2011-12-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag skickade ett e-postmeddelande och frågade om dom kunde kasta på mina varor på bussen som går förbi mig. Sex timmar senare kom bussen med mina varor, jag fick legitimera mig och sedan klart

Okej, låter bra ! Har konfererat med min morbror som även han beställt alkohol från internet....han påstår att dom inte har någon rätt att inte ge mig sakerna.. Enligt han får man ta emot alkohol även fast man är 18, fast man får inte ''öppna'' det offentligt...typ.
Citera
2011-12-08, 15:04
Medlem
GustNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackenedFingers
Okej, låter bra ! Har konfererat med min morbror som även han beställt alkohol från internet....han påstår att dom inte har någon rätt att inte ge mig sakerna.. Enligt han får man ta emot alkohol även fast man är 18, fast man får inte ''öppna'' det offentligt...typ.

Mina paket var märkta med en lapp där det stod att det innehöll alkohol och att jag var tvungen att vara över 20. Sen scannade han körkortet och jag fick skriva på ett papper.
Citera
2011-12-08, 15:33
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackenedFingers
Skönt ha en morbror som gjer dåliga råd.. Alla butiker har 20-års gräns, och på flera är vilkoren att paket skickas i retur om beställaren är under 20 år.. Tror jag hadde gjort en liten beställning och fått Posten att leverera paket på dörr om jag varit under 20; Postanställda är lågavlönade och allment slöa enligt min ärfarenhet... Bussgods-anställda brukar vara lite 'vassare'...
Senast redigerad av myh1 2011-12-08 kl. 16:11.
Citera
2011-12-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Skönt ha en morbror som gjer dåliga råd.. Alla butiker har 20-års gräns, och på flere är vilkoren att paket skickas i retur om beställaren är under 20 år.. Tror jag hadde gjort liten beställning och fått Posten att leverera paket på dörr om jag varit under 20; Postanställda är lågavlönade och allment slöa enligt min ärfarenhet... Bussgods-anställda brukar vara lite 'vassare'...

Får vem som helst handla hos er?
Du måste vara 20 år för att få handla hos oss. Ditt inköp skall endast vara för enskilt bruk och får inte säljas vidare. Det är endast den person som står uppgiven som mottagare av varorna som kan lösa ut dem. Mottagaren måste vara minst 20 år och legitimera sig vid leveranstillfället.

Jadu , det verkar stämma ! Om inte annat får jag ta och be dom lämna det hemma hos mig när jag inte är hemma, vilket kanske inte funkar.. Annars har jag ett gammalt knep jag brukade ta till hands förut... Brukade nämligen rita på mitt leg...93 till 90... manipulerade 3:an till 0:an , brukade funka hyfsat bra!

annars kan jag alltid ändra min frakt så den står i min kära mors namn istället.
Senast redigerad av BlackenedFingers 2011-12-08 kl. 15:57.
Citera
2011-12-08, 18:36
Medlem
Jaha ja fick ett paket från posten idag som jag inte hade en aning vad det var för nåt. Det visade sig vara mina beslagtagna flaskor från tullen Hade ingen aning om att dom skulle skicka det till mig utan att jag behövde göra nåt. Dessutom så betalade wego tillbaka fraktkostnaden så det blev inte så farligt dyrt ändå. Och jag som trodde att jag aldrig skulle få hem flaskorna
Citera
2011-12-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ainatar
Jaha ja fick ett paket från posten idag som jag inte hade en aning vad det var för nåt. Det visade sig vara mina beslagtagna flaskor från tullen Hade ingen aning om att dom skulle skicka det till mig utan att jag behövde göra nåt. Dessutom så betalade wego tillbaka fraktkostnaden så det blev inte så farligt dyrt ändå. Och jag som trodde att jag aldrig skulle få hem flaskorna

det var som fan...
Citera
2011-12-08, 20:42
Medlem
Du skojar! När blev ditt beslagtaget? Mitt var 24/7 och jag har ff inte fått besked om punktskatt. När fick du det beskedet? Kanske man får avslagen öl till jul

Citat:
Ursprungligen postat av ainatar
Citera
2011-12-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonjaelvira
Du skojar! När blev ditt beslagtaget? Mitt var 24/7 och jag har ff inte fått besked om punktskatt. När fick du det beskedet? Kanske man får avslagen öl till jul

Är lika förvånad som du är.. Fick mitt beslagtaget i slutet av september. Fick brev från tullen den 18 oktober.
Citera
2011-12-09, 18:13
Medlem
Finns det någon av alla oss som "fastnade" 24/7 som fått besked om punktskatt?
Beslaget är ju släppt av åklagaren sedan en månad men inte ett ljud från Tullverket
Djävlas dom bara med mig eller är vi fler?
Citera
2011-12-10, 01:38
Medlem
Beaverfeavers avatar
Citat:
Beslaget är ju släppt av åklagaren sedan en månad men inte ett ljud från Tullverket

Hur funkar det om det "är släppt" det skedde ju för en månad sen och om 1 slapp punktskatten borde väl alla göra det? konstigt annars.... men tullen har väl en förmåga att skaffa pengar utan att föra så mycket väsen av sig
Citera
2011-12-12, 09:37
Medlem
1349s avatar
Någon som har erfarenhet av Bussgods och borttappade spritleveranser? Mitt paket anlände till Bussgods-station i Sverige från Bodega via Transaver. Där finns paketet registrerat som inlämnat, sen har inget mer skett och ingen vet vart paketet är. 3 v. har gått och undrar nu vem jag bör kräva tillbaks pengarna av. Det är Transaver jag anlitat för att få hem varorna, dock är det Bussgods som senast haft paketet. Där verkar rutinerna inte alls fungera (uppenbarligen är det lite si och så med loggningen av paket, det skickas utan att dataföras osv). Jag får anta att Bodega skickat det de skulle, har som sagt ingen chans att kolla då paketet gått upp i rök.

Kanske lite OT, men kan vara bra som upplysning om tullen inte är det enda hotet mot julspriten.

(Tillägg: Jag har pratat med personal på Bussgods/platsen där paketet är inlämnat +mitt lokala Bussgods-kontor +utlämningsstället. Känns som att det kommer bli rundgång på det här.)
Senast redigerad av 1349 2011-12-12 kl. 09:45.
Citera
2011-12-12, 15:12
Medlem
Citat:

Jag fick besked om punktskatt idag.

Captain Morgan: 175kr/flaska
Lapin Kulta: 68kr/flak
Famous Grouse: 200kr/flaska
Spendrups Gold: 77kr/flak

Totalt: 842kr

Vet inte om jag ska betala in eller inte faktiskt. Betalade 1031kr totalt så det känns trisst att betala nästa lika mycket igen för att få hämta ut varorna. Hur ska ni andra göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in