2012-01-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Vilket fraktbolag är att föredra när man beställer från Tegalob?

Tack.

Välj inte formica parcel det gjorde jag och bussgods krossade ena kollit mailade dem och de sa att jag skulle skicka in kvitto och intyg på att kollit var trasigt så skulle dem ordna det.

Nu två månader senare svarar dem inte på mina mail och det gör inte tegalob heller så jag kommer aldrig mer att beställa ifrån dem.
Citera
2012-01-12, 18:00
Medlem
849 kr i skatt..... Försökte att få tullen att skrota all öl så att jag slapp betala skatten ..men antingen så kunde jag få ölen och betala skatten eller skrota ölen men ändå betala skatten.

Klart att man valde att få behålla ölen , hoppas inte att jag nu får betala transportavgift...
Citera
2012-01-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackenedFingers
Någon som hört ifall tullen lagt beslag på något den senaste tiden? det är nämligen så att jag väntat sen den 22:a december på att min beställning ska ha skickats från bussgods i Jönköping...är det möjligen så att bussgods nya initiativ har något att göra med detta?

Har samma problem, mitt paket har inte gått iväg därifrån sen december.

Får inget svar av Tegalob heller och det verkar som de skiter i kunder som har problem. Varken bussgods eller formica har någon koll. Varit en del artiklar om att de vägrar skicka alkohol men bussgods är ingen statlig institution och har inte den bestämmanderätten.

Trist vad gör man? Funderar på att kontakta min bank och anmäla detta som bedrägeri.
Citera
2012-01-13, 17:01
Medlem
Beställde 1 kolli från TegaloB den 30/12-11, paketet anlände till jönköping den 11/1-12.

Idag 13/1-12 anlände det till mig i Värmland, varpå jag hämtade ut paketet utan synliga skador.
Döm av min förvåning när ena flaskan saknade ca 1/5 del av innehållet.
Efter att ha synat flaskan ordentligt så fann jag en spricka i botten där innehållet således tagit sig ut.

Man kunde även skönja en liiiiten fläck på kartonges insida. Den lilla skadan gjorde att spriten rann ut långsamt så att den hann dunsta innan genomvätning av emballaget.

Detta gör att jag får sila av spriten genom ett kaffefilter för att bli av med de små glasflisor som nu simmar på flaskans botten. Missödet är nu rapporterat till transporbolaget Transaver skade@transaver.se som i sin tur i sverige använder sig av Bussgods som speditör.
Citera
2012-01-13, 20:14
Medlem
Kan meddela att kundtjänst på Transaver, skade@transaver.se Jobbar otroligt snabbt. Jag skickade en skadeanmälan i dag eftermiddag vilket resulterade svar OCH pengar tillbaks på kontot redan ikväll.

Vad mer kan man begära!?
Citera
2012-01-14, 10:23
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimReaper36
Kan meddela att kundtjänst på Transaver, skade@transaver.se Jobbar otroligt snabbt. Jag skickade en skadeanmälan i dag eftermiddag vilket resulterade svar OCH pengar tillbaks på kontot redan ikväll.

Bra service där från Transaver

Men fick du pengarna för frakten tillbaka?
Citera
2012-01-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Bra service där från Transaver

Men fick du pengarna för frakten tillbaka?

Mattematiken säger att jag fick pengar tillbaks för frakten på den flaska som gick sönder.

Kostnaden för min flaska som gick sönder var 12,74 Euro = 113,40 kr

Min ersättning för skadan blev 140 kr

Frakten räknad per flaska är 150 kr / 6 = 25 kr st.

Om jag nu även "offrar" ett kaffefilter så kan jag ju även sila de ca 80 cl Gin som finns kvar i flaskan så att de små glasflisorna försvinner, vilket i praktiken innebär att jag gjort en "vinst" på denna affär med fraktbolaget Transaver.

Nämnas bör även att jag beställde 1 flaska Captain Morgan Black Gold 100 cl och 2 flaskor Captain Morgan Spiced Gold Rum 100 cl men TegaloB bytte ut mina 2 Spiced Gold mot Black Gold med en mellanskillnad på ca 40 kr flaskan till min favör och även 5% höge alkoholhalt.

