2014-03-18, 12:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSail
Börjar bli väldigt trött på era problem med åtkomst av sidan. Dags att byta nätmäklare snart om problemet inte försvinner för gott!

Jag förstår att det är frustrerande när dessa problem inträffar. Vi arbetar hårdare än någonsin för att komma till rätta med de problem som drabbar våra kunder just nu. Vi har ett par kommande åtgärder som ska minimera risken för att något liknande sker igen. Vi har även inlett ett stabilitetsprojekt där vi kommer att fokusera på driftstabiliteten framför ny funktionalitet och kommer därför lägga vårt fokus på att undvika liknande situationer i framtiden.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-18, 13:58
Medlem
Hittar inte hur man avslutar ett konto låt oss säga ett sparkonto. Sökfunktionen hjälper ju inte
Citera
2014-03-18, 14:53
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengarkyckling
Hittar inte hur man avslutar ett konto låt oss säga ett sparkonto. Sökfunktionen hjälper ju inte

Hej!

Skriv ett meddelande in till oss (från inloggat läge) eller ring oss på tel. 08-562 250 00 så stänger vi normalt ned kontot inom ett par bankdagar.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-21, 17:45
Medlem
Hej Avanza,

Varför tog ni bort logga ut knappen?
Citera
2014-03-21, 17:49
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sondevidi
Hej Avanza,

Varför tog ni bort logga ut knappen?

Hej,

Den är inte borttagen, om du klickar på ditt namn uppe till höger så har vi lagt till en snabbnavigering där du längst ned finner "logga ut".

Återkom gärna om det är några fler frågor!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-21, 17:51
Medlem
wastedandlazys avatar
Hur funkar fill or kill vid orderläggning (sälja)?

Säg att jag låter ordern ligga några dagar, det säljs inte, detta upprepar jag några gånger,
jag betalar inget?
nackdelar?
fallgropar?

Som jag förstått betalar man courtage varje dag ordern ligger ute om det blir avslut

Fill or Kill lägger omedelbart din order på marknaden, under förutsättning att hela ordern kan gå till avslut. Ifall inte hela ordern omedelbart går till avslut, tas den bort.

Fill and Kill lägger också ordern omedelbart, och den läggs i marknaden oavsett vilken volym som finns tillgänglig. Så fort all tillgänglig volym gått till avslut tas ordern bort.
Citera
2014-03-21, 18:01
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Hur funkar fill or kill vid orderläggning (sälja)?

Säg att jag låter ordern ligga några dagar, det säljs inte, detta upprepar jag några gånger,
jag betalar inget?
nackdelar?
fallgropar?

Som jag förstått betalar man courtage varje dag ordern ligger ute om det blir avslut

Fill or Kill lägger omedelbart din order på marknaden, under förutsättning att hela ordern kan gå till avslut. Ifall inte hela ordern omedelbart går till avslut, tas den bort.

Fill and Kill lägger också ordern omedelbart, och den läggs i marknaden oavsett vilken volym som finns tillgänglig. Så fort all tillgänglig volym gått till avslut tas ordern bort.

Hej,

Det är egentligen inte några stora fallgropar. Båda är som du säger orders som skickas som "ögonblicksorders", uppfylls inte de villkor som du har givit så tas ordern bort direkt. Det kommer då inte att kosta dig något courtage. Inget avslut = inget courtage

Det du ska tänka på är att dessa två ordertyper alltså inte går att lägga för flera dagar.

Återkom gärna om du har några fler frågor eller funderingar.

Ha en trevlig helg!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-21, 19:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej det stämmer inte, även denna order är en ögonblicksorder. Du kommer med denna ordertyp fylla så mycket av din order som det för ögonblicket är möjligt och därefter dödas ordern omedelbart.

Edit: eller vad det så du menade egentligen? Det kanske bara var jag som misstolkade din beskrivning?
Citera
2014-03-21, 21:21
Medlem
PaulPaljetts avatar
Jag är bara hobbyanvändare, men hade gillat om den nya(?) värdepapperssidan med utdelningarna listade även listade totala summan per värdepapper och inte bara utdelning/aktie. Är det bara jag?
Citera
2014-03-22, 08:52
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det stämmer inte, även denna order är en ögonblicksorder. Du kommer med denna ordertyp fylla så mycket av din order som det för ögonblicket är möjligt och därefter dödas ordern omedelbart.

Edit: eller vad det så du menade egentligen? Det kanske bara var jag som misstolkade din beskrivning?

De sista två styckena var kopierade från sajten så jag hoppas de stämmer:P

Men jag antar att du har rätt annars blir det ingen skillnad jämfört med en vanlig order
Senast redigerad av wastedandlazy 2014-03-22 kl. 08:54.
Citera
2014-03-24, 11:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Jag är bara hobbyanvändare, men hade gillat om den nya(?) värdepapperssidan med utdelningarna listade även listade totala summan per värdepapper och inte bara utdelning/aktie. Är det bara jag?

Jag förstår hur du menar, tack för ditt förslag och att du tog dig tid att framföra det. Jag kommer att ta det vidare till våra utvecklare som får titta vidare på det.

Citat:
De sista två styckena var kopierade från sajten så jag hoppas de stämmer:P

Men jag antar att du har rätt annars blir det ingen skillnad jämfört med en vanlig order

Både "Fill or Kill" och "Fill and Kill" är ögonblicksorder som tas bort direkt om inte villkoret i ordern uppfylls. Ni har båda rätt i det ni säger eftersom ordern skannar av marknaden i en Fill and Kill-order och fyller upp så mycket av ordern som det går för tillfället och därefter makuleras resterande del av ordern. Om du är nyfiken kan du kan läsa mer om "Fill or Kill"- och "Fill and Kill"-order här.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-03-24, 13:46
Medlem
DividendChamps avatar
Jag har väldigt mycket av mitt sparande på AktieInvest. Dock föredrar jag Avanza och om ni hade erbjudit samma funktion så hade jag flyttat över mitt sparande så snabbt som möjligt. Den funktionen som gör att jag sparar på Aktieinvest istället är att de erbjuder ett månadssparande i aktier till ett courtage av 10kr oavsett hur många aktier du sparar i samt andelsinvestering.

Finns där någon plan för Avanza att erbjuda andelsinvestering? För mig som inte sparar lika mycket som vissa hajar så föredrar jag detta. Andelsinvestering tillsammans med att mina utdelningar återinvesteras courtagefritt ger mig som inte sparar ett stort belopp i månaden (ca 4-5000kr) gör att jag hellre väljer AI fast jag helst velat ha allting hos er på Avanza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in