2013-07-17, 08:39
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Hej!
Tankte droppa en sak jag tycker ar irriterande med graferna pa nya siten.
Vet inte om detta ar for att jag bor utomlands och saledes oftast loggar in nar borsen ar stangd men jag far iaf alltid upp att det inte gar att visa nagon graf (http://tinypic.com/r/vysep2/5). Skulle vara battre att visa gardagens utveckling pa 1 dags grafen enligt mig, kan dock vara en smakfraga.

Vidare sa verkar samtliga grafer ha fatt fnatt och ser ofta ut sa har (http://tinypic.com/r/2vl7kao/5). Helt olasligt enligt mig, det galler upp till 1veckas grafer pa individuella foretag och 1 manads om man kollar pa portfoljens utveckling.

Hej,
Jag förstår att du inte kan läsa graferna som de ser ut på den andra bilden. Vi har felanmält graferna och detta utseende får grafen dessvärre när man är i en annan tidszon än i Sverige. Detta kommer korrigeras inom kort.

Att vi visar grafer endast under börsens öppning är något vi kommer justera nu efter sommaren. Vi kommer då visa den senaste grafen till strax innan börsen öppnar dagen därpå, precis som på gamla sajten.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-07-17, 09:12
Medlem
Crashs avatar
Men när blir appen användbar igen? Satan viljen tid det ska ta att fixa buggar, flera veckor liksom
Citera
2013-07-17, 09:45
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Men när blir appen användbar igen? Satan viljen tid det ska ta att fixa buggar, flera veckor liksom
Håller med om att det är frustrerande. Olyckligtvis är det en kombination av externa utvecklare och semestertider som gör att det tar lite längre tid än normalt att fixa detta.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-17, 09:50
Medlem
SparkMans avatar
Jag kan inte komma in på mina sidor och lägga order på den nya sajten, har varit så sen igår morse. Den gamla fungerar dock som den ska. Är det så för alla eller har jag bara extrem otur?

Citat:
Sidan du vill se kan inte visas

Felet kan bero på att du skrivit in fel adress i webbläsaren eller att det är en sida som du inte har behörighet att visa.
Gå till startsidan

Detta är vad som kommer upp när jag trycker på "Mina sidor" och trycker på köp/sälj-knappen
Citera
2013-07-17, 10:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Jag kan inte komma in på mina sidor och lägga order på den nya sajten, har varit så sen igår morse. Den gamla fungerar dock som den ska. Är det så för alla eller har jag bara extrem otur?

Detta är vad som kommer upp när jag trycker på "Mina sidor" och trycker på köp/sälj-knappen
Det verkar finnas en bugg som gör att "Mina sidor" kan krascha om man har en stop loss i ett avnoterat värdepapper. En fix för denna bugg är på väg. Kan detta stämma in på dig? Om det inte gör det så vore det bra om du kunde ringa in till oss eller skicka ett meddelande i inloggat läge så att vi kan se ditt konto och kan felsöka detta.

Bra om du hör av dig oavsett faktiskt eftersom vi kan hjälpa till att ta bort den stop loss som är orsaken om det skulle vara problemet.

/Daniel, Avanza Bank
Senast redigerad av AvanzaBank 2013-07-17 kl. 10:16.
Citera
2013-07-17, 10:17
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det verkar finnas en bugg som gör att "Mina sidor" kan krascha om man har en stop loss i ett avnoterat värdepapper. En fix för denna bugg är på väg. Kan detta stämma in på dig? Om det inte gör det så vore det bra om du kunde ringa in till oss eller skicka ett meddelande i inloggat läge så att vi kan se ditt konto och kan felsöka detta.

/Daniel, Avanza Bank
Jag vet att jag har lagt in stop loss men vill minnas att jag även tagit bort den samma. Men tack för tipset, ska kolla mer på detta.
Citera
2013-07-17, 12:13
Medlem
927s avatar
på nya placera sajten:
jag klickar på telegram och på telegram och pm men när jag hoppar tillbaka telegram så visas "gamla" nyheter och jag får en uppmaning att uppdatera. så blir det varje gång jag gör så
Citera
2013-07-17, 12:17
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
på nya placera sajten:
jag klickar på telegram och på telegram och pm men när jag hoppar tillbaka telegram så visas "gamla" nyheter och jag får en uppmaning att uppdatera. så blir det varje gång.
Ser vad du menar, tack för det! Ser ut som en solklar bugg, rapporterar det till vår IT-avdelning.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-17, 12:17
Medlem
waxizs avatar
Kan lagga till ett onskemal om Avanza-appen for iPhone. Standard ar att man uppdaterar sidan genom att dra sidan uppat (Scrolla langre an vad sidan visar) vilket jag tycker skulle vara en stor forbattring om ni andrade till. Jag brukar ofta lyckas klicka pa Innehav-fliken nar jag ska uppdatera och oftast efter att forst ha forsokt uppdatera som man gor pa andra appar rent reflexmassigt.
Citera
2013-07-17, 12:20
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Kan lagga till ett onskemal om Avanza-appen for iPhone. Standard ar att man uppdaterar sidan genom att dra sidan uppat (Scrolla langre an vad sidan visar) vilket jag tycker skulle vara en stor forbattring om ni andrade till. Jag brukar ofta lyckas klicka pa Innehav-fliken nar jag ska uppdatera och oftast efter att forst ha forsokt uppdatera som man gor pa andra appar rent reflexmassigt.
Hej!

Denna funktion finns på den senaste versionen av appen. Dock vill jag varna för att det finns en bugg som gör att appen kraschar för vissa just nu. En fix är på väg men tyvärr tar det lite längre tid än vad vi hade velat på grund av externa utvecklare och semestertider.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-17, 14:03
Medlem
Kurserna på bevakningslistan borde likna den gamla mer.

Sjukt svårt att skilja på +/- och +/-% och aktuell kurs då bredden på kolumnerna skiljer sig.

Även kursen hade en färgskala i sig på den gamla, det var mycket bättre så att det blir enhetligt på varje rad. Nu ser man den knappt då ögat fokuserar på de färgade tecknen.
Citera
2013-07-17, 14:06
Medlem
SparkMans avatar
Just det, på tal om telegram (och PM). På den gamla sajten finns det en länk under de 5 senaste PMen som går till "Fler pressreleaser". Finns det ens en sådan länk på den nya sajten eller är det bara jag som har missat den? Har letat länge efter den då det ibland kan vara bra att gå tillbaka en bit för att se vad det egentligen stod i ett specifikt PM för en tid sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in