2015-04-23, 23:00
Medlem
Finns det någon som har beställt ifrån vingrossen efter dom har bytt fraktbolag som vill dela med sig/pma om det funkar?
Citera
2015-04-24, 00:43
Medlem
Finns det några som köper här:

http://www.allspirits.de/Wein/BiB-Weine/Italien/
Citera
2015-04-24, 01:01
Medlem
islandmountain10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsgren
Finns det några som köper här:

http://www.allspirits.de/Wein/BiB-Weine/Italien/

De verkar bara skicka inom Tyskland. Kan det vara samma företag som ligger bakom Scanbolaget? Ungefär samma logotyp på sidorna iaf.
Citera
2015-04-24, 10:19
Medlem
Köp INTE från Vingrossen. Om det börjar strula med nåt så hjälper dom inte till för fem öre.
Vi är ganska många nu som har blivit blåsta av dom. Kommer berätta efter 1/5 då deras f.d fraktbolag Wego har hälsat att dom häller ut all sprit, vilket ingen för övrigt tror på.

Wego gick f.ö. upp i rök för ca. 2 veckor sen trots att det ligger massor av beställningar hos dom. Skulle
tro att Vingrossens nya fraktbolag är Wego, bara bytt namn.
Citera
2015-04-24, 11:44
Medlem
.-.-.s avatar
Nu har Drinko öppnat igen, med priser inkl Svensk skatt, alltså ungefär samma priser som på bolaget eller snäppet dyrare på en del.
Nu kan man alltså beställa igen och betala lika mycket för varorna som på bolaget + att man får betala frakt på det

Hur tänker dom egentligen? Skulle bli förvånad om det kom in en enda order, varför skulle nån vilja betala mer för varorna än att köpa dom i Sverige.
Citera
2015-04-24, 18:29
Medlem
Fick idag min beställning från Vingrossen som blev skickat med TNT247. Nytt leveranssätt som inte levereras via Posten/Postnord. Vilket fraktbolag som tar över i Sverige kommer jag inte gå in på här p.g.a TULLEN.
Citera
2015-04-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu har Drinko öppnat igen, med priser inkl Svensk skatt, alltså ungefär samma priser som på bolaget eller snäppet dyrare på en del.
Nu kan man alltså beställa igen och betala lika mycket för varorna som på bolaget + att man får betala frakt på det

Hur tänker dom egentligen? Skulle bli förvånad om det kom in en enda order, varför skulle nån vilja betala mer för varorna än att köpa dom i Sverige.

Visserligen har dom infört "Gratis frakt" över 1 950 kronor.

Men håller med dig, vem beställer där när systembolaget finns? Lär inte vara någon i denna tråd åtminstone.

Vinsajten har ju öppnat igen, är det någon som vågat sig på att beställa från dom igen?
Citera
2015-04-24, 21:42
Medlem
Bibbel ditt första inlägg!!! Är du månne nån som jobbar på Vingrossen?
Att beställa där nu blir ju lika dyrt som bolaget. Och skatten lägger dom på efter man beställt spriten. Tänk på detta alla ni som tänkt beställa från Vingrossen.
Citera
2015-04-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbel
Fick idag min beställning från Vingrossen som blev skickat med TNT247. Nytt leveranssätt som inte levereras via Posten/Postnord. Vilket fraktbolag som tar över i Sverige kommer jag inte gå in på här p.g.a TULLEN.

Never tell everything!!
Citera
2015-04-25, 12:52
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas30
Bibbel ditt första inlägg!!! Är du månne nån som jobbar på Vingrossen?
Att beställa där nu blir ju lika dyrt som bolaget. Och skatten lägger dom på efter man beställt spriten. Tänk på detta alla ni som tänkt beställa från Vingrossen.
Gäller vara mycket tveksam till "nya" som dyker upp i tråden och rekommenderar det ena eller andra! Bättre vänta lite och se om Maffian (staten) har stängt hela Sverige från "fri flyt av varor och tjänster inom EU"
Citera
2015-04-25, 16:18
Medlem
Jofs avatar
Det ska vara kul att betala alkholskatt!
Tänk på allt vi får för pengarna. Och tänk på att vi köper mindre mängd alkhol om den är dyrare. Och blir friskare OCH slipper bli beroende och dö i förtid.
Fattar inte varför folk här verkar vara så OTACKSAMMA mot staten?

Jag har nu blivit helt hjärntvättad. Som framgår. Behöver en stor sup.
Citera
2015-04-25, 16:41
Medlem
Drinko säljer inte längre vanlig vodka som det verkar. Plus att du går back om du beställer tex Famous grouse (6flaskor förlorar du 128spänn på om du beställer)
Scanbolaget kör med sin "uppdatering" som dom gjort i en månads tid nu. Måste vara en sjuhelv...es uppdatering! Skulle vara roligt att höra nåt från den som kallade sig "Scanbolaget" här på forumet. Det blev tyst på denne när det började strula med allt.
Vinsajten säger "Just nu har fraktbolagen stora leveransförseningar till Sverige" Vad är det för skitsnack? Leveransen funkar väl bra, det är ju svenska tullen som stoppar allt. Det har inget med fraktbolagen att göra. Och hur kan tullen hota med böter för att fraktbolagena gör sitt jobb? Kan det ens vara vara lagligt av tullen (svenska staten) att lägga sig i sånt?
Och E-box som inte kan frakta tillbaka spriten till Vinsajten (var visst bara några km mellan dom) i hopp om att kunderna ska kunna få tillbaka sina slantar. Är det förresten nån som fått tillbaka några pengar?
Och vad hände med allt om att alla skulle anlita advokater och dra det till EU-domstol? Sa dom bara det för att vi skulle lugna oss och rätta oss i ledet i tron om att vi skulle glömma? Lite info om vad som händer skulle inte skada!
Fan vad jag känner mig irriterad! Ursäkta min urladdning, men det kändes behövligt! Nu ska jag ta en grogg! Men det kan nog komma mera..
Skål på er så länge
Senast redigerad av Samlarn 2015-04-25 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in