Om det nu var felpackat eller slut på Spiced gold vet jag inte men TegaloBs policy är att om en vara är slut så behåller de rätten att ersätta med livärdig vara eller bättre.

Min slutsats är att jag är nöjd både med TegaloB och Transaver samt att Fredagen den 13 INTE är en otursdag
Citera
2012-01-14, 20:00
Medlem
Jag kan beställde från vinoencasa den 3dje, fortfarande inte bytt status från "pegado"(betalt). Antingen är det ett jävla lagg eller så är jag blåst, hursom hade jag nog avvaktat med att beställa därifrån just nu...
Citera
2012-01-16, 09:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comoesstas
Jag kan beställde från vinoencasa den 3dje, fortfarande inte bytt status från "pegado"(betalt). Antingen är det ett jävla lagg eller så är jag blåst, hursom hade jag nog avvaktat med att beställa därifrån just nu...

Josep på Vinoencasa sköter verksamheten lite då och då när han har tid över. Någon gång tog det tre månader innan jag fick mitt. Slutat med den såskoppen. Även om han är några kronor billigare.
Citera
2012-01-16, 09:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimReaper36
Mattematiken säger att jag fick pengar tillbaks för frakten på den flaska som gick sönder.

Kostnaden för min flaska som gick sönder var 12,74 Euro = 113,40 kr

Min ersättning för skadan blev 140 kr

Frakten räknad per flaska är 150 kr / 6 = 25 kr st.

Om jag nu även "offrar" ett kaffefilter så kan jag ju även sila de ca 80 cl Gin som finns kvar i flaskan så att de små glasflisorna försvinner, vilket i praktiken innebär att jag gjort en "vinst" på denna affär med fraktbolaget Transaver.

Nämnas bör även att jag beställde 1 flaska Captain Morgan Black Gold 100 cl och 2 flaskor Captain Morgan Spiced Gold Rum 100 cl men TegaloB bytte ut mina 2 Spiced Gold mot Black Gold med en mellanskillnad på ca 40 kr flaskan till min favör och även 5% höge alkoholhalt.

Om det nu var felpackat eller slut på Spiced gold vet jag inte men TegaloBs policy är att om en vara är slut så behåller de rätten att ersätta med livärdig vara eller bättre.

Min slutsats är att jag är nöjd både med TegaloB och Transaver samt att Fredagen den 13 INTE är en otursdag

Fick leverens med flska sönder. Skickade ett foto av den flskan till firman (Vingrossen var det kanske).
Dom ville sätta in pengar på mitt konto, men jag nekade och skrev att det var flaskan jag ville ha.
Så då skickade dom en ny plus en flaska vin som present.
Det tycker jag var rätt och rimligt.
Vad ska du med pengarna till? Det var ju spriten du ville ha och som du slutit avtal för att få.
Citera
2012-01-16, 09:31
Medlem
Jofs avatar
Bodegashop verkar ju ganska ok, men jag använder mig inte av dom längre. Dom svarar inte på mejl.
Väntar på leverans från dom sedan oktober 2010!
Ligger beslagtaget i Frankrike.
En juridisk soppa.
Tullen i Frankrike hävdar att godset tillhör Bodegashop. Bodegashop att det tillhör mig och därför vägrar att svara på mejl från tullen.
Leverantören (Locadi) vill inte ta något ansvar för utebliven leverans. Men har brevväxlat lite med franska tullen, som vill hälla ut spriten. Men som inte riktigt vet om det är juridiskt rätt, eftersom dom tvekar. Vill kontakta svenska tullen. Jag har pratat med franska tullens representant som inte verkar trivas med att hantera situationen.
Svenska tullen verkar ha som princip att spriten tillhör adressaten.
Nåt att bita i om man är lagd åt det hållet.

Som många sagt; tyska leverantörer via ex Wego är att rekomendera.
Citera
2012-01-17, 19:58
Medlem
ingenios avatar
Fick min leverans från Vingrossen utan problem. Kan verkligen rekommendera dem. Dock, eftersom många här har sagt att man skall växla inte bara leverantör utan dessutom adress och personen som beställer, så tänkte jag göra en ny beställning från Vinsajten.com den här gången. Återigen med WeGo express som fraktbolag. Är detta fortfarande en grön kombination?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in