddrar man mellan 3mån - 1års graferna etc låser sidan sig och det står "laddar" på diagrammet. Hade samma problem på jobb tidigare idag så kan väll inte bara vara jag?

Tja,

Det är inte bara du

Det är en bugg som vi har för avsikt att eliminera så snabbt det bara går!

/Dan, Avanza
Citera
2017-01-02, 15:42
Medlem
hejLarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Tja,

Det är inte bara du

Det är en bugg som vi har för avsikt att eliminera så snabbt det bara går!

/Dan, Avanza

Tack för svar, hoppas ni lyckas lösa det snart.. Avkastning på er!
Citera
2017-01-02, 15:58
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejLars
Tack för svar, hoppas ni lyckas lösa det snart.. Avkastning på er!

Tack detsamma!
Citera
2017-01-03, 16:19
Medlem
Har ni för avsikt att börja med värdegrafer med uppdatering på låt säga var 5e sekund?
Citera
2017-01-04, 02:10
Medlem
dwylaftrs avatar
Kan man ta bort en bevakningslista på något vis? Hittar inte.
Citera
2017-01-04, 17:44
Medlem
rakarnas avatar
Hejsan har gett bort aktier i julklapp till min syster som aldrig har funderat på aktier tidigare. Nu har hon iallafall öppnat ett ISK konto hos avanza och jag fundera lite på hur jag rent praktiskt föröver aktierna från mitt konto till hennes.

Hittade någon artikel från 2013 på placera där dem sa att man ska skicka in ett brev till er med id handlingar och där minst två personer styrker att det verkligen är jag.

Finns det inget smidigare sätt? tänker med mobilt bankid? Ifall nej kan jag inte skicka in det som ett mail iallafall? och till vilken adress isåfall?
Citera
2017-01-04, 19:20
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Hejsan har gett bort aktier i julklapp till min syster som aldrig har funderat på aktier tidigare. Nu har hon iallafall öppnat ett ISK konto hos avanza och jag fundera lite på hur jag rent praktiskt föröver aktierna från mitt konto till hennes.

Hittade någon artikel från 2013 på placera där dem sa att man ska skicka in ett brev till er med id handlingar och där minst två personer styrker att det verkligen är jag.

Finns det inget smidigare sätt? tänker med mobilt bankid? Ifall nej kan jag inte skicka in det som ett mail iallafall? och till vilken adress isåfall?
Jag gjorde en liknande grej med min syster för ett par år sen, förde över pengar till hennes konto i stället och gick igenom hela processen med henne. Det var lättare än att hålla på och föra över aktier.
Citera
2017-01-06, 03:03
Medlem
dwylaftrs avatar
Kan man köpa 1 st aktie från USA/Kanada/utlandet? Eller typ 10?

Har lite bolag i både USA och Canada jag skulle vilja investera i. Har svårt att hitta. Skulle vilja börja med någon liten testorder och inte slänga in t.ex 100 aktier. Ska hamna på mitt ISK. Givet att alla avtal är gjorda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